recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung 55 ju7005 ingen tv guide
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung 55 ju7005 ingen tv guide

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung 55 ju7005 ingen tv guide
    Sendt: 31-Juli-2021 kl. 18:57
hejsa 

Mine forældre har dette tv - men loge pludselig kan de ikke trykke på menu knappen på tv’et og de kan heller ikke bruge guiden - så de kan se hvilke programmer de har.   De har indstikskort fra Viasat :

Nogen der ved hvad man kan gøre
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2021 kl. 09:09
Er der ikke en menu knap på fjernbetjeningen? Hvis ja, så tag batterierne ud og sæt dem i igen.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2021 kl. 09:13
jo der er en menu knap - men der var flere knapper der simpelt hen ikke duede.   Prøvede to forskellige remotes….

Nu efter alt muligt trykken frem og tilbage så duer det - aner ikke lige hvad der skete
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1935
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2021 kl. 09:37
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

jo der er en menu knap - men der var flere knapper der simpelt hen ikke duede.   Prøvede to forskellige remotes….

Nu efter alt muligt trykken frem og tilbage så duer det - aner ikke lige hvad der skete

Forslag 1: Du har skiftet batterierne ud, eller blot taget de gamle batterier ud og sat dem i, igen. Dette kan have fjernet evt. korrosion i batterirummet...

Forslag 2: Dine forældre har spildt ét eller andet på fjernbetjeningen, som så derfor var gået i sort. Efter, at du så har "trykket på det hele", så har du derved fået den sparket i gang igen.


TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2021 kl. 09:59
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

jo der er en menu knap - men der var flere knapper der simpelt hen ikke duede.   Prøvede to forskellige remotes….

Nu efter alt muligt trykken frem og tilbage så duer det - aner ikke lige hvad der skete

Forslag 1: Du har skiftet batterierne ud, eller blot taget de gamle batterier ud og sat dem i, igen. Dette kan have fjernet evt. korrosion i batterirummet...

Forslag 2: Dine forældre har spildt ét eller andet på fjernbetjeningen, som så derfor var gået i sort. Efter, at du så har "trykket på det hele", så har du derved fået den sparket i gang igen.
Der behøver faktisk ikke være spildt noget, almindelig "hudfedt" trænger ind under tastatur gummimåtte og giver dårlig kontakt. 
Har oplevet det flere gange, senest på min Denon AVR-X4000 på de mest brugte taster, og ny original fjernebetjening er ikke til at købe. Ouch
Så har haft adskilt og renset, men er begyndt at svigte igen. Dead
Mvh. JørgenT
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2021 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

  Der behøver faktisk ikke være spildt noget, almindelig "hudfedt" trænger ind under tastatur gummimåtte og giver dårlig kontakt. 
Har oplevet det flere gange, senest på min Denon AVR-X4000 på de mest brugte taster, og ny original fjernebetjening er ikke til at købe. Ouch
Så har haft adskilt og renset, men er begyndt at svigte igen. Dead



Hej.

For mange år siden fixede jeg tit fjernbetjeninger, der ikke virkede.

Det gjorde jeg ved at rense printbanen under gummimåtten let med en Glasfiberpen, som denne:

https://elektronik-lavpris.dk/p96021/n-fiberpen-glasfiberpen/

Hvis man ikke lige har en Glasfiberpen, kan man også bruge en gammeldags viskelæder.

Men pas på IKKE at beskadige selve printbanen. Det er kun overfladen, der skal renses.

Hilsen Carsten.

Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2021 kl. 11:10
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

  Der behøver faktisk ikke være spildt noget, almindelig "hudfedt" trænger ind under tastatur gummimåtte og giver dårlig kontakt. 
Har oplevet det flere gange, senest på min Denon AVR-X4000 på de mest brugte taster, og ny original fjernebetjening er ikke til at købe. Ouch
Så har haft adskilt og renset, men er begyndt at svigte igen. Dead



Hej.

For mange år siden fixede jeg tit fjernbetjeninger, der ikke virkede.

Det gjorde jeg ved at rense printbanen under gummimåtten let med en Glasfiberpen, som denne:


Hvis man ikke lige har en Glasfiberpen, kan man også bruge et gammeldags viskelæder.

Men pas på IKKE at beskadige selve printbanen. Det er kun overfladen, der skal renses.

Hilsen Carsten.




Redigeret af csell - 01-August-2021 kl. 11:14
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu