recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Boxer TV på Chromecast with google TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Boxer TV på Chromecast with google TV

 Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
hmadsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 100
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hmadsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Boxer TV på Chromecast with google TV
    Sendt: 12-Juli-2021 kl. 08:43
Er der nogen der er lykkedes med at få dette til at fungere ?

Kunne ikke finde appen i play store, selvom den er der når jeg søger på min telefon.

Fandt en guide og fik overført APK filen til chromecast'en og installeret denne.

Starter fint op, men jeg kan ikke komme til at taste brugernavn og password.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2021 kl. 08:53
 Når den ikke er i Play butik til den specifikke platform, så er den ikke udgivet til den, der er ingen garanti for at en App vil virke korrekt når den Sideloades.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
hmadsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 100
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hmadsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2021 kl. 09:11
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Når den ikke er i Play butik til den specifikke platform, så er den ikke udgivet til den, der er ingen garanti for at en App vil virke korrekt når den Sideloades.

Det er jeg klar over, men der sker ofte det at nogen får det til at virke på en eller anden smart måde alligevel, det var det jeg håbede på nogen her havde.

Jeg får login siden på appen, men det er ikke muligt at navigere til user/pass felterne og taste noget ind desværre.

Tænkte om nogen måde vidste hvor user/pass blev gemt, måske man manuelt kunne redigere en fil og putte de oplysninger ind.

Når det så er sagt, så er supporten for streaming enheder godt nok sølle hos boxer. 

Ingen LG app, Android app, men den virker så ikke på "Android TV" platformen.

Det virker lidt på mig som om Boxer egentligt helst så at deres kunder IKKE brugte deres streaming tjeneste.

Jeg var ved at forsøge dette, fordi mine forældre har BoxerTV, men pga. nogle helt tossede antenneforhold hvor de bor (Der er en bakke mellem dem og hovedsenderen, men så er der sat en repeater op som de kan nå, denne sidder dog ikke mere end 1-200 meter fra deres bolig og for at toppe det af så er der et par stålsiloer lige i nærheden af denne repeater så der er MEGA meget signal og så får man også noget signal ind som lige rammer siloerne først.)

I stedet for at skulle have en eller anden ud og lave et helt nye antenneanlæg til dem, med træk af kabler til de nye rum som de gerne vil have fjernsyn i, så var det nemmere blot at streame hele skidtet.

Men det ser desværre ikke ud til at boxertv kan levere.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2021 kl. 09:21
 De er lidt tunge hvad det angår, det tog dem dog ikke lang tid at sørge for at æblefolket fik deres App, der er jo ikke noget der er vigtigere og bedre end det, så hvorfor spilde tid på andet. Stærk ironi forekommer.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
hmadsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 100
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hmadsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2021 kl. 09:56
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 De er lidt tunge hvad det angår, det tog dem dog ikke lang tid at sørge for at æblefolket fik deres App, der er jo ikke noget der er vigtigere og bedre end det, så hvorfor spilde tid på andet. Stærk ironi forekommer.

Jeg kommer i hvert fald ikke til at anbefale mine forældre at købe 2 æble-tv, den koster lige knap 3 gange så meget som en chromecast.

Må nok igang med at se efter om der er en streaming service som tilbyder DR, TV2 og et par andre af de almindelige kanaler som man får med boxer, til samme eller bedre pris end det boxer leverer.

De valgte boxer i sin tid, fordi det var det billigste i forhold til at få lagt kabeltv ind.

Det bliver dog nok svært for som jeg husker det så er det bare de kanaler de har hos boxer og så plus et tv2 abbonement oveni.

Nå, må lige få det undersøgt, det er bare helt vildt at f.eks stofa's mindste pakke overhovedet koster 274 Kr om måneden.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2021 kl. 10:09
 DR har deres DRTV, TV2 har PLAY, så er der Viaplay, Discovery+, Disney+ og andre, der fås ikke noget hvor de er samlet. Der spares det som en Grundpakken koster hos udbyderne. Stofa grundpakke er billig i forhold til You See den ligger på Kr. 309/måned.
Her i byen har vi en antenneforening hvor Grundpakken koster Kr. 175/måned, men den er som de øvrige  udbyderes pakker ikke noget værd med hensyn til indhold.


Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
hmadsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 100
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hmadsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2021 kl. 10:16
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 DR har deres DRTV, TV2 har PLAY, så er der Viaplay, Discovery+, Disney+ og andre, der fås ikke noget hvor de er samlet. Der spares det som en Grundpakken koster hos udbyderne. Stofa grundpakke er billig i forhold til You See den ligger på Kr. 309/måned.
Her i byen har vi en antenneforening hvor Grundpakken koster Kr. 175/måned, men den er som de øvrige  udbyderes pakker ikke noget værd med hensyn til indhold.



Det er bare helt vildt at hvis man gerne vil have DR, DR2 og TV2, så skal man betale flere hundrede kroner....Oven i DR licensen.

Hvis de vil have TV2 via tv2's streaming så ser det ud til at det koster 139 Kr. om måneden, blot for TV2 (Ved godt der er andre kanaler, men de ser kun TV2)

Ulempen er så også at så er det 2 forskellige apps og det er lidt op ad bakke når man skal lære en 70+ dame med teknologiforskrækkelse hvordan man gør.

Det er her, den her boxer app, hvor de kanaler de gerne vil se, alle er i samme app, ville være en fordel....Men de understøtter så ikke android tv OS.....

Dyre pakker og dårlig understøttelse.....Det kan ikke undre at nogen finder andre, "mindre lovlige" alternativer, som "bare virker".
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2021 kl. 10:24
 DRTV koster da ikke extra, TV2 Play Favorit uden sport, uden reklamer fås for Kr. 149/måned, fås også som Basis uden Flow til Kr. 79/måned uden reklamer.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2021 kl. 10:45
DR1, 2, og ramasjang kan hentes gratis ned med egen antenne på taget, det koster ingenting. Betalingskanaler som TV2 koster penge uanset hvor og hvordan det modtages.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2021 kl. 10:47
TV2 Hovedkanalen kan købes særskilt på TV 2 Play for 49 kr/md. Klik "Du har også mulighed for at købe en eller to livekanaler med binding" på deres hjemmeside.

Så får hun en noget mere fyldestgørende DR-flade plus TV 2 Hovedkanalen for 49 kr/md. Besparelsen ift. grundpakken finansierer jo køb af nyt udstyr på ganske få måneder.

Vi har installeret en Apple TV boks hos svigermor, der ligeledes er knap 70 år. Hun er ellevild, ikke mindst fordi hun kan se DR-programmer, når det passer hende. Det tog hende ikke mange dage at blive komfortabel med at have to apps. Sidenhen har hun selv tilføjet HBO.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2021 kl. 10:59
Hej.

Der findes to slags Android bokse. Der findes nogle få Android TV bokse, og så findes der over hundrede Android Bokse, der bruger Android lige som en Tablet eller Mobil.
Jeg kender IKKE årsagen til at du valgte en Android TV Boks?

I slutningen af 2019 købte jeg en H96 Max rk3318 Android Boks på tilbud til 20$ incl forsendelse. Den bruger et Android Styresystem lige som en Tablet eller Mobil.

Hvis man i dag kigger efter en billig Android Box til streaming, kan efterfølgeren til min H96 Max rk3318 være en oplagt mulighed.

Den kommer med Android 11 og har både en USB 3.0 og en USB 2.0 port. Her er et link:

'H96 MAX RK3318 Smart TV Box Android 11 til US $27.53 sendt fra Frankrig for US $0.53'


Her er et link til H96 fabrikkens hjemmeside:


2 GB RAM er nok til streaming, men hvis man nu, eller senere ønsker at bruge den til Gaming, anbefales en version med 4 GB RAM. 


I dette tilfælde vil jeg enten anbefale en 'G30 IR Learning air mouse' eller et 'i8 mini keyboard'. Her er to links til hver:



Den har indbygget Gyro, og man kan pege med den. Ved at vippe eller dreje den.
Og da den kan lære 33 af et TV's fjernbetjenings knapper, behøver man KUN en fjernbetjening.


Og til i8 Keyboard:



Der er ikke nogen forskel på, om man bruger fingeren på en tablets Touch Pad, eller på en Air Mouse's Touch Pad. Men kan enda dobbelt clicke på i8 Air Mouse'ns Touch Pad.

De fleste tablets har 2 eller 3 knapper: Hjem, Tilbage og OK.
De findes også på en i8 Keyboard. Så alle Android Apps man kan betjene fra en tablet, kan man også betjene med en i8 Keyboards Touch Pad og 3 af dens taster. 

Jeg har selv både en G30 IR Learning air mouse og et i8 mini keyboard, har prøvet dem af, og de virker uden problemer på mange normale Android App's. Jeg har dog aldrig
 brugt Boxer's App. Men kan IKKE se, hvorfor de ikke også skulle virke der.




Hvorfor dog bruge DR App for at se DRTV?

Der er to forskellige måder at streame DR på. Den ene er med DR App og den anden, som jeg personligt foretrækker vil jeg beskrive her. 

Der findes en lille simpel App til Android ( Ikke Android TV ) Den hedder DR Channels og viser kun DR Flow TV. Man kan vælge mellem DR1, DR2 og DR Ramasjang 

https://www.dropbox.com/s/tw9gpldrwicd3kj/drchannels.apk?dl=1

Til at betjene DR Channels vil jeg anbefale ovenstående G30 Voice Remote Control 2.4G Wireless Air Mouse IR learning Gyro Sensing Remote.

Den har indbygget Gyro, og man kan pege med den. Ved at vippe eller dreje den.
Og da den kan lære 33 af et TV's fjernbetjenings knapper, behøver man KUN en fjernbetjening.

Til at se DR's Arkiv har jeg installeret Kodi ver 18.9 samt DR og Bonanza Add on's.
I KODI kan man Stoppe og Fortsætte efter behag, samt begynde afspilning, hvor som helt man ønsker på tidslinien.

Og med G30 fjernbetjeningen behøver man ikke længere at trykke 12 gange i Kodi, for at komme ned til en series 12. afsnit, men man kan vippe med fjernbetjeningen, og så bare trykke 'Ok'.


Jeg har tidligere lavet to skærmdump.

Først et over min H96 Max Android boks hovedskærm. For at se DR Flow TV clikker man på icon'et i nederste venstre hjørne.




Og så det eneste skærmbilled der findes i DR Channels. Her clikker man på icon'et for DR1, DR2 eller DR Ramasjang for at se Flow TV. Det er det hele.



Og til sidst et skærmdump, der viser de KODI Add ONs jeg har installeret.



Men hvis dine forældre fortrækker at se DR.tv via DR App, er det stadig en mulighed.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 12-Juli-2021 kl. 11:01
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2021 kl. 11:00
Når det er et Android TV, så er der ingen grund til noget externt, da de tjenester er på Android.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu