recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Chromecast Audio smadrer højttalergrupper
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Chromecast Audio smadrer højttalergrupper

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Chromecast Audio smadrer højttalergrupper
    Sendt: 16-August-2021 kl. 06:31
Hej Teknik-entusiaster!

Chromecast i hjemmet er ikke uden udfordringer.

I en anden tråd har jeg beskrevet DR P1 problemet.

Nu har jeg derudover fundet årsagen til at mine Chromecast højttalergrupper ikke fungerer efter et stykke tid.

Mit setup består af 3 stk. Google Nest Audio og 1 stk. Chromecast Audio tilsluttet HiFi-anlægget.

Jeg har længe haft problemer med Højttalergrupper, der ved anvendelse af stemmekommandoer afføder denne besked fra Google Assistant:
"Noget gik galt - prøv igen senere...."

Efter mange søgninger og tests har jeg fundet ud af, at problemet med højttalergrupper kun optræder når en Google Chromecast Audio er medlem af gruppen.

Det var et stort øjeblik, da jeg fandt denne årsag.

Nu er spørgsmålet:

Har I samme problem - og har I løst det?

Venlig hilsen
Claus  
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2021 kl. 13:18
Jeg har et mix af Chromecast Audio, højttalere med Goggle Assistant (Google og SONY) og Google Nest Hub.

De lever fint sammen i grupper uden det problem du beskriver.
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2021 kl. 16:35
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Jeg har et mix af Chromecast Audio, højttalere med Goggle Assistant (Google og SONY) og Google Nest Hub.

De lever fint sammen i grupper uden det problem du beskriver.
Tak Deschain!

Hos mig giver det som sagt øjeblikkeligt problemer for gruppen, hvis jeg melder min Chromecast Audio ind...

Måske er det router-afhængigt. Jeg har en Fibia Icotera router.

Venlig hilsen

Claus
Til top
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 294
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2021 kl. 18:05
Vil det mon hjælpe at kable Chromecast Audio vha. en Chromecast Ethernet adapter? Er det en mulighed?
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2021 kl. 05:38
Oprindeligt skrevet af bas bas skrev:

Vil det mon hjælpe at kable Chromecast Audio vha. en Chromecast Ethernet adapter? Er det en mulighed?
Det er desværre ikke en mulighed det pågældende sted.

Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2021 kl. 05:40
Det skal siges, at højttalergruppen fungerer fint ved afspilning fra mobilen.

Det er kun ved Google Assistant stemmekontrol, der er problemer.


Redigeret af ClausBP - 17-August-2021 kl. 05:42
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2021 kl. 17:15
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Jeg har et mix af Chromecast Audio, højttalere med Goggle Assistant (Google og SONY) og Google Nest Hub.

De lever fint sammen i grupper uden det problem du beskriver.


Samme her, ingen problemer overhovedet.
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2021 kl. 05:12
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:



Samme her, ingen problemer overhovedet.

Tak Kasper!
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2021 kl. 13:18
Oprindeligt skrevet af ClausBP ClausBP skrev:

Jeg har en Fibia Icotera router.



Jeg har en yousee router, som kun bruges som Modem, mit wifi er googles.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2021 kl. 15:18
Hej Claus

Har du prøvet at slette gruppen og oprette den igen?

Jeg oplever mange underlige fejl med højttalergrupper i Google Home. Samme som du beskriver, at pludselig kan stemmestyring med Google Assistant ikke spille på en gruppe. Oplever også at grupper kan forsvinde fra Google Home.

Jeg har ikke p.t. Chromecast Audio i nogen grupper. Men der er jo også Chromecast der er i de højttalere som kan indgå i Google Home.

  /Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2021 kl. 06:33
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Hej Claus

Har du prøvet at slette gruppen og oprette den igen?

Jeg oplever mange underlige fejl med højttalergrupper i Google Home. Samme som du beskriver, at pludselig kan stemmestyring med Google Assistant ikke spille på en gruppe. Oplever også at grupper kan forsvinde fra Google Home.

Jeg har ikke p.t. Chromecast Audio i nogen grupper. Men der er jo også Chromecast der er i de højttalere som kan indgå i Google Home.

  /Lars
Hej Lars!
Ja - jeg har også slettet og omdøbt grupper.
 
Og du har ret - gruppen fungerer så et stykke tid - men så fungerer gruppen pludselig ikke igen efter et stykke tid.

Det virker som om at Højttalergrupper generelt er ustabile - også dem uden Chromecast Audio som medlem.

Jeg har dog ikke oplevet, at gruppen ligefrem forsvinder...

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu