recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Reavon UBR-X100 / UBR-X200
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Reavon UBR-X100 / UBR-X200

 Besvar Besvar Side  <1 45678>
Forfatter
Besked
mskp Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 26-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mskp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2021 kl. 09:56
Lidt en sjov tråd, denne her. Jeg har i dag en Panasonic UB9000. Den er super fed. Det som jeg savner er muligheden for at se lokale medier. Eksempelvis MVK filer med Dolby Atmos og Dolby Vision. Eller afspilning af DSF lydfiler uden konvertering til PCM. Så det som jeg synes er mest interessant er streaming mulighederne i disse afspillere vs Panasonic eller Pioneer. Men det lader til at de fleste er interesserede i regionsfrihed og afspilning af disks. Det synes jeg der er afspillere, der allerede kan og som er gode til, så det burde være ret nemt at finde...
Nogen, der har overblik over, hvor gode disse afspillere er til afspilning af lokale medier?
Morten
__________________

LG OLED77CX
Denon AVC-X8500H
Monitor Audio Silver 500/300/C350
SVS SB-4000
Panasonic DP-UB9000
Nvidia Shield TV (2019)
Sony UBP-X700
Apple TV 4K
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2021 kl. 10:08
Oprindeligt skrevet af mskp mskp skrev:

Men det lader til at de fleste er interesserede i regionsfrihed og afspilning af disks.


Det kunne være rart at have lokal afspilning, regionsfrihed, normal Blu-ray og UHD Blu-ray i samme afspiller.
Til top
mskp Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 26-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mskp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2021 kl. 12:37
Selvfølgelig. Jeg tænker bare umiddelbart, at det med kombinationen af streaming (lokale filer) og disk afspiller først og fremmest er det specielle ved denne enhed. Om regionsfrihed er muligt er i min verden nice to have. Men det er selvf. bare mig
Morten
__________________

LG OLED77CX
Denon AVC-X8500H
Monitor Audio Silver 500/300/C350
SVS SB-4000
Panasonic DP-UB9000
Nvidia Shield TV (2019)
Sony UBP-X700
Apple TV 4K
Til top
danishdrummer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-August-2009
Status: Offline
Point: 112
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danishdrummer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2021 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af mskp mskp skrev:

Selvfølgelig. Jeg tænker bare umiddelbart, at det med kombinationen af streaming (lokale filer) og disk afspiller først og fremmest er det specielle ved denne enhed. Om regionsfrihed er muligt er i min verden nice to have. Men det er selvf. bare mig
Hvis du har bare den mindste interesse for filmhistorie, kommer du ikke uden om eksempelvis Criterion, som stadig primært udgiver deres titler kodet til region 1, så regionsfrihed er bestemt alfa-omega for mange. Den sidste afspiller, som Oppo lavede, inden de forlod markedet var – efter sigende, jeg har den ikke – den afspiller, som havde den bedste support til lokale filer, men da maskinen ikke produceres mere, går den nu til det 2- og 3-dobbelte i pris på eBay. Derfor havde mange set frem til Reavon, der lignede Oppos afløser, men det har nu vist sig, at der er en del kompromiser ift. Oppo, selvom der også er forbedringer, og så, ja, en temmelig glad pris.
Til top
mskp Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 26-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mskp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2021 kl. 08:24
Min forståelse er, at der eksisterer mindre end en håndfuld 4K skiver, der er regionsbegrænsede. Så hvis man vil have den bedste kvalitet af eksempelvis Criterion filmene så burde det ikke give problemer. Og hvis man har DVDer eller almindelige BDer så skulle det jo være ret enkelt at lave MKV filer ud af dem og afspille på Reavon eller en anden medie afspiller.
Jeg synes personligt at det er mere interessant, hvor godt Reavon håndterer f.eks. Dolby Vision, Dolby Atmos, DTS:X etc. Der virker det ikke helt som om den er 100% moden endnu. Den sidste anmeldelse jeg så blev der faktisk påpeget problemer med HDR10... Jeg tænker at jeg holder fast i min Panny afspiller. Så må jeg se, om Zappiti på et tidspunkt får Dolby Vision support. Så kan den måske afløse min Nvidia Shield - som i øvrigt er glimrende på mange måder.
Morten
__________________

LG OLED77CX
Denon AVC-X8500H
Monitor Audio Silver 500/300/C350
SVS SB-4000
Panasonic DP-UB9000
Nvidia Shield TV (2019)
Sony UBP-X700
Apple TV 4K
Til top
Raskolnikov Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Raskolnikov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2021 kl. 09:26
Desværre ser opbygning på X200 ret tarvelig ud..


Til top
Raskolnikov Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Raskolnikov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2021 kl. 09:27
Hvis min Oppo (gud forbyde! ) en dag skulle gå i stykker, ville jeg kigge efter en Pioneer LX500. Den er godt nok lækker. Den mangler dog HDR 10+ support. 

Mht. til filer fra en harddisk er infuse på Apple TV4K nok for mig...
Til top
Raskolnikov Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Raskolnikov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2021 kl. 09:28
Oprindeligt skrevet af mskp mskp skrev:

Min forståelse er, at der eksisterer mindre end en håndfuld 4K skiver, der er regionsbegrænsede. Så hvis man vil have den bedste kvalitet af eksempelvis Criterion filmene så burde det ikke give problemer. Og hvis man har DVDer eller almindelige BDer så skulle det jo være ret enkelt at lave MKV filer ud af dem og afspille på Reavon eller en anden medie afspiller.
Jeg synes personligt at det er mere interessant, hvor godt Reavon håndterer f.eks. Dolby Vision, Dolby Atmos, DTS:X etc. Der virker det ikke helt som om den er 100% moden endnu. Den sidste anmeldelse jeg så blev der faktisk påpeget problemer med HDR10... Jeg tænker at jeg holder fast i min Panny afspiller. Så må jeg se, om Zappiti på et tidspunkt får Dolby Vision support. Så kan den måske afløse min Nvidia Shield - som i øvrigt er glimrende på mange måder.

Heldigvis er mange af de titler udgivet i andre dele af verden. F.eks. er Arrow gode til at udgive ting og der er også UK Criterions. 
Desuden har Criterion 4K skiver på vej senere i år og alt peger på at de bliver regionsfrie. 
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2021 kl. 10:30
Ultra HD Blu-ray specifikationen har som krav, at UHD Blu-ray-udgivelser er regionsfrie (Blu-ray-skiven i pakken behøver ikke at være det). Der er nogle eksempler på det modsatte, men det er i strid med specifikationen – det bør give pengene retur.
Til top
danishdrummer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-August-2009
Status: Offline
Point: 112
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danishdrummer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2021 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af mskp mskp skrev:

Min forståelse er, at der eksisterer mindre end en håndfuld 4K skiver, der er regionsbegrænsede. Så hvis man vil have den bedste kvalitet af eksempelvis Criterion filmene så burde det ikke give problemer. Og hvis man har DVDer eller almindelige BDer så skulle det jo være ret enkelt at lave MKV filer ud af dem og afspille på Reavon eller en anden medie afspiller.
Jeg synes personligt at det er mere interessant, hvor godt Reavon håndterer f.eks. Dolby Vision, Dolby Atmos, DTS:X etc. Der virker det ikke helt som om den er 100% moden endnu. Den sidste anmeldelse jeg så blev der faktisk påpeget problemer med HDR10... Jeg tænker at jeg holder fast i min Panny afspiller. Så må jeg se, om Zappiti på et tidspunkt får Dolby Vision support. Så kan den måske afløse min Nvidia Shield - som i øvrigt er glimrende på mange måder.

Klart, det er ikke et issue mht. UHD-skiver. Men Criterion er først lige hoppet på UHD-vognen (deres første skiver udkommer til november), så jeg skal stadig have et apparat til at afspille de 607 Criterion-titler, jeg har stående på blu-ray/dvd. Lige nu er mit setup en chippet Oppo BDP-103D til blu-ray/dvd fra alle regioner, en Panny DP-UB424 til UHD (har projektor, så jeg har ikke brug for Dolby Vision) og en Nvidia Shield til lokal filafspilning. Jeg havde så håbet og gået og ventet på, at Reavon kunne levere en maskine, som kunne køre alle disse tre apparater på pension, men igen, det ser de så ikke ud til at kunne levere. Der mangler SACD-playback på X100, og jeg kommer ikke til at bløde +10.000 kr. for X200, ikke mindst fordi jeg ikke har et audiofilt setup, og især fordi folk allerede rapporterer maskinen som værende billigt bygget og plastisk, sammenlignet med konkurrenterne.

@Ripping: Jeg er godt med på, at jeg "bare" kan rippe mine discs til mkv, men nu har jeg det altså sådan, at jeg gerne bare vil kunne tage en film ned fra hylden og se den, og jeg har det også sådan, at jeg ikke kommer til at bruge XXX timer af mit liv på at sidde og rippe film, når jeg kan købe en afspiller til at håndtere dem.

Min skuffelse grunder i, at Reavon simpelthen ikke har leveret, hvad mange havde forventet i det tomrum, som er opstået efter Oppos exit og de andre producenters stilstand og manglende filafspilningssupport.
Til top
mskp Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 26-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mskp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2021 kl. 12:39
Det giver alt sammen super god mening. Nu forstår jeg denne diskussion meget bedre. Jeg er egentlig selv mest interesseret i en ultimativ media streaming enhed. Det er stadig lidt uklart for mig, om den her gør noget som Nvidia Shield ikke kan - eller i en bedre kvalitet. Så jeg afventer vist lige :)
Morten
__________________

LG OLED77CX
Denon AVC-X8500H
Monitor Audio Silver 500/300/C350
SVS SB-4000
Panasonic DP-UB9000
Nvidia Shield TV (2019)
Sony UBP-X700
Apple TV 4K
Til top
danishdrummer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-August-2009
Status: Offline
Point: 112
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér danishdrummer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2021 kl. 13:15
Ved ikke, om den gør noget, som en Shield ikke gør. Pointen for mig (og også andre, tror jeg), er vist, at man med Oppos UHD-afspiller kunne nøjes med at have én maskine stående til at håndtere alt, i stedet for at have 3, som jeg fx har nu. Der havde jeg og mange andre håbet på, at Reavon kunne være løsningen.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 45678>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu