recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Peter Pan’s digitale B&O hjemmebio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Peter Pan’s digitale B&O hjemmebio

 Besvar Besvar Side  <1 6667686970 75>
Forfatter
Besked
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2018 kl. 01:06
Nogen må have deres BV tændt for se hvad de foretager sig, her klares det via iPad 
 
 
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2018 kl. 15:51

BeoLab 3500 er som det ses, en del af mit setup.


BeoLab 3500 specifikationer.



Redigeret af Peter Pan - 03-Oktober-2018 kl. 19:36
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2018 kl. 10:35
BeoVision 7-40" Mk. III - Her tilslutnings oversigt.


Der er nu fylde op, så mit stikpanel kan nu umidlbart ikke modtage flere tilslutninger. Så det bliver forhåbentligt ikke aktuelt. Tongue

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2018 kl. 07:56
Køkken-alrum setup.
Mit BeoLink system er stadig MCL (Master Control Link) Relay boks og Tranciver panel, hvor den ca.
80 Watt forstærker i Beocenter 9300 trækker et sæt passive højttaler. Master Control Panel styres
manuelt eller med Beo4 i køkken-alrum.
 
.
Skulle jeg den dag Beocenter 9300 går i stykker, være nødt til at trække et Master Link kabel, altså
overgå til ML systemet, vil jeg gøre mig nogle overvejelser.

1) Min MasterLink højttaler er BeoLab 3500. Spiller den godt nok til formålet, med tanken om der skal
    trækkes ca. 20 meter MasterLink kabel.

2) Alternativet er 2 stk. aktive trådløse Xeo 3 højttaler, som kun skal tilsluttes 230V.

Jeg fik besøg af nissepigen før tid.
.

.
Her må jeg sige at den teknologiske udviklingen også har fået min opmærksomhed.
Så når MCL systemet ikke virker mere, har jeg allerede indkøbt endnu et sæt Xeo 3
med hub, grundet lydkvaliteten. Fantastisk lyd fra så små stereo højttaler.
.

.
Det er med at slå til når tilbuddet er der. Også dette 'nye' Xeo 3 systemet virker fint. Det ekstra sæt køre
fint sammen med det sæt jeg har på skrivebordet. De køre fuldstændig parallelt, lydstyrke med samme
fjernbetjening i A option. Det 'nye' sæt står i køkkenet nu, og audio signalet fra den samme transmitter
i stuen, sender signalet fint her ud. Det sæt jeg evt. ikke vil hører, slukker jeg på 230V afbryderne. Nu og
her streamer jeg audio signal via PC'en. En meget nem måde at gøre det på, da PC'en står i min nærhed.
.
Vil jeg gøre brug af den nye transmitter, og streame musik via APP's på iPad eller fra Nas-serveren, som
også mulighed for at streame fra digitale Radio stationer. Som mit setup er nu må jeg skifte mellem to
optiske tilslutninger på én transmitter.
.
Her et par billeder, hvor du ser mit setup med 2 x Xeo3 transmitter (HUB). Både med mit nuværende og
kommende setup, kan stereo lyd switches over på de BV.7 tilsluttet højttaler i B&O systemet.
.

.


Redigeret af Peter Pan - 30-November-2018 kl. 09:35
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2018 kl. 10:32
2 x 500 Watt ASP ICEpower moduler er tilsluttet 2 x PowerLink front out på mit BeoVision 40"

Mk III TV, og levere signalet til to Passive BeoVox Penta, som er front højttaler i mit 5,1 setup.

ASP ICEpower moduler har nu leveret super lyd hver dag siden April 2005, og har kun været
uden 230V når vi har været på ferie. Så det er et køb jeg aldrig har fortrut.

På vej til "TEKNIK BOKSEN".

Jeg syntes det er lykkedes meget godt at skjule alle de nødvendige kabler.

Her beskrives af hvad der ligger bag de små nr. du ser på billedet.
 
1) BeoLink 1611 Converter krontrolboks, benyttes, når audio og videoprodukter med Master Link
   (ML) og 7 polet datalink /MCL) ønskes forbundet. I mit setup har Beocenter 9300 MCL link og
   BeoVision 7 har ML link tilslutning.
 
2) Remote mains switch, er en fjernbetjent netafbryder som får et on/off trikker signal fra pin 4 i
    PowerLink  tikket. I mit setup tilslutter den 230V til min subwoofer. Her udover tændes nr. 2 -
    nr. 4 - nr. 5 og nr. 6.
 
3) Er endnu en Remote mains switch trigger 230V når surround processoren modtager et rear
   signal, til de to aktive BeoLab 4000's bag højttaler, i mit 5.1 surround system.
 
4) Er en 20 db antenne forstærker (YouSee Kabelnet) som tilsluttes 230V via triggersignal fra (2).
 
5) Er et højttalerrelæ som sikre at ICEpower modulerne ikke givet "blobs" i højttalerne.
 
6) Strømforsyning til højttalerrelæet, som tændes med triggersignal fra (2).
 
7) X-TRA speaker kit, består af en MCL 2A relæboks, og en transciver. I mit setup sendes lyd fra
    Beocenter 9300's 80 Watt forstærker til passive højttaler i køkken/ alrum.
 
8) Er fra JJAZ, en IP 205 KV Stainless, 2 X 500 Watt APS ICEpower forstærker, tilsluttet direkte på
    BeoVision 7-40 TV's PowerLink front bøsninger, med 2 stk. MK III PowerLink kabler til ICEpower
    modulerne. Strømmen til ICEpower forstærkeren slukkes aldrig.

.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2018 kl. 08:27



Redigeret af Peter Pan - 26-Januar-2019 kl. 09:00
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2019 kl. 07:35
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

 
 
Så blev Google træt af HiFi: Chromecast Audio udgår. Jeg er glad for jeg satsede mere på ATV3.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2019 kl. 09:12

Leif Bomberg skriver om LG's nye rulle TV. - HER.

Personligt kan jeg godt lide den sorte skærm forsvinder når vi ikke ser TV. Så det må godt ender i min stue en dag. Tongue

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2019 kl. 07:13

Et LG TV hvor skærmen ruller op/ned vil være en drøm for fruen,
så kan hun se sine blomster i vindueskarmen når hun ikke ser TV.  Big smile

Da jeg i sin tid ville have dette B&O setup syntes fruen at B&O var alt for dyrt, så det kom jeg selv til at betale.
Så vil fruen have et LG tv hvor skærmen ruller op/og ned, såeee er det vel ikke for meget fruen betaler denne gang. Wink
Det vil give nye og spændene udfordringer. De skulle blive lanceret i andet kvartal af 2019. Jeg slipper dog ikke mit
BeoVision - 7, før det brænder ud / dør.

Jeg fik jo aldrig prioriteret min økonomi så mine BeoVox Penta, blev et sæt BeoLab 5, til min 5.1 TV surround setup.
Nok fordi BeoVox Penta spiller rigtigt godt, når bare de hver får 250 Watt i 8 Ohm, og en Blu-Ray / DVD skive på
Oppo afspilleren, et BeoVision - 7 tv som surround processor, samt Beo4 der kan styrer hele, er jeg alt i alt godt tilfreds.



Redigeret af Peter Pan - 09-Februar-2019 kl. 07:39
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2019 kl. 12:50

Intet vare evigt. Jeg måtte skiftet display på min Beo4 MkIII fra 2006, da det kun viste streger.
Et udskiftning kit kostede 150 kr. Man kan udskifte det selv, det er ikke særligt vanskeligt.

Udskiftning af display på Beo4 fjernbetjening.  
Batteridækslet og batterier fjernes - Skru de 4 små skruer ud. Under fanen er også en skrue.
Seks møtrikker fjernes med 5.5 nøgle. Fjern de gamle gummi puder af PCB, de nye er inkluderet
i udskiftning kit. Fjern det gamle display fra fordybningen. Glem ikke at montere de små nye
gummidutter mod aluminium chassiet. Hvis alt er pæn og ren, tryk det nye displayet i fordybningen
og skru det hele sammen igen.



Redigeret af Peter Pan - 22-Februar-2019 kl. 13:03
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2019 kl. 08:54

Min BeoLab 7 - 4 har nu leveret lyd fra mit tv uden problemer, hver dag i 10 år. Star

 
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2019 kl. 11:50

Kommer B&O ikke med en eller anden form for en løs surround 7.1 processor,
vil jeg den dag mit BeoVision 7 tv står af, vælge et setup ca. som dette.



Redigeret af Peter Pan - 28-Juni-2019 kl. 13:36
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 6667686970 75>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu