recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan Beolab 4000/Beosound 3000 kobles med tv?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan Beolab 4000/Beosound 3000 kobles med tv?

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
MetteB Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Juli-2021
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MetteB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kan Beolab 4000/Beosound 3000 kobles med tv?
    Sendt: 17-Juli-2021 kl. 19:41
Jeg har et sæt aktive beolab 4000 højtalere og et beosound 3000 anlæg, og har lige købt et nyt Samsung smarttv. Kan jeg koble alle enheder sammen så højtalere kan bruges både til anlæg og til tv (som jo ellers kræver soundbar) og hvad skal jeg bruge hertil?
Mvh Mette
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2021 kl. 20:08
Din beosound 3000 har Aux indgang.
Hvad dit tv har af udgange ved vi af gode grunde ikke.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
jensoest Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-December-2009
Status: Offline
Point: 201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensoest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2021 kl. 23:26
Til top
René M Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-August-2008
Sted: Vejle, DK
Status: Offline
Point: 248
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2021 kl. 22:49
tror hall audio har noget der kan bruges. 
Panasonic TX-P55VT50E
Panasonic TX-P37X20E
Panasonic SC-HTB520
Panasonic DMR-BCT730EG 500GB
Panasonic DMP-BD35

Til top
MetteB Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Juli-2021
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MetteB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2021 kl. 18:52
tv’et er et Samsung “the frame” som har en oneconnect box, hvortil højtalerne vel skal kobles - men med hvad? Højtalerne har ikke hdmi, men et ‘line out’ bananstik (?) eller beolink, som  jo nok ikke kan bruges .. 
Som I nok kan høre ved jeg ikke meget om stik og kabler, men håber bare jeg kan bruge de fine højtalere istedet for at skulle købe en soundbar.
Mvh
Til top
jensoest Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-December-2009
Status: Offline
Point: 201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensoest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2021 kl. 19:24
Ser ud til, at dit tv så ikke har en analog phone/minijack udgang. Du skal derfor følge rådet fra René M om anskaffelse af Hall WiFi Streamer: 



Køb udgaven med RJ45 – Powerlink Y Splitter.

Sæt et HDMI kabel i HDMI ARC udgangen på din One Connect Box og så over i Hall WiFi Streamer. Sæt herefter RJ45 i Hall WiFi Streamer og Powerlink kablerne fra dine højtalere til Powerlink Y Splitter’en.

Hall WiFi Streamer understøtter pt. kun Airplay2 og ikke Google Chromecast. Så forhåbentlig har du en iPhone, når du skal streame musik. Ellers må du caste til dit tv og derigennem streame musik.

Kan du eventuelt angive det nøjagtige modelnummer på dit tv?


Redigeret af jensoest - 19-Juli-2021 kl. 19:27
Til top
MetteB Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Juli-2021
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MetteB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2021 kl. 23:37
Hej jensoest, modellen er Samsung 50" The Frame LS03A 4K QLED (2021) Ved ikke om det hjælper-
Kan den enhed du har linket til kobles til anlægget- eller bliver det så i virkeligheden overflødigt, og kun streaming til højtalere?
Jeg har en Iphone 7, håber den understøtter så det ikke også kræver ny telefon 🙈😊
Til top
jensoest Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-December-2009
Status: Offline
Point: 201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensoest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2021 kl. 10:27
Ja, tanken er, at dit Beosound 3000 anlæg bliver overflødigt.

Når du vil se tv, føres lyden fra tv’et gennem den nye boks og derfra til højtalerne. Du regulerer lyden med fjernbetjeningen til dit tv.

Når du vil høre musik eller radio, kan du caste lyden via AirPlay fra din telefon til den nye boks og derfra til højtalerne. Derved behøver tv’et ikke at være tændt, når du kun vil høre musik eller radio. Du regulerer lydstyrken på din telefon. Afhængig af hvilken musikstreamingtjeneste du gør brug af, så har de måske også en app, du kan installere på tv’et og derfra høre musik eller radio.

Jeg forstår godt dit ønske om at kombinere dit nye flotte tv med dine eksisterende flotte Beolab 4000 højtalere, men den grundlæggende udfordring er, at dit nye tv kun har digitale lydudgange, og at dit B&O-udstyr kun har analoge lydindgange. Det er derfor nødvendigt med en slags omformerboks, som desværre ikke er helt billig. 

Jeg kan se, at ComputerSalg pt. sælger Hall Audio WiFi Streamer til 1.876 kr.


Husk også HDMI 2.1 kabel til at forbinde tv og Hall Audio WiFi Streamer.

Den nemme løsning ville nok være at gå efter et helt nyt højtalersæt med digital lydindgang som eksempelvis dette gode tilbud:


Til top
MetteB Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Juli-2021
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MetteB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2021 kl. 10:50
tak for det fyldige svar- med valg kommer fravalg.
Ligenu hælder jeg mest til Hall audio løsningen.

Må jeg besvære dig med en ting mere? Kunne et alternativ være halls Bluetooth løsning til anlægget - som jeg er glad for, og fra tid til anden også spiller CD’er på, men også gerne vil streame til. Og så må jeg jo så alligevel have en soundbar til tv’et 🙃

Kan denne bruges?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2021 kl. 11:19
Mette, et kort spørgsmål:

Når du ser tv, vil du så styre volumen ud gennem højttalerne med din B&O fjernbetjening?
Der er andre løsninger end dem du har fået fortalt…



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
jensoest Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-December-2009
Status: Offline
Point: 201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensoest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2021 kl. 11:25
HALL Connector ser ud til at være en mulig løsning, hvis hensigten blot er at streame til dit nuværende B&O-anlæg. Men hvis du allerede har en musikstreamingtjeneste, så forstår jeg måske ikke helt behovet for at kunne afspille cd’er. Jeg anerkender selvfølgelig, at det kan være svært at skille sig af med et godt B&O-anlæg og en større cd-samling – mange har i de senere år været igennem den svære proces😊
Til top
MetteB Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Juli-2021
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MetteB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2021 kl. 12:52
Hej Klaus,
Jeg har en fjernbetjening, men det er mindre vigtigt om den bruges eller ej- Jeg er meget interesseret i at høre hvad duvil anbefale. Sikke et fantastisk Forum det her!
Mvh Mette


Redigeret af MetteB - 20-Juli-2021 kl. 12:53
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu