recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Peter Pan’s digitale B&O hjemmebio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Peter Pan’s digitale B&O hjemmebio

 Besvar Besvar Side  <1 6465666768 75>
Forfatter
Besked
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2018 kl. 18:46

Hej brfcjon

Se indlæg af 27-November-2015 kl. 08:02. på denne tråd.

Råd for tilslutning af aktive højttaler.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2018 kl. 21:38

Status

Jeg har købt de Bang & Oufsen løsninger jeg drømte om, dengang det fandtes.

Det gamle B&O får lov at holde lidt endnu, men Beocenter 9300 og den del der er tilslutte, spår jeg
ikke lang levetid, hvis FM signalet bliver slukket. Min konklusion, ingen grund til opdatering af MCL.

Computeren / ATV 3 / iPad, kan levere digital musik. Xeo systemet er perfekt til vores bolig størelse,
da det trådløse stereo signal kan modtages i de rum vi har. Det er blåt at udvide med de sæt højttaler
vi ønsker. Og så er der intet bøvl med kabeltræk. Jeg har aldrig oplevet det trådløse stereo signal
mellem Hub og højttalerne har svigtet eller givet støj, i de par år jeg har ejet Xeo.

BV 7 klare stadig at vise tv, og fungerer som monitor for Oppo og ATV 3 på film siden. Dolby 5.1
digital lyd, er stadig et must fra Netflix film.



Redigeret af Peter Pan - 08-Juni-2019 kl. 23:33
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2018 kl. 07:51
 
Softwarer opdateret setup, og hermed muligheder for fejlopdateringer, og de problemer der er forbundet med det, 
siges at være den tid vi lever i. Vil man undgå det, må man holde sig til de ‘gamle’ statiske produkter (altså ikke-
softwarebaserede produkter). Hermed ‘undværer’ man så nye muligheder med sit B&O setup. Ellers må man 
jonglere med diverse 3. partsprodukter, som man forsøger at få til at samarbejde med ens B&O-setup. Hvad
man så end mener, er der diverse muligheder, og diverse måder at få ens setup til at køre audio video osv...
Personligt er jeg glad for mine 'statiske B&O produkter' og har bestemt ikke travlt med at få infiltreret software
baserede produkter. Når det så er sket, vælger jeg alternativer iform af Oppo Blu-Ray / Apples produkter som
ATV3 og iPad, hvor jeg aldrig har oplevet problemer efter softwarer opdateringer. Nogen er åbenbart bedre til at
skrive softwarer opdateringer end andre.


Redigeret af Peter Pan - 27-April-2018 kl. 11:31
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
brfcjon Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 217
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brfcjon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2018 kl. 21:49
Hej igen 

tak for svar. Dog havde jeg set tilslutningsløsningen, hvilket faktisk var grunden til jeg overvejede BL4000. Det var mere om der var holdbarhed og andre tekniske ting at tage med ift. MK1 vs MK2.

Men jo mere jeg læser Peter Pans post des mere i tvivl bliver jeg om BL4000 er en god løsning. 

Det virker som selv inkarnererede brugere er blevet lidt modløse på B&O. Fx har der åbenbart været en del tekniske vanskeligheder med skum på MK1 og ICE'en på MK2.

Nu kan jeg se du faktisk bruger en Xeo. Antager det er dynaudio.

Hvis du skulle vælge til fx køkkenmusik eller en mindre stue - er det så Xeo eller BL4000.

vh
Kasper
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2018 kl. 09:13
Hvad med Beolab 3? Lidt dyrere, men meget bedre.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
brfcjon Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 217
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brfcjon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2018 kl. 22:52
Hej Torben

1: hvordan meget bedre?

2: Fordi jeg ikke havde dem på radaren - jeg har aldrig tænkt i B&O-baner/aktive højttalere før. Egentlig havde jeg regnet med en brugt forstærker og nogle passive. Men jeg kunne måske spare lidt plads og besvær - automisk tænd sluk, så derfor tænkte jeg aktive - hvorefter jeg lande i en tråd hvor nogen talte om BL4000.

3: Det ser ud som om jeg brugt kan få et sæt BL4000 til mellem 2,5 og 4000 kr. BL3 ligner snarere 8-12.000 på dba. Vi skal flytte i hus (i kbh-området fra en andelslejlighed) så pengene hænger ikke på træerne.

4: Jeg har intet specialt forhold til B&O andet end det ikke er noget der giver sparke-dæk-point hos gutterne.

vh
Kasper  

Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2018 kl. 22:54

Hej brfcjon

Jeg benytter BeoLab 4000 Mk.1 som baghøjttaler med PowerLink tilslutning til BeoVision 7.
Hos mig har de virket perfekt til dette formål i mange år.

Dynaudio Xeo 3/4 er aktive og trådløs, og spiller end BL 4000, og man slipper for at trække
kabler. De modtager stereo signal sendt i wifi fra hub'en op til 50 meter, og kan række til de
rum som vi har. Du kan læse mere HER
 

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2018 kl. 09:45
Tilbage til PP's hjemme bio. Wink
 
I byens Bang & Olufsen butik købt jeg de løsninger jeg drømte om, dengang
det fandtes. I dag er B&O butikken lukket. Jeg har lagt mange penge der, men
det er der så andre der ikke har.  Cry Hillerød blev lidt fattigere efter lukningen.
 
 
 


Redigeret af Peter Pan - 28-Juni-2019 kl. 13:40
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2018 kl. 07:39

Hvis man har mange cd’er og gerne vil gemme dem på harddisken.

Hvorfor benytte dyre løsninger, når en computer og en konverter giver muligheden for at konvertere
med f.eks dBpowerAMP Music converter, og gemme sine cd’er som Flac filer i cd kvalitet.




Redigeret af Peter Pan - 28-April-2020 kl. 12:55
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2018 kl. 10:42

Oprindeligt skrevet af henrik141 henrik141 skrev:

Hej Peter pan. Først vil jeg lige sige at jeg er blevet den lykkelige ejer af et sæt Beovox Penta.
Hvor spiller de bare godt de gamle kæmper. Jeg driver dem med et beocenter 9500. Sikke en
lyd der er deri. Vi er simpelthen smask forelsket i vores 30 år gammelt B&O anlæg. Tænk sig
de kunne lave sådan nogle produkter dengang. Vi har aldrig haft noget grej der spiller på denne
måde. Man bliver aldrig lyttetræt som vi oplevede før vi fik B&O.

Jeg har læst du anbefaler noget tykt kabel til vores Penta. Er det virkelig så meget bedre end det
kabel der fulgte med anlægget. Jeg kunne måske godt være fristet til at prøve det tykke kabel du
nævner. Men jeg er meget i tvivl om hvilke stik jeg skal ha til sådan et kraftigt kabel.

Hej henrik141

Det glæder mig du har fundet ud af lydkvaliteten på BeoVox Penta er unik. Med et BeoCenter 9500
vil det blive lidt besværligt at komme uden om B&O's 'ringeklokke kabler' og når du er tilfreds, skal
du heller ikke ændre på det.

Jeg vil dog ikke undlade at fortælle, at BeoVox Penta vokser med opgaven hver gang du opgradere
med en større forstærker. BeoCenter 9500 levere vel ca. 80 Watt, som BeoCenter 9300 jeg startede
med i 1998.

Det er ikke meget der gennem årene er blevet ændret på BeoVox Penta, kun højttaler terminalerne.

 



Redigeret af Peter Pan - 13-Juni-2018 kl. 08:26
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2018 kl. 12:40

Oprindeligt skrevet af Steve Steve skrev:

    
Med hensyn til den lidt dæmpede diskant fra BeoLab Penta, har jeg vendt mid / tweeter panel på den
en højttaler 180 grader (panelet skrues simpelthen ud, drejer og skrues tilbage på plads), så de to
højttalerpaneler på begge højttalerne peger indad mod lytteposition - dette forbedrer tonalancen stærkt.


Det er en rigtig god idé Steve. Thumbs Up   - Læst her.



Redigeret af Peter Pan - 21-Maj-2018 kl. 12:48
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2018 kl. 07:15

Eftermonteret Retrofit DVB-HD T / C / S modul til BeoVision 7-40 Mk III.

Rådgivning til mig fra min B&O forhandler i 2012......
Selvfølgelig kan vi hjælpe dig med at få Full HD-kvalitet på dit BeoVision 7-40 Mk III.
Min anbefaling er et retrofit kit som indbygget løsning - HD-modtageren DVB-HD T / C / S.
Modul koster 4.800 Kr, plus installation på stedet. Styret med Beo 4 fjernbetjeningen.

Som det ses af dette indlæg valgte jeg en anden løsning. 

 


Redigeret af Peter Pan - 27-Oktober-2018 kl. 10:15
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 6465666768 75>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu