recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Netværk via tv installation
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Netværk via tv installation

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Thomas53 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2021
Sted: Gentofte
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas53 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Netværk via tv installation
    Sendt: 25-Juli-2021 kl. 07:50
hej 

Er der nogen der ved om man kan udnytte et tv stik til at lave
Et Ethernet netværk. Er netop flyttet til en ældre lejlighed som er to lejligheder der er slået sammen men med hver deres tv installationer. Det var her jeg tænkte om man kunne bruge eksisterende kabler fremfor at trække nye kabler.

Sønikken kører Playstation derfor er en trådet løsning sagen.


Såfremt det kan lade sig gøre hvad skal der så til for at få det til 
At lykkedes.

Mvh 

Thomas
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2021 kl. 09:51
Hej.

Du er nok nødt til at give os en del flere oplysninger, før vi kan fortælle dig, hvad muligheder der er?

Som: Bruges det ene, eller begge stik stadig til TV Distribution?

Er der Antenne på taget eller Kabel TV?

Bruger I samme leverandør til TV og Internet?

For så kunne en dyr løsning være, at have to separate Internet Abonnenter.

En anden løsning kunne være at sønnen kører kablet, og at I ( resten ) kører trådløst?


Men er der også to el installationer?
Ved du om de kører på den samme fase?

For ellers kunne en god mulighed være en kablet forbindelse via to stikkontakter?

Der findes nogle billige adaptorer, til at sætte mellem en ethernet forbindelse og en stikkontakt.

Der er mange muligheder. Jeg foreslår at du giver os flere oplysninger?

Hilsen Carsten.

Til top
Thomas53 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2021
Sted: Gentofte
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas53 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2021 kl. 10:14
hej Carsten

Der er ingen tv udbyder. Det er to separate lejligheder med 
Hver sit tv installation altså tv og radiospil i væggen hver for sig.

Den løsning jeg har købt hos en internet udbyder er en fiberløsningen.

Indgangen til fiber kommer i stuen og det var der jeg ville kører 
Den videre vis tv installationen i væggen.

Der er ingen tv distributør knyttet til. Jeg streamer via internettet.

Der er to separate hfi relæer til hver del af lejligheden.

Mvh

Thomas
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2021 kl. 10:36
Thomas, har du antennekabel mellem de to lejligheder?



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Thomas53 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2021
Sted: Gentofte
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas53 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2021 kl. 10:39
hej Klaus

Der er separate tv stik installationer
I hver lejlighed.

Den ene lejlighed har sin egne tvstik
Og det har den anden også altså som to selvstændige separate
Lejligheder som nu er slået sammen.

Mvh

Thomas
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2021 kl. 10:44
Købe eller leje lejlighed?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2021 kl. 10:50
Hej.

Jeg spurgte nok forkert. Men det jeg ville spørge ind til er, om der skulle være naboer der også har TV stik, som på en eller anden måde er forbundet til dine TV Stik?
Og hvor du risikerer at forstyrre deres TV signal, hvis du sender Playstation signaler ind i, eller laver andre ændringer i din TV Stik installation?

Jeg ved ikke hvem der bestemte at fiber forbindelsen skulle ende i jeres stue?
Ville det den gang havde været muligt, at bede om den i sønnikes værelse?
Og vil det være muligt nu at flytte den, og hvad mon det vil koste?

Det er ca 10 år siden at jeg selv brugte en 'Powerline netværksadapter'. Der må være sket en videre udvikling siden, som jeg ikke er fulgt med i. Men her er et link til forskellige 'Powerline netværksadapter'. Man skal ikke gå efter den billigste, men efter den, der er god til lige netop jeres behov. 
Måske andre forum medlemmer kan rådgive dig:


Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 25-Juli-2021 kl. 10:51
Til top
Thomas53 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2021
Sted: Gentofte
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas53 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2021 kl. 10:56
ja separat
Til top
Thomas53 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2021
Sted: Gentofte
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas53 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2021 kl. 10:56
købe
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2021 kl. 11:03
Købe = brug pengene på at få lavet en ordentlig installation der binder lejligheden sammen.

Er der også to elmålere?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2021 kl. 11:12
Det med MoCA og coax: For at det kan lade sig gøre, kræver det adgang til et fælles punkt, hvor hver lejlighed er koblet på. Hvis det findes, har du måske/måske ikke adgang til det.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2021 kl. 15:48
manden ønsker at dele sit internet med "naboen". - Rent teknisk er der ingen muligheder da den slags som regel er lavet separeret (du ønsker jo ikke at betale el/vand/varme/tv for en andens brug!) - i hvert fald så længe der er tale om leje/ejer lejligheder. Er det din egen bygning, kan du gøre som du har lyst - heriblandt lave trådløs forbindelse og give naboen adgang til dit netværk fx med sit eget AP. Det burde uden de store problemer kunne række ind til naboen uden alt for meget nedgradering af båndbredden. (deeet ville jeg dog aldrig gøre med mindre det var nærmeste familie, men i gamle dage var der rigtigt mange kollegie-beboere der lavede nummeret med at smide netværkskabler rundt i gange og ud gennem vinduet til naboen for at "dele" alt muligt.)

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu