recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan Beolab 4000/Beosound 3000 kobles med tv?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan Beolab 4000/Beosound 3000 kobles med tv?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
jensoest Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-December-2009
Status: Offline
Point: 205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensoest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2021 kl. 13:02
KlausDM vil sandsynligvis foreslå en simpel DAC-løsning. Og ja, det kunne være en rigtig fin, prisbillig løsning. Men modsat løsningen med Hall WiFi Streamer, hvor der kun skal anvendes én fjernbetjening, så skal der i stedet anvendes to fjernbetjeninger (en til betjening af tv’et og en til justering af lydstyrken), og streaming af musik kan ikke ske uden, tv’et er tændt (musikstreaming skal ske gennem tv’et).

Det er måske bare mig, men jeg har lidt svært ved at se formålet med at bevare et ældre stereoanlæg, hvis man har aktive højtalere. Hvis man ellers abonnerer på en musikstreamingtjeneste, så streames musik jo i dag. Men hvis det endelig er, ja så tror jeg faktisk, at det er muligt at bevare Beosound 3000 i kombination med Hall WiFi Streamer. Jeg ville dog lige spørge Hall Audio først.

Et forslag kunne være, at du køber de forskellige løsninger online og afprøver dem indenfor din sædvanlige 14-dages returret. Behold det, der fungerer bedst, og returnere resten.
Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 408
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2021 kl. 14:34
Hvis nu man forestiller sig at man vil bevare det fine (nostalgiske) B&O anlæg ? 
- har B&O så ikke selv en løsning.... her tænker jeg på "Beosound Core" - vil det være en løsning ?

Bond Cool

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2021 kl. 15:20
Oprindeligt skrevet af jensoest jensoest skrev:

Det er måske bare mig, men jeg har lidt svært ved at se formålet med at bevare et ældre stereoanlæg, hvis man har aktive højtalere.

De eneste grunde til at beholde det gamle beosystem kan være af følgende årsager:
Mulighed for at høre CD
Mulighed for at høre FM radio.
Mulighed for at bruge en ordentlig fjernbetjening (det er der dog en anden løsning på).
Man syntes at det er et flot anlæg og vil gerne beholde det.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
jensoest Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-December-2009
Status: Offline
Point: 205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensoest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2021 kl. 15:24
Oprindeligt skrevet af bbond bbond skrev:

Hvis nu man forestiller sig at man vil bevare det fine (nostalgiske) B&O anlæg ? 
- har B&O så ikke selv en løsning.... her tænker jeg på "Beosound Core" - vil det være en løsning ?

Bond Cool


B&Os streamer BeoSound Core kunne også være en mulig løsning. Tv’et kan kobles til BeoSound Core via optisk/toslink, og BeoSound Core kan kobles til BeoSound 3000. BeoSound Core koster dog 5.000+ kr. Jeg kan måske ikke helt se, hvad der retfærdiggør merprisen ift. Hall WiFi Streamer. Tværtimod kan man nøjes med én fjernbetjening ved Hall WiFi Streamer, fordi tv og Hall WiFi Streamer er forbundet via HDMI ARC (og ikke optisk/toslink).
Til top
jensoest Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-December-2009
Status: Offline
Point: 205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensoest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2021 kl. 15:47
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af jensoest jensoest skrev:

Det er måske bare mig, men jeg har lidt svært ved at se formålet med at bevare et ældre stereoanlæg, hvis man har aktive højtalere.

De eneste grunde til at beholde det gamle beosystem kan være af følgende årsager:
Mulighed for at høre CD
Mulighed for at høre FM radio.
Mulighed for at bruge en ordentlig fjernbetjening (det er der dog en anden løsning på).
Man syntes at det er et flot anlæg og vil gerne beholde det.

Klaus

Ja, det kan alle være valide argumenter, men som jeg også forsøger at sige ovenfor, tror jeg ikke rigtig, at man falder tilbage på cd’er, hvis man først har fået tilmeldt sig en musikstreamingtjeneste. Og er man først begyndt på musikstreaming, så er der ikke langt til at gøre det samme ift. radio.

Enig i, at B&Os fjernbetjeninger har en langt bedre kvalitetsfornemmelse end næsten alle andre, men i det her tilfælde slipper man alligevel ikke uden om at skulle bruge Samsung-fjernbetjeningen. Så spørgsmålet her er vel, om man både skal bruge en Samsung-fjernbetjening og en B&O-fjernbetjening, eller om man kan nøjes med at bruge Samsung-fjernbetjeningen.

Jeg nævner vist også ovenfor, at jeg har forståelse for, at det kan være svært at skille sig af med et flot B&O anlæg, som sikkert er forbundet med gode minder, og som i sin tid var et dyrt anlæg.

Nå, men det er i virkeligheden MetteB, der bedst kan foretage afvejningen i denne situation. Og som sagt ovenfor, tror jeg – selvom det måske ikke giver mening for mig – at Hall WiFi Streamer kan kobles til BeoSound 3000.



Redigeret af jensoest - 20-Juli-2021 kl. 15:48
Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 408
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2021 kl. 19:59
For lige at blive i B&O-universet.....
Der findes (fantes?) en "RMB4" konverter til indbygning i B&o´s fjernbetjeninger - også til styring af SamsungTv ... 

Bond Cool

Til top
MetteB Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Juli-2021
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MetteB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2021 kl. 20:36
Hej igen- 
Hvad består “en simpel DAC” løsning i?
Afsøger alle muligheder :-)
Igen, 1000 tak for jeres tid og gode forslag 👍
Mvh Mette
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2021 kl. 21:14
Oprindeligt skrevet af MetteB MetteB skrev:

Hvad består “en simpel DAC” løsning i?

Sådan en:
Nu kan du få lyden konverteret fra digital (spdif/toslink , optisk) til analog (phono stik).
Så skal du have et optisk kabel og et phono til Aux kabel på dit anlæg.

Ulempen er at du så skal bruge Samsung fjernbetjeningen til at navigere rundt i fjernsynets menuer, men din B&O fjernbetjening til at skrue op og ned for lyden.


Klaus


Redigeret af KlausDM - 20-Juli-2021 kl. 21:16
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4244
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2021 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af MetteB MetteB skrev:

Hej igen- 
Hvad består “en simpel DAC” løsning i?
Afsøger alle muligheder :-)
Igen, 1000 tak for jeres tid og gode forslag 👍
Mvh Mette
En simpel DAC som kan convertere din TV lyd så B&O anlægget kan afspille den. Der skal bruges et kabel med DIN stik til Phono stik, og et optisk kabel fra TV.


Redigeret af Munch - 20-Juli-2021 kl. 21:18
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2021 kl. 22:31
Oprindeligt skrevet af MetteB MetteB skrev:

Hej igen- 
Hvad består “en simpel DAC” løsning i?
Afsøger alle muligheder :-)
Lidt dyrere løsning, sådan en på TV HDMI ARC stikket, så kan volumen justeres med TV fjernbetjening:

Der skal så også bruges kabler som med de andre DAC løsninger. Wink
Mvh. JørgenT
Til top
jensoest Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-December-2009
Status: Offline
Point: 205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensoest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2021 kl. 10:33
@MetteB

Nu er der i hvert fald forskellige løsninger på bordet. Det du nok i virkeligheden skal tage stilling til nu er, om du er okay med at skulle have tv’et tændt, når du ønsker at streame musik fra en musikstreamingtjeneste, eller om du vil foretrække at kunne streame uden at have tv’et tændt. I det første tilfælde vil den ”simple” DAC-løsning være et godt prisbilligt valg. I det andet tilfælde kommer Hall WiFi Streamer i spil.

Af de tre foreslåede DAC-løsninger ville jeg nok gå efter en model a la den, JørgenT foreslår, idet tv og DAC-boks her forbindes via HDMI ARC (og ikke optisk). Du kan derved som nævnt styre lydstyrken med Samsung-fjernbetjeningen.

Samlet DAC-løsning:



Redigeret af jensoest - 21-Juli-2021 kl. 11:08
Til top
MetteB Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Juli-2021
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MetteB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2021 kl. 11:35
1000 tak allesammen, og især dig jensoest for indkøbslisten her til sidst- nu er der håb for at damen får ordentlig lyd 🙌
Kh og god sommer ☀️
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu