recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Boxer TV på Chromecast with google TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Boxer TV på Chromecast with google TV

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2021 kl. 19:09
De virker lige så godt som æblemandens, klag til bokser fjolserne, hvorfor fanden de ikke får fingrene ud af røven og laver end App till dem.  
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2021 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

De virker lige så godt som æblemandens,

Ja, det gør det jo så ikke, når der ikke er en App til det og man skal omkring en masse "hokus pokus" og alligevel ikke få samme kvalitet af billede.


Klaus





Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2021 kl. 20:06
 Det er jo ikke Boksenes skyld at Boxer ignorer behovet for en App til Android TV, og kun tænker æblemand, de har jo App til Android Telefoner,Tablets og Chromebook, så det er sgu da ikke svært at få lavet en til TV.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2021 kl. 20:18
Overvej evt. Telia Tv (med boks), hvis brugervenlighed også er en faktor. Her kan man nemlig tænde/slukke skifte kanal, skrue op og ned etc. med den "gammeldags" fjernbetjening og skal ikke nødvendigvis via en menu som på Android/Apple TV. 

Det sidste var ret afgørende for et par ældre (+80) familiemedlemmer, som vi satte det op hos for et års tid siden. Desuden kunne de få hver sin boks på samme abonnement, så de ikke nødvendigvis skulle se det samme hele tiden. Mener det koster 150 kr. for abonnement inkl. TV2, DR's kanaler og nogle nabolandskanaler plus et engangsbeløb på ca. 600 kr. pr. TV-boks.

Streamingkvaliteten er ikke super (720p), men de er faktisk ret godt tilfredse - især fordi det er lige så nemt for dem som det kabel-TV, de havde i deres gamle hus.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2021 kl. 20:19
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det er jo ikke Boksenes skyld at Boxer ignorer behovet for en App til Android TV

Korrekt.
Men, skal vi lige trække debatten tilbage til det det drejer sig om.

hamadsen skrev:
Oprindeligt skrevet af hmadsen hmadsen skrev:

Jeg kommer i hvert fald ikke til at anbefale mine forældre at købe 2 æble-tv, den koster lige knap 3 gange så meget som en chromecast.

Hvortil jeg svarer:
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Til gengæld virker den til formålet……

Ergo, en AppleTV koster mere end en chromecast, men til gengæld findes der en app der fungerer, hvilket der ikke gør til en Android box.

Hvortil du svarer:
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Der kan fås 2 Android TV bokse for mindre end hvad en ATV koster. De virker også til foremålet.

Nej, de virker netop IKKE til formålet, for som du selv skriver, har Boxer ikke udviklet en app til Android TV boksene.
Du kan skrive lige så mange gange du vil, at det er lige så godt, og du kan bruge alle de tillægsord du har lyst til om både Apple og Boxer, det ændrer bare ikke en tøddel på at AppleTv boks ER den bedste boks til formålet!


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2021 kl. 20:52
Oprindeligt skrevet af hmadsen hmadsen skrev:

  Grunden til at jeg har fravalgt en kinesisk boks er at min erfaring med kinesiske bokse, sticks og android bilradioer er noget blandet for nu at sige det mildt.

Hej.

Jeg skal være ærlig. Grunden til at jeg købte min H96 Max rk3318 Android Boks på tilbud til 20$ incl forsendelse var prisen.

1. Jeg har på dette forum mødt mennesker der havde meget svage bokse, der kun er et par år ældre end min. Men jeg har installeret OpenOffice for Android på min. Så bruger jeg selvfølgelig et separat Dansk tastatur. Her er et par skærmdumps:





2. Den jeg linker til har min 2GB Ram. Fås også med 4GB Ram
3. Og min 16 GB eMMC, som kan udvides ved hjælp af et micro SD Kort. Men fås med op til 64 GB eMMC til US $38.03
4. Jeg forventede IKKE nogen opdatering til en Android Boks til 20$ incl forsendelse. Men der kom både opdateringer og en gratis opgradering fra Andoid 9.0 til Android 10.0. Here er et link:

Fra overstående link:  Good News, H96 Brand All New Android TV Box Produced Out July 10, 2020, Support Online Firmware Upgrades, (OTA android tv box).

Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 12-Juli-2021 kl. 20:56
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2021 kl. 22:41
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


De virker lige så godt som æblemandens,


Ja, det gør det jo så ikke, når der ikke er en App til det og man skal omkring en masse "hokus pokus" og alligevel ikke få samme kvalitet af billede.


Klaus





nu skrev jo OP at det kun var Dr og TV2 der skulles bruges, og til der klare Android tv boksne det bedre. For Apple tv drille app'en med drtv, og tv2play siger i jo hakker hvert 6 sekund. Så det må jo være
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2021 kl. 22:57
 Ja, de App er der ingen problemer med hverken på Shield eller Nokia boksen, det kører helt stabilt.


Redigeret af Radiomanden - 12-Juli-2021 kl. 22:58
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2021 kl. 23:28
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

nu skrev jo OP at det kun var Dr og TV2 der skulles bruges, 

OP skrev:
Oprindeligt skrevet af hmadsen hmadsen skrev:

Må nok igang med at se efter om der er en streaming service som tilbyder DR, TV2 og et par andre af de almindelige kanaler som man får med boxer, til samme eller bedre pris end det boxer leverer.

Er “et par andre af de almindelige kanaler som man får med boxer” kun DR og TV2?

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

For Apple tv drille app'en med drtv, og tv2play siger i jo hakker hvert 6 sekund. Så det må jo være

AppleTV driller ikke med DR app. Skal jeg finde tråden frem, hvor du er den eneste der påstår det hårdnakket og de resterende deltagere i tråden skriver at de ingen problemer har?

Jeg kan også finde tråde med hak på TV2, hvor du ikke kan se det, da du åbenbart generelt kan du ikke se hak i billeder, så du aner ikke om det hakker via din Android boks.
For øvrigt, så var det vidst i den samme tråd du viste en masse video, uploadet til YouTube, hvor du sejler rundt i billedfrekvenser på skærm, kamera og YouTube, for til sidst at ende ud med at snakke om lukkertid på kamera?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2021 kl. 23:38
 Der fås f.eks Discovery +, det er der også en App til, og der kan også i den App tilkøbes Flow kanaler, ligeledes V Play, der kan også til vælges flow kanaler. 
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2021 kl. 00:02
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Der fås f.eks Discovery +, det er der også en App til, og der kan også i den App tilkøbes Flow kanaler, ligeledes V Play, der kan også til vælges flow kanaler. 

Så hvilken Android boks, med hvilken app mener du kan erstatte boxer på en AppleTV?


Klaua
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2021 kl. 05:32
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

nu skrev jo OP at det kun var Dr og TV2 der skulles bruges, 

OP skrev:
Oprindeligt skrevet af hmadsen hmadsen skrev:

Må nok igang med at se efter om der er en streaming service som tilbyder DR, TV2 og et par andre af de almindelige kanaler som man får med boxer, til samme eller bedre pris end det boxer leverer.

Er “et par andre af de almindelige kanaler som man får med boxer” kun DR og TV2?

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

For Apple tv drille app'en med drtv, og tv2play siger i jo hakker hvert 6 sekund. Så det må jo være

AppleTV driller ikke med DR app. Skal jeg finde tråden frem, hvor du er den eneste der påstår det hårdnakket og de resterende deltagere i tråden skriver at de ingen problemer har?

Jeg kan også finde tråde med hak på TV2, hvor du ikke kan se det, da du åbenbart generelt kan du ikke se hak i billeder, så du aner ikke om det hakker via din Android boks.
For øvrigt, så var det vidst i den samme tråd du viste en masse video, uploadet til YouTube, hvor du sejler rundt i billedfrekvenser på skærm, kamera og YouTube, for til sidst at ende ud med at snakke om lukkertid på kamera?

Klaus
jeg læser det, som det er pga. Prisen han ville finde noget samlet. Og som der blev skrev, så havde tv2play enkelt TV2 streaming abonnement.

Nu har jeg jo aldrig påstået at de par app har drillet mig. Men du og andre har da sagt drtv er tungt og langsomt, og ofte stopper streaming. Og at TV2 hakker. På Apple tv.

Så undret mig bare hvordan du kan sige at de app kører stabilt til OP når du i virkeligheden synes noget andet
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu