recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forstærke mobil signal / mobilt bredbånd.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forstærke mobil signal / mobilt bredbånd.

 Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
sd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2012
Status: Offline
Point: 272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2021 kl. 22:06
Powered by beer and chips
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2021 kl. 04:11
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

#TBC1. Hvor kan man købe den henne? Fandt denne på Komplett.dk, men synes ikke det er eksakt den samme: https://www.komplett.dk/product/776069/hardware/netvaerk/traadloese-antenner/poynting-lpda-a0092#
Med denne LPDA-92 antenne er det så nok med én? Jeg opfattede det lidt sådan i videoen at den vandrette stang er den ene antenne og de lodrette stænger den anden antenne.

Ja, det er det. Den kan købes flere steder herhjemme: Poynting LPDA-A0092 • Se priser (5 butikker) • Spar i dag (pricerunner.dk)
Du forvirres muligvis af at billederne vises henholdsvis horisontalt og vertikalt - Og det er netop det du skal have 2 antenner til ifbm MIMO, hvor den ene antenne installeres horisontalt, den anden vertikalt.

For optimalt resultat skal antennerne gerne med lidt afstand imellem sig på montørrøret, det kan man ikke opnå med de mindre mere kompakte MIMO antenner med indbygget forstærkning, som dog afhængigt af dækningen lokalt snildt kan vise sig at være rigeligt at installere og er langt nemmer at håndtere og installere. Men vil man ikke tage nogle shortcuts eller eller gå på kompromis med noget som helst, så er det en genneført installation af 2 af disse store antenner, med lidt afstand imellem sig på masterøret og pegende mod senderen hen over taget eller et andet sted med så frit som muligt udsyn.


Redigeret af TBC1 - 19-Juli-2021 kl. 04:21
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2021 kl. 06:08
Nå, så man skal stadig med denne antenne bruge 2 antenner. Jeg troede at den vandrette stang i antennen er den vandrette antenne og de lodrette ben, den lodrette antenne. Jeg troede det (bl.a.) var derfor den er lidt smart. Jeg synes ikke jeg har set et billede af hvor den står lodret, så det har ikke forvirret mig.  Smile

Men ok, så hvis man går efter mobilt bredbånd / ikke har andre muligheder, og gerne vil være "5G klar" ville denne antenne x 2 nok være en af de bedste muligheder.  Smile
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2021 kl. 07:24
Oprindeligt skrevet af sd sd skrev:

Jeg købte min hos Dustin: https://www.dustinhome.dk/product/5011179587/b535-333-poynting-xpol-2-5g-lte-mimo-11dbi-698-3800-mhz

Jeg har rigtig god erfaring med denne antenne. Dog med anden router.

Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2021 kl. 17:14
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Nå, så man skal stadig med denne antenne bruge 2 antenner. Jeg troede at den vandrette stang i antennen er den vandrette antenne og de lodrette ben, den lodrette antenne. Jeg troede det (bl.a.) var derfor den er lidt smart. Jeg synes ikke jeg har set et billede af hvor den står lodret, så det har ikke forvirret mig.  Smile

Men ok, så hvis man går efter mobilt bredbånd / ikke har andre muligheder, og gerne vil være "5G klar" ville denne antenne x 2 nok være en af de bedste muligheder.  Smile


Man kan sige at sådan en løsningen er fra toppen af hylden, og går hele vejen i forhold til en regulær seriøs old-school antennemast installation på toppen af huset til et 4/5G modem i et hus hvor man har satset på trådløs 4/5G ...Næste trin derover ville være FWA. Er installationen ikke nær så kritisk og vil man slippe langt nemmere (og mere diskret) af sted med det, kan man tage en uni-directional kompakt- antenne og smide den op på en udendørs husmur eller lign. i retning af masten, f.eks. sådan en XPOL-2-5G som allerede nævnt. Det er et glimrende produkt og ville være det næstbedste efter at gå hele vejen med høj mast og det hele. 

Edit: Fandt disse gamle billeder fra 2017, da jeg var nede hos kammerat og hjælpe med installation af de to antenner der mere en ti-doblede 4G hastigheden, så han uden andre muligheder kunne få funktionsdueligt internet, selv om han var flyttet langt uden for civilisationens og kablernes almindelige rækkevidde.




Redigeret af TBC1 - 19-Juli-2021 kl. 19:15
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
sd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2012
Status: Offline
Point: 272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2021 kl. 18:46
Jeg prøvede på et tidspunkt at installere en dipolantenne som nævnt ovenfor, men hos mig får jeg bedre signal med den kompakte xpol-2-5G. Den er også nem at sætte op og ikke så retningsfølsom som de andre.
Powered by beer and chips
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 345
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu