recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Boxer - kan kun modtage fra MUX1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Boxer - kan kun modtage fra MUX1

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
SDST Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 17-August-2021
Sted: Gentofte
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SDST Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Boxer - kan kun modtage fra MUX1
    Sendt: 17-August-2021 kl. 14:19
Jeg har netop fået Boxer og bor i Gentofte. Men kun kanaler på Mux1 vises. Alle andre angives som "Kodet program".
Har målt på frekvenserne for Mux2-5 og alle viser SIGNALSTYRKE God 100 og KVALITET 100.

Jeg har talt med Boxer-support og hun sagde, at jeg skulle rette antennen efter København Vest, som ligger i Hove. Der hvor jeg bor, ligger Gladsaxe master præcist mellem Hove og min adresse og den er kun 2 km væk. Hun sagde ligeledes, at problemet kunne skyldes interferens mellem to master. Hove og Gladsaxe benytter samme frekvenser, så jeg kan jo ikke vælge Hove.
Jeg har også forsøgt med at vende TV-modulet, men det gav samme resultat. Jeg kan kun se gratis-kanalerne, som ligger på Mux1: DR og Folketinget.
Jeg spurgte hende, om kortet kunne være kodet forkert, men det mente hun ikke. Til sidst foreslog hun at jeg skulle få en udendørs antenne, men det burde vel ikke være nødvendigt, da jeg faktisk kan se Gladsaxe masten fra mit vindue.

Er der nogen der har erfaring med dette problem? Cry



Svend
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2021 kl. 14:40
 Har du sat kortet rigtigt i kortlæseren.? Chippen skal vende opad når kortet sættes i. Ligeledes skal du være sikker på at kortlæseren er korrekt monteret.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
SDST Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 17-August-2021
Sted: Gentofte
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SDST Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2021 kl. 15:53
Det skulle jeg mene. Chippen vender ud mod den sorte side af moduler. Modulets sorte side vender ind mod TV'et. Men kun de gratis kanaler dukkede op. Resten er "Kodet program".
Efter hint fra Boxer-support har jeg prøvet at vende modulet. Samme resultat.

Svend
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2021 kl. 16:16
 Når meddelesen Kodet program vises, så modtages der signal, der er noget der forårsager at der ikke afkodes, det kan ikke være andet end kortlæser eller kortet der der er problemer med.
Kan du på en kodet kanal aflæse styrke og signal kvalitet. Det burde du kunne.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2021 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af SDST SDST skrev:

Det skulle jeg mene. Chippen vender ud mod den sorte side af moduler. Modulets sorte side vender ind mod TV'et. Men kun de gratis kanaler dukkede op. Resten er "Kodet program".
Efter hint fra Boxer-support har jeg prøvet at vende modulet. Samme resultat.
Hvis du med den "sorte side" mener forsiden, hvor der står Boxer, logo etc, så vender kortet rigtigt - men hos mig vender "forsiden" væk fra tv.... Jeg tror, at du har et kort, der ikke er åbnet - enten fordi, at det har siddet for kort tid i tv - eller fordi Boxer har fucked up.... 
miri
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2021 kl. 17:20
 Det med at det ikke har siddet længe nok i TVet passer vist ikke, da jeg en overgang have Boxer virkede det i samme øjeblik der blev tændt for TVet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
SDST Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 17-August-2021
Sted: Gentofte
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SDST Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2021 kl. 17:29
"kort ikke åbnet"? Kan Boxer have glemt det? Jeg kender ikke deres procedure, men har dog spurgt dem om kortene kunne være kodet forkert.

Signalstyrke og kvalitet er begge 100 på de Mux'er, hvor alle kanaler melder "Kodet program".

Til MIRI: Ja, den sorte side er forsiden.
Svend
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2021 kl. 17:34
 Når signal og styrke er i orden, så er det et afkodnings problem, enten kort, kortlæser eller et problem med TVet, det sidste næppe det sandsynlige.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
mrdoc22 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-December-2018
Status: Offline
Point: 94
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mrdoc22 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2021 kl. 19:20
Kortlæseren er et "DVB-T2 Viaccess CI+ CAM modul (CAM)" til boxer?
Til top
SDST Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 17-August-2021
Sted: Gentofte
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SDST Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2021 kl. 19:33
Ja, det er netop sådan een jeg har monteret kortet i. Smile
Svend
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2021 kl. 19:34
Hvilket tv?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
SDST Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 17-August-2021
Sted: Gentofte
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SDST Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2021 kl. 19:38
Philips 24" fra 2017
Svend
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu