recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Reavon UBR-X100 / UBR-X200
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Reavon UBR-X100 / UBR-X200

 Besvar Besvar Side  123 8>
Forfatter
Besked
danishdrummer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-August-2009
Status: Offline
Point: 112
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danishdrummer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Reavon UBR-X100 / UBR-X200
    Sendt: 09-Juli-2021 kl. 17:51
Så blev Oppo-inspirerede Reavon en realitet!

Indtil videre ingen officielle danske forhandlere, men begge modeller kan købes i Tyskland til de på forhånd lovede priser.



Det, der umiddelbart springer mest i øjnene, er, at det ligner reference-afspillere, bortset fra at ingen af dem understøtter HDR10+ ???

Jeg kunne ellers godt være solgt på X100, men jeg venter, til der kommer nogen anmeldelser + info ift. om den kan gøres kodefri.
Til top
danishdrummer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-August-2009
Status: Offline
Point: 112
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér danishdrummer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2021 kl. 14:25
Har stridsvognen bestilt en hjem til samlingen? Smile

Norsk anmeldelse af X200: http://audiophile.no/en/articles-tests-reviews/item/2978-review-reavon-ubr-x200

Rygtet vil vide, at det uofficielt er en kodefri maskine, både på blu-ray og dvd-delen, men de skriver ikke noget om det manualen, fordi det er et "touchy" område.

Derudover går der rygter om, at X100 ikke vil kunne afspille SACD. Nogen, der har læst eller hørt noget om dette? Mit ønske var at sende mine BDP-103D og UB-424 på pension og få dette dyr til at afspille alt for mig, men hvis SACD mangler, så ved jeg ikke helt.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2021 kl. 17:04
Hvis den er religionsfri er det bare et spørgsmål om hvor godt flytning af undertekster virker.
Til top
ReZel Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-April-2019
Sted: space
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ReZel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2021 kl. 18:10
Hvis den er kodefri er jeg interesseret det lykkes aldrig for mig og købe en Oppo UDP-203 før de forvandt helt og endte med at koste mere brugt end da de var nye

Stod på venteliste til en UDP-203 i et halvt år før jeg opgav og endte med at beholde min Oppo BDP-103D som jeg stadig har og bruger

Har kigget på og hente en Panasonic DP-UB9000 hjem fra USA men det vil koste ca 14.000 kr med fragt told moms import gebyr og alt det andet fis til skattefar

Har kigget på de nye Reavon afspillere men har ikke fundet noget svar på om de er kodefri eller ej?
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4242
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2021 kl. 18:29
Er der koder på UHD?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2021 kl. 18:40
Nej.
Til top
ReZel Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-April-2019
Sted: space
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ReZel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2021 kl. 20:10
Der er ikke region koder på UHD fordi de fandt ud af til sidst det var idiotisk og spild af tid og penge

DVD region koder er software baseret så det er faktisk ikke så svært og cracke men Blu-Ray er hardware baseret så det er umuligt og cracke uden en chip eller andet hardware

En af grundene til at UHD ikke har koder er det er kommet efter streaming kom frem og disk markedet blev meget mindre så de indså at det var som at skyde sig selv i foden

Grunden til jeg gerne vil have en UHD afspiller der er kodefri på DVD og Blu-Ray er jeg stadig har en stor samling af DVD og Blu-Ray disks fra USA og Japan jeg stadig gerne vil kunne afspille på en UHD afspiller


Redigeret af ReZel - 07-August-2021 kl. 20:16
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4242
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2021 kl. 20:27
Det klares med 2 afspillere, hvor en kodefri bluray/DVD vel ikke er nær så dyr. En UB9000 koster noget mindre end 14k her i landet.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6068
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2021 kl. 21:25
ReZel: Panasonic DP-UB9000 High end 4K UHD Blu-ray afspiller (2021 model) (av-connection.dk)
Den kan gøres kodefri på DVD-delen (det er min)


Redigeret af jake51 - 07-August-2021 kl. 21:28
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
ReZel Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-April-2019
Sted: space
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ReZel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2021 kl. 21:27
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Det klares med 2 afspillere, hvor en kodefri bluray/DVD vel ikke er nær så dyr. En UB9000 koster noget mindre end 14k her i landet.

Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

ReZel: Panasonic DP-UB9000 High end 4K UHD Blu-ray afspiller (2021 model) (av-connection.dk)
Den kan gøres kodefri på DVD-delen (det er min)
Over 90% af alle mine Blu-Ray disks er fra USA og Japan som køre på region A/1 og i EU køre vi med region B/2

Så en afspiller der kan afspille region B/2 kan jeg ikke bruge til en dyt er derfor jeg skal bruge en afspiller der er kodefri eller er låst til region A/1 fordi jeg har 105 af dem og 17 der er B/2

Jeg kan ikke bruge en afspiller låst til region B/2 til meget andet end en dør stopper derfor kiggede på at hente en fra USA hjem i stedet for at købe en i Danmark så ja jeg ved godt du kan købe en Panasonic DP-UB9000 til 8500-9000 kr men den kan jeg bruge som dør stopper mere end afspiller

14.000 kr for en Panasonic DP-UB9000 er langt over hvad jeg vil betale men hvis det nu kun var 1000 kr mere end og købe i Danmark så have jeg købt fra USA i stedet for

Derfor jeg endte med at beholde min Oppo BDP-103D der er ikke noget andet på market der er bedre og kode fri til under 10.000 kr

Alle de kodefri afspillere jeg har fundet er dårligere end min gamle Oppo BDP-103D og de eneste afspillere der bedre koster en bondegård som et eksempel så koster en Oppo UDP-203 mere brugt i dag end den gjorde ny og at finde chip til dem er også svært og dyrt

PS: jeg har også en ælder Oppo BDP-103 som jeg købte af en gut på DBA han have købt sin i USA og kunne derfor ikke sælge den i Danmark fordi den var låst til Region 1/A så jeg kunne sådan set bare beholde den og så købe en Reavon til UHD alene fortrækker bare en afspiller i stedet for 2 eller 3 virker åndsvagt at jeg skal have en til region A/1 en til region B/2 og en til UHD


Redigeret af ReZel - 07-August-2021 kl. 23:12
Til top
thxtex Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thxtex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2021 kl. 21:33
Oprindeligt skrevet af ReZel ReZel skrev:

.... men Blu-Ray er hardware baseret så det er umuligt og cracke uden en chip eller andet hardware...

Øh host.... Jeg har jailbreaket på min Oppo UDP-205 og det er en ren software løsning man installerer en modificeret rusisk firmware. Jeg kan inde i menuen selv vælge hvilken BluRay region jeg vil køre.


Redigeret af thxtex - 07-August-2021 kl. 21:35
Til top
ReZel Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-April-2019
Sted: space
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ReZel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2021 kl. 21:38
Oprindeligt skrevet af thxtex thxtex skrev:

Oprindeligt skrevet af ReZel ReZel skrev:

.... men Blu-Ray er hardware baseret så det er umuligt og cracke uden en chip eller andet hardware...

Øh host.... Jeg har jailbreaket på min Oppo UDP-205 og det er en ren software løsning man installerer en modificeret rusisk firmware. Jeg kan inde i menuen selv vælge hvilken BluRay region jeg vil køre.

Der er altid en undtagelse jeg skal ikke kunne sige hvorfor UDP-205 kan crackes med software måske har Oppo installeret en chip og låst den med software
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu