recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Peter Pan’s digitale B&O hjemmebio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Peter Pan’s digitale B&O hjemmebio

 Besvar Besvar Side  <1 7071727374 75>
Forfatter
Besked
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2021 kl. 10:17
Apples TV app lanceres også på udgået Apple TV3.
Jeg benytter to x Apple TV3 i mit setup. Apples TV app, har jeg endnu ikke haft brug for.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2021 kl. 08:55
Dejlige minder med BeoMaster 4400.


 
I 1977 købte jeg en BeoMaster 4400 tuner/forstærker designet af Jacob Jensen og betalte 3,795 kr. for den.
I 1984 købte jeg den nye Beocord 9000, og betalte 8,500 kr. for den. Dette setup brugte jeg sammen i 10 år,
og indspillede ca.150 kassettebånd. Jeg vil ikke gætte på hvor mange timer jeg har siddet og optage musik
bl.a med Christian Flagstads hit-parade (tror jeg det hed). Både bånd og Beocord 9000 har jeg skam stadig,
og der ligger jo mange hundrede gode musik nummer på de kassettebånd.
 
Det sker at jeg søger et bestemt musik nummer i min båndsamling, og da jeg har registreret bånd positions
nr. under indspilningerne på Beocord 9000, kan den selv stoppe ved det nummer jeg indtaster før søgning.
 
I 1987 kom så en Pioneer A77 forstærker ind i huset, til at trække mine ny ind købte passive BeoVox Penta
højttaler. Prisen fra nye var for to stk. 9,440 kr. Penta'erne havde godt af at få lidt flere watt end BeoMaster
4400 kunne give.
 
BeoMaster 4400 fortsatte med at køre som FM/AM tuner frem til 1998 hvor jeg købte et BeoVision 32"
Avant TV med Dolby ProLogic dekoder.
 
Nu startede en ny æra for BeoMaster 4400, i og med den blev surround forstærker for mine bag højttaler
som var et sæt passive BeoVox M70.
 
Ca. år 2000 blev BeoMaster 4400 lagt på lager i kælderen, efter 23 års tro tjeneste. Den skratter lidt i
volume potmeterne men virker ellers stadig fint.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2021 kl. 09:16
På TV fronden går jeg også ind for genbrug. Mit BeoVision 7- 40" Mk.III,
er fra dengang B&O producere deres BV-TV, uden Netværks tilslutnings
mulighed. Sådan kommer BeoVision 7- 40" Mk.III på netværk.

Via en ATV3 box og HDMI tilsluttet til BeoVision 7- Mk.III, streames Netflix
/ Viaplay. Er på tv skærmen som menu valg. DR.TV og TV2 Play streames
til tv'et via min iPhone. YouSee kabel tv leveres via deres DVB C HD tuner.

Via PC, og endnu en ATV3 box, optisk tilsluttet, streames Internet Radio /
Streaming tjenester. Via min PC henter jeg Video og audio fra min Nas Server.

Ønskes kun lyd til BeoVision 7's tilsluttede højttaler, (Skærm deaktiveret), er
det muligt at modtage stereo fra Internet Radio og Streaming tjenester via den
Coaxial AV6 Spidif IN, bag på BV 7- Mk.III. Denne indgang leverer rigtig god
lyd, og jeg kan på Beo4 vælge (1) Kun center. (2) Højre og venster front. (3)  
Højre og venster front + Center. (4) Højre og venster front + Højre og venster
baghøjttaler. (5) = 5.1 Surround mode. Min subwoofer spiller altid med, uanset
valg. Den trigges med 230 Watt, af en B&O Remote Mains switch. Endnu en
Remote Mains switch, trigger mine BL 4000 baghøjttaler, når tv'et modtager
et 5.1 Surround signal. 'En grøn tankegang'. Ingen grund til de modtager strøm,
hvis de ikke skal spille.

Opdateret . 


Redigeret af Peter Pan - 31-Januar-2022 kl. 16:50
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2021 kl. 09:11
Her mit hjørne hvor jeg skriver til Recordere forum.



Redigeret af Peter Pan - 31-Januar-2022 kl. 17:12
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2021 kl. 15:54
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2021 kl. 16:13
Samsung Electronics leverede LCD panelerne til BeoVision 7 TV.



Samsung leverede også -

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2022 kl. 17:36
Mine personlige oplevelser med B&O's produkter.
 
Det startede for mig i 1976 med købet af en BeoMaster 4400 Receiver til en pris på 3.795 Kr. Næste køb var i
1984 hvor en Beocord 9000 kassette båndoptager til en pris af 8.500 Kr. I 1988 kom en Beogram TX med MMC1
pick-up til. Man kunne dengang i div. Hi-Fi blade læse alen lange test rapporter om de indkøbte B&O produkter.

Hos den lokale B&O radio forhandler kom jeg mindst en gang om ugen. Her var der tid og antusiasme dengang.
Vi var en del unge der mødtes i butikken torsdag aften, for at afprøve de forskellige højttaler butikken fik hjem,
på f.eks BeoMaster 4400.
 
Det var en stor dag da passive BeoVox Penta rykkede ind i butikken. Hold da kæft hvor de bare spillede godt,
sådan et sæt måtte jeg eje. Vi skrev nu 1987 og to stk. BeoVox Penta til en pris på 9.440 Kr. for et sæt, rykkede
ind i min stue. Sener supleret med en Audio Pro B1-20 Ace-Bass.
 
På TV siden var mit først TV et BeoVision  LX 2800 årgang 1987, som i 1998 blev afløst af et BeoVision Avant 32"
VHS. I 2006 købte jeg mit første HD ready flad-skærms TV BeoVision 7- 40" Mk II, som grundet den nu hurtige
udvikling, i Dec. 2007 blev afløst af BeoVision 7-40" Full HD Mk. III. En del Beo fjernbetjeninger er dermed også
blevet købt. Sep. 2009. Ny investering til mit setup. En Beo4 Cinema fjernbetjening.  
 
Jeg undgik ikke at blive ramt af en virus vi kalder Beo-finitis, og netop grundet min Bang & Olufsen antusiasme,
har det været muligt at deltage i mange spændende arancemanger gennem årene, hvor jeg kunne plejer min
B&O interesse. Div. B&O tråde har bestemt giver mig mulighed for at pleje min B&O antusiasme, men har også
givet mig muligheden for at skrive hvad jeg mener er godt, og mindre godt.  Thumbs Up
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Boboc Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boboc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2022 kl. 23:55
Et stort tak for al din viden som du deler ud af 👍
Til top
Steen Hansen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-Januar-2021
Sted: Jelling
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen Hansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2022 kl. 15:59
Har ikke læst hele tråden, men hvor er det skønt at se så megen viden. Det er godt nok imponerende. 

Jeg har ikke selv så meget B&O. En gammel BeoGram 1000, som trænger til en kærlig hånd. Og så har jeg lige købt et BeoVision MX4200 som jeg vil bruge til min samling af Retro computere. 
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2022 kl. 20:21
Hej Boboc. og Junior bruger. - Tusind tak.


Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2022 kl. 10:08
Passive BeoVox Penta: En perfekt højttaler til Beocenter 9000, som har ejen forstærker.
BeoVox Penta har ikke den indbyggede forstærker eller lys panel, men er ellers identisk
med BeoLab i alle andre henseender.  



Oprindeligt skrevet af Dr. G Dr. G skrev:

De BeoVox Penta højttalere lød faktisk mega godt. Det overraskede mig de lyder så godt.

BeoLab Penta I, II, III. BeoVox Penta. BeoLab 150. - Topkvalitet fra Bang & Olufsen.

Disse høje og elegante højttalere blev udviklet i henhold til et helt ny akustisk princip, som lyder
ligeså storslået som de ser ud. Fordi der ikke er nogen parallelle overflader i det femkantede
kabinet,designet reducerede interne stående bølger og refleksion; det var en simpel og smukt
effektiv måde at fjerne forvrængning. Kabinettet giver de ideelle betingelser for højttalerne.
Det er en akustisk "døde" konstruktion, støbt som indre kabinet, omgivet af rustfri stål ydret.
Uanset dimensioner af dit rum, og uanset dine møbler, lyder BeoLab Penta altid vidunderligt.
Det nødvendige - bare lidt gulvplads er alt hvad der kræves!

BeoLab Penta er en top-of-the-line højttaler fra Bang & Olufsen, fra omkring slutningen af firserne
til midten af 1990'erne, og de blev opgraderet flere gange. Den sidste version af aktive Penta var
Penta 3. I slutningen af 1980'erne da Penta serien blev introduceret - var der også en passiv udgave,
BeoVox Penta. Men da Bang & Olufsen besluttede i 1990'erne blot at koncentrere sig om aktive
højttalere, blev produktionen indstillet for disse og nogle andre modeller, såsom BeoVox 4500 og
de fleste RedLine højttaler.

Hvorfor bygge forstærkere i højttalerne, i stedet for at holde dem adskilt. ? Fordi du kan reducere
størrelsen af kabinettet (volumen) til en tredjedel af størrelsen af en konventionel højttaler med den
samme lyd kapacitet.Princippet kaldes Aktive højttalere, og hvad du får er en kompakt højttaler,
der kan spille ved høj lydstyrke uden forvrængning eller beskadigelse sine drivenheder. Endvidere,
når forstærker, diskant og bas enheder er parret til den samme opgave, kan de skræddersys til at
kompensere for hinandens mangler. Hvad du hører, er musik, der lyder præcis som det instrument,
det oprindeligt kom fra.

Displayet i Penta I og Penta II er orange, og på Penta III er det grøn. BeoLab Penta havde ni
individuelle højttalerenheder, der er præcist placeret i en lodret linje for at producere en lyd
dispersion som er så præcis, at refleksioner fra gulv og loft blev elimineret. Derfor kan Penta
højttalere placeres næsten hvor som helst i et rum, uanset størrelse. Panel i bunden af BeoLab
Penta tillader finjustering af basgengivelse i tre niveauer.

Højttalerens tværsnit er en femkant. Fordelen ved dette design er der ikke kan opatå stående bølger,
som normalt er et problem i højttalere. Valget at bruge poleret rustfrit stål, blev taget for at hjælpe
højttaleren til at lade omgivelserne reflektere dem. Dette gav Penta samme farve som de omgivelser,
som hjalp med at gøre højttaleren til en del af din indretning. Lyd med så mange facetter som en
diamant: Placeringen af højttalerne i søjlen blev omhyggeligt planlagt til at styre lydbølgerne så at
de ikke bliver reflekteret af gulv og loft. Resultatet lydkvalitet er simpelthen super god.

BeoLab 150:
Ved foden af BeoLab Penta var BeoLab 150 forstærker med en udgangseffekt på 175 watt DIN /
IEC. Dette kunne give din musik et gevaldigt løft, både til kvaliteten og den faktiske effekt. Det er
ideelt, hvis du elsker at feste, men har et relativt lille musikanlæg. Stor forstærker kræver
omhyggelig styring - så forstærkeren er udstyret med Dynamic Soft Clipping-system. Hvis der
opstår en overbelastning, vil systemet blødt afrundet lyd; så forvrængning blive en saga blot.

Højttalere.
Top kvalitet musikanlæg har brug for de bedste højttalere der er til rådighed - det må du ikke gå glip
af. BeoLab Penta er den naturlige partner for Bang & Olufsens Beosystem 5000 og Beocenter 9000,
med deres indbyggede cd-afspiller. Laseren-ren kvalitet af compact disc stiller store krav til højttalerne,
og begge disse systemer havde ekstremt fine forstærkere. Brug BeoLab Penta med disse systemer
og du ville nyde nogle af de bedste lyde i verden. Du vil også sætte pris på praktiske funktioner såsom
lys i bunden af kolonnen, som angiver musikkilden der afspilles. Selvfølgelig er dette endnu mere
nyttigt, hvis du har installeret BeoLink® som kan give dig musik i hele huset. / Af Bang & Olufsen.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2022 kl. 08:04


Onkyo var en tilfredsstillende del af mit setup i 2005.


Maj 2022. Onkyo så gået konkurs. Onkyo blev grundlagt i 1946. - Læs her.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 7071727374 75>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu