recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stream fra Android til Apple tv 4
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stream fra Android til Apple tv 4

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
cjoscar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cjoscar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Stream fra Android til Apple tv 4
    Sendt: 25-Juli-2021 kl. 11:21
Er der en der kender en app der kan streame live web tv fra en Android telefon til Apple tv 4.
Jeg har forsøgt med flere forskellige app's, men det fungerer ikke optimalt.
Det fungerer fint med filer gemt på Android enheden, men ikke med live web tv.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2021 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af cjoscar cjoscar skrev:

  Er der en der kender en app der kan streame live web tv fra en Android telefon 

Hej.

Nej, jeg kender ikke en app der kan streame live web tv fra en Android telefon. 
Jeg kender en ENHED der kan. Den hedder en Google Chromecast.
Men den snyder. Man betjener den fra en Android Mobil. Og så overfører den information om streamen til selve Chromecast 'en.
Efter man har startet streamen, kan man rent faktisk slukke for Android telefonen. Da det er selve Chromecast 'en der modtager streamen.

Og dens udgang er en HDMI udgang. Så den kan ikke sluttes til en Apple tv 4, men skal sluttes direkte til en HDMI Indgang på Tv'et.

Men ellers vil jeg foreslå dig, at du oplyser hvilket service, det er at du ønsker at streame?

Hilsen Carsten. 

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2021 kl. 15:39
chromecast og airplay er 2 fuldkommen forskellige ting og helt separerede platforme. Producenterne gør ganske meget ud af at man IKKE kan få lov at køre tingene sammen. Nu siger du så live WEB-TV, så er der bare ikke mange tjenester der IKKE har en aTV App direkte. som man kan installere direkte på atv.  (selv google har en YT app på atv!)
Til top
cjoscar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cjoscar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2021 kl. 16:05
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

chromecast og airplay er 2 fuldkommen forskellige ting og helt separerede platforme. Producenterne gør ganske meget ud af at man IKKE kan få lov at køre tingene sammen. Nu siger du så live WEB-TV, så er der bare ikke mange tjenester der IKKE har en aTV App direkte. som man kan installere direkte på atv.  (selv google har en YT app på atv!)
Det er rigtigt at der findes mange app til ATV, men noget af det jeg ser er
 med VPN og det ved jeg ikke om det er muligt på ATV, derfor bruger jeg telefonen til at se det på og så ville det være rart at det kunne sendes fra telefonen til ATV via en app. Vi har en iPad i huset og fra den kan det sagtens lade sig gøre, men den er desværre ikke altid ledig🙂
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2021 kl. 16:42
Kan man overhovedet bruge en VPN på et Apple TV?
  1. Gå ind i Indstillinger på dit Apple TV.
  2. Klik på Netværk.
  3. Vælg derefter Wi-Fi forbindelse (eller kablet forbindelse, hvis det er forbundet via Ethernet).
  4. Vælg Konfigurér DNS.
  5. Ændr indstillingen Automatisk til Manuel.
  6. Indtast DNS server IP'en, som din VPN har givet dig.


Redigeret af Radiomanden - 25-Juli-2021 kl. 16:43
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2021 kl. 17:49
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Kan man overhovedet bruge en VPN på et Apple TV?
  1. Gå ind i Indstillinger på dit Apple TV.
  2. Klik på Netværk.
  3. Vælg derefter Wi-Fi forbindelse (eller kablet forbindelse, hvis det er forbundet via Ethernet).
  4. Vælg Konfigurér DNS.
  5. Ændr indstillingen Automatisk til Manuel.
  6. Indtast DNS server IP'en, som din VPN har givet dig.

Det er så ikke brug af VPN men alene et skift af DNS.

Skal man bruge regulær VPN forbindelse til sin tjeneste for at den virker, kan man godt installere en app ala denne: VyprVPN for Android TV Devices | Golden Frog direkte på sin streamingenhed, hvad angår angår enheder der er kompatible med VPN konfiguration.

Til et ATV er man nødt til at bruge andre tricks for at udnytte en regulær VPN forbindelse, da "Apple does not offer a method of VPN configuration on the [Apple TV] [..] Specifically, Apple locks the networkextension APIs" Cry  ...Lige som mht bitstreaming eller NFC i deres telefoner mv Unhappy - Why Isn’t There a VyprVPN App for Apple TV? 

Men man kan så gå andre veje med en PC eller router, hvis man via dem vil gøre brug af en VPN til et ATV: VyprVPN Setup Guide for Apple TV – VyprVPN Support

Redigeret af TBC1 - 27-Juli-2021 kl. 22:54
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2021 kl. 18:03
Hej.

Hvis man bruger VPN i Routeren, så de det alle enheder i Huset der bruger VPN. Både alle WiFi enheder og alle kablede enheder.
Ved at bruge VPN i sin Android mobil, er det KUN Android mobilen der bruger VPN.

Men hvorfor gør du ikke som mig. Jeg har købt en billig Android Boks og installeret VPN i boksen.
Efterfølgeren til min H96 Max boks hedder H96 Max rk3318 og vil være en oplagt mulighed.

Den kommer med Android 11 og har både en USB 3.0 og en USB 2.0 port. Her er et link:

'H96 MAX RK3318 Smart TV Box Android 11 til US $27.53 sendt fra Frankrig for US $0.53'


Jeg ved ikke hvilken VPN udbyder du bruger?

Jeg bruger selv Windscribe. Som ikke understøtter den medleverede fjernbetjening. Så man kan enten bruge en USB Mus (evt trådløs) eller en en 'G30 IR Learning air mouse' som fra udlandet koster under 100 DKr.

Du kan læse mere om min løsning i denne tråd:


Hilsen Carsten. 



Redigeret af csell - 25-Juli-2021 kl. 18:05
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2021 kl. 21:30
Køb en af de nye Chromecast med Google TV.
Den sættes til i et HDMI stik i TV og er meget nem at sætte op.

Jeg bruger den bl.a. til at se danske og udenlandske TV-kanaler, Netflix osv

På den kan du installere en VPN uden at skulle pille i DNS i routeren. D.v.s. alle andre enheder berøres ikke af dette.

Du kan både styre den med den medfølgende fjerbetjening, med din Android-tlf eller fb til dit TV.

Du kan også caste til den fra f.eks. tlf eller PC.

Den sælges ikke officielt i DK endnu, så jeg har købt min i Tyskland til ca kr 500. Jeg har set den til salg i DK til 7-800.


Redigeret af Erik K - 26-Juli-2021 kl. 21:32
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2021 kl. 21:56
Oprindeligt skrevet af cjoscar cjoscar skrev:

Vi har en iPad i huset og fra den kan det sagtens lade sig gøre, men den er desværre ikke altid ledig🙂

Hvad bruger du på iPad, for at få det til at virke?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
cjoscar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cjoscar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2021 kl. 17:54
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af cjoscar cjoscar skrev:

Vi har en iPad i huset og fra den kan det sagtens lade sig gøre, men den er desværre ikke altid ledig🙂

Hvad bruger du på iPad, for at få det til at virke?


Klaus
Jeg bruger dubler skærm funktionen. Det er dog ikke alle sider det virker på. Bl.a Zdf kan ikke vise live TV med dubler skærm
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2021 kl. 21:14
Det problem har du ikke med Chromecast med Google-TV.

På den installerer du bare en VPN og appen fra ZDF, så kører det uden dikkedarer.
Du kan også hente app til ARD og andre frie kanaler som f.eks. Østrig og flere andre.

Det bruger jeg sammen med den medfølgende fjernbetjening.



Redigeret af Erik K - 27-Juli-2021 kl. 21:18
Til top
cjoscar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cjoscar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2021 kl. 15:59
Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:

Det problem har du ikke med Chromecast med Google-TV.

På den installerer du bare en VPN og appen fra ZDF, så kører det uden dikkedarer.
Du kan også hente app til ARD og andre frie kanaler som f.eks. Østrig og flere andre.

Det bruger jeg sammen med den medfølgende fjernbetjening.

Ok, det lyder som om det er en god løsning
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu