recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Boxer TV på Chromecast with google TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Boxer TV på Chromecast with google TV

 Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2021 kl. 22:52
Oprindeligt skrevet af hmadsen hmadsen skrev:

Skulle virke på Chromecast med google tv.

Hvilken chromecast har dine forældre?

Som jeg forstår det, så skal man med de billige chromecast, caste til dem, altså vælge med en telefon/tablet og så ellers sende videre til tv.

Går man derimod efter en af de større bokse med google tv / Android tv , så ervdet en app der installeres og man bruger fjernbetjeningen til at vælge kanaler.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
jensoest Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-December-2009
Status: Offline
Point: 201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensoest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2021 kl. 22:57
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af hmadsen hmadsen skrev:

Skulle virke på Chromecast med google tv.

Hvilken chromecast har dine forældre?

Som jeg forstår det, så skal man med de billige chromecast, caste til dem, altså vælge med en telefon/tablet og så ellers sende videre til tv.

Går man derimod efter en af de større bokse med google tv / Android tv , så ervdet en app der installeres og man bruger fjernbetjeningen til at vælge kanaler.


Klaus

Du kan caste på samme måde til alle udgaver af Chromecast. Har haft alle udgaver pånær Chromecast 3. Det gælder også andre eksterne bokse og tv med Android TV. 

Issue’et her er, at Boxer ikke har en dedikeret app til Chromecast med Google TV.


Redigeret af jensoest - 13-Juli-2021 kl. 22:59
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2021 kl. 06:22
Jeg forstår det ikke. Hvorfor vælge YouTv til 199 kr/md. for at få DR og TV2, når man kan få det samlet for 49 kr/md. via deres egne apps?

YouTv's DR er jo DRTV, så det vil på samme måde ligge i sin egen sektion, som hvis man bruger den særskilte DRTV app. Man vil stadig skulle åbne YouTv appen løbende på Android TV / Google TV enheden.

Det er en meromkostning på 1800 kroner hvert eneste år.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2021 kl. 06:24
Før I tager en beslutning kan I jo bare installere DRTV appen og prøvekøre den. Det kræver ingenting – ikke engang brugerprofil.
Til top
hmadsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 100
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hmadsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2021 kl. 06:43
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Jeg forstår det ikke. Hvorfor vælge YouTv til 199 kr/md. for at få DR og TV2, når man kan få det samlet for 49 kr/md. via deres egne apps?

YouTv's DR er jo DRTV, så det vil på samme måde ligge i sin egen sektion, som hvis man bruger den særskilte DRTV app. Man vil stadig skulle åbne YouTv appen løbende på Android TV / Google TV enheden.

Det er en meromkostning på 1800 kroner hvert eneste år.


Den dag du evt får en far på knap 80 der har haft en blodprop i hjernen og derfor ikke "fungerer så godt" mere og en 75 årig mor som er teknologi forskrækket så hun går i baglås hvis det ikke bare spiller næsten af sig selv så vil du forstå.

Jeg skrev jo også at det var Tv2 og et par andre kanaler.

De betaler i forvejen 197 kr hos boxer fordi de har tilvalgt f. Eks Tv2 Charlie.

Med Youtv kan de få dr kanalerne, samt Tv2, Tv2 Charlie og så skulle det sidste "point" vist gå til noget der hedder Tv2 fri.

Jeg skal bare have testet om det er nemt at navigere rundt i den Youtv app før vi skifter.

Desuden ser det da ikke ud til at android appen for DR tv virker specielt godt hvis man læser anmeldelserne på play store


Redigeret af hmadsen - 14-Juli-2021 kl. 06:48
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2021 kl. 07:08
Vi har i familien personer med aspergers, skizofreni og blodprop i hjernen, men jeg forstår det stadig ikke.

Jeg har erfaring med Boxer, YouTv, DRTV, TV 2 Play og mange af de andre løsninger, og jeg har svært ved at se, at de to førstnævnte skulle være mere brugervenlige. Det er heller ikke det min erfaring siger mig ift. de ældre teknologiforskrækkede personer, jeg har hjulpet i gang med DRTV.

Hvis TV2 Charlie skal med i puljen, så koster det 79 kr/md. for det hele. Dvs. alle DR-kanaler, hele DR-arkivet, TV2 og TV2 Charlie.

Så er den årlige besparelse 1440 kroner, hvilket snildt finansierer noget brugervenligt udstyr eller bare kan indgå i budgettet.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2021 kl. 07:54

Hej.

Når jeg læser jeres sidste indlæg spekulerer jeg på, om du har overvejet det jeg kalder Remote Support?

Hvor din mor kan klare de fleste ting selv, men hvor du kan gå ind og betjene udstyret fra din egen PC, hvis hun har problemer. Jeg ved ikke om det kunne være en mulighed?

Når Tour de France 2021 er overstået på søndag og inden OL begynder den 23. juli, håber jeg selv at installere TeamViewer Host på min Android Boks.
Og prøve det af. Men der findes også andre muligheder.

Citat: 'Spejl dine Android-enheder over på en pc døgnet rundt, uanset hvor du befinder dig! Permanent adgang
 til dine uovervågede Android-enheder (smartphones, tablets, POS, set-top-bokse, displays og meget mere).'


Og til sidst et billed der viser hvordan det virker



Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 14-Juli-2021 kl. 07:59
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2021 kl. 12:31
Hej.

Jeg prøvede i går at Installere TeamViewer Host App på min Android H96 Max Boks og kunne styre den fra både min 'G30 IR Learning air mouse' og fra min PC samtidigt. Her er et link til min beskrivelse:


I dag har jeg prøvet at installere Boxer Play:


Den installerer Boxer Play uden problemer. Vi har dog ikke noget Boxer Play Abonnement. Her er et skærm dump:



Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 17-Juli-2021 kl. 12:33
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 456
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu