recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Brug for lidt input :)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Brug for lidt input :)

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
heimer73 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Juli-2021
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér heimer73 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Brug for lidt input :)
    Sendt: 08-Juli-2021 kl. 18:42
Ok først lidt generel info ... TV'et skal bruges til film og serier både blueray og streamet.
Der bliver ikke set sport og ikke gamet på det, så det er ikke vigtigt.

Placeringen er stuen og der er persienner men der er jo stadig "lyst".

Har kigget på Sony A90J i 65" men bliver så lidt i tvivl omkring både det med Burn in(har aldrig haft plasma/oled før), samt det med at jeg jo kan få andre "gode" alternativer i 75" til ca samme penge.

Alternativer jeg har kigget på er Sony X95J og Samsung QN95A i 75" ..... nu har jeg fuldstændigt stirret mig blind på de muligheder, og kunne godt bruge lidt input.

Jeg har jo som nævnt aldrig har OLED før så jeg lider måske ikke helt så meget af "Once you go black you never go back" :D for jeg ved jo ikke hvad jeg går glip af.

Så bør jeg tage OLED springet eller er forskellen efterhånden så lille at det bare er at hoppe på en af de 75"???

Takker
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2021 kl. 19:05
Ta OLED springet

Alle uanset mærke ligger næsten i toppen af hvad der kan købes for penge

Har man først haft OLED bliver LCD en kedelig oplevelse   især ved HDR
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2021 kl. 07:37
Min anbefaling vil være OLED. Du kan efterhånden få store OLED TV til noget, der ligner menneskepriser. 77" OLED til lidt under 20.000 kroner: https://www.pricerunner.dk/pl/2-5169927/TV/LG-OLED77CX-Sammenlign-Priser

Skal 75" Sony X95J og 75" Samsung QN95A komme i spil ift. 77" OLED, så synes jeg, at de skal være væsentligt billigere – måske omkring 12-15.000 kroner.
Til top
heimer73 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Juli-2021
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér heimer73 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2021 kl. 07:42
Mange tak :) lyder som om OLED er vejen frem.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu