recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Farvepatroner tomme, vil ikke printe sort/hvid
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Farvepatroner tomme, vil ikke printe sort/hvid

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Farvepatroner tomme, vil ikke printe sort/hvid
    Sendt: 02-August-2021 kl. 08:57
Mine farvepatroner i min Canon MP540 er tomme. Jeg vil kun printe sort/hvid, og der er masser af sort blæk tilbage, men jeg kan ikke printe fordi farvepatronerne er tomme. Jeg vil ikke købe nye farvepatroner fordi jeg ellers udelukkende anvender printeren til at scanne med. Er der en løsning?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2021 kl. 09:12
Ha, ha, der trådte du på en lidt øm tå, jeg åbenbart ikke helt har glemt.

Jeg stod for år tilbage i samme situation, og der var vist ikke nogen vej uden om at købe farvepatroner, da printeren var uden funktion uden - bare en mursten. Jeg mener sågar, jeg sendte en skrivelse til Brother derom, som dog var ophøjet ligeglade, for jeg fik aldrig svar. Big smile

Det var jeg på daværende tidspunkt ikke interesseret i at købe, så alt i et printeren røg til genbrug, da jeg syntes, at denne løsning ellers ville blive for dyr i brug til mit behov på daværende tidspunkt.

Jeg har så senere købt en alt i et farvelaserprinter fra HP, som gør det godt. Her kan forbrugsstoffer holde noget længere, før der skal kigges på det.

Spændende at høre, om andre kender nogle ninja-tricks, der kan gøre din printer brugbar.

Mvh. Jørgensen
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2021 kl. 09:40
Jeg har ikke haft printer i en del år, men den sidste jeg havde var også en Canon. Jeg løste problemet ved at holde en knap på printeren inde i 5-10 sekunder. Så printede den videre.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2021 kl. 10:03
Oplevede det samme med en Canon printer for år tilbage. Den ville ha et nyt printerhoved til 850 kr, så den røg til skrot. Købte istedet den billigste HP printer.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2021 kl. 11:17
Måske sådan en chip resetter kan klare det? Smile


Har vist en noget tilsvarende til anden printer/patron model til at ligge et eller andet sted.
Kan dårligt huske hvad model det var til. LOL
Mvh. JørgenT
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2021 kl. 11:46
Jeg ved ikke om det også gælder blækprintere, men alle laserprintere printer næsten usynlige koder, som regel gule. Min egen HP farvelaser printer gule koder.

Koderne bruges til at spore dokumentet, da det kan indeholde printermodel, serienummer, dato og tid plus ip-adresse. Det er måske derfor den ikke vil printe uden farve.




Redigeret af Brixen - 02-August-2021 kl. 11:47
Venlig hilsen
KB
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2021 kl. 14:13
Har du prøvet at ændre indstillingere til kun at printe sort? Ved dog ikke om det virker, hvis printeren har konstateret at nogle af patronerne allerede er tomme.



Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2021 kl. 09:21
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Mine farvepatroner i min Canon MP540 er tomme. Jeg vil kun printe sort/hvid, og der er masser af sort blæk tilbage, men jeg kan ikke printe fordi farvepatronerne er tomme. Jeg vil ikke købe nye farvepatroner fordi jeg ellers udelukkende anvender printeren til at scanne med. Er der en løsning?

Flemming


Vælger du manuelt at print jobbet skal være sort/hvid?
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2021 kl. 09:57
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:


Vælger du manuelt at print jobbet skal være sort/hvid?


Naturligvis, det var det første jeg gjorde.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2021 kl. 09:59
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Måske sådan en chip resetter kan klare det? Smile


Har vist en noget tilsvarende til anden printer/patron model til at ligge et eller andet sted.
Kan dårligt huske hvad model det var til. LOL


Det er ikke værd at ofre på den gamle printer som jeg næsten udelukkende kun bruger til at scanne med. Havde bare lige regnet med at jeg kunne bruge den sorte patron op.

Flemming


Redigeret af fltk - 03-August-2021 kl. 10:00
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2021 kl. 10:03
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:


Naturligvis, det var det første jeg gjorde.

Flemming


Det er faktisk ikke ret naturligt, de fleste piller aldrig ved denne indstilling. 

Er der gråtoner i det du prøver at printe, vil din printer skulle bruge farve.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu