recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Boxer - kan kun modtage fra MUX1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Boxer - kan kun modtage fra MUX1

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2021 kl. 23:12
Oprindeligt skrevet af SDST SDST skrev:

Mht "trådløst internet", så har jeg faktisk sådan et udover ADSL (via kobber). Det kaldes også 4G og hos mig er det på ca 30Mbit/17Mbit. Herfra kan jeg så få forbindelse gennem såvel kabel som WiFi. Jeg har altså to uafhængige netværk. ADSL giver mig kun 10Mbit/2Mbit, men den trådløse burde kunne levere båndbredde nok til TV.

Det er ikke helt korrekt. Du har 4G, dvs at du har et 4G modem som via mobilenettet skaber forbindelse til internettet. Du kobler dig så op via WiFi /kabel til din 4G router (det er det samme jeg har med en Huawei boks, når min udbyder har problemer, og det samme jeg har i mit sommerhus på Bornholm)
Og ja, den skulle nok kunne levere TV. Men var det ikke bedre at checkke om du kunne få en fornuftig (kabel eller fiber) forbindelse. Prøv at kontakte Fastspeed.dk. De har 1000 mbit til 249 om måneden

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2021 kl. 06:14
Et vildskud... De svenske TV-kanaler siver vel stadig over til Sjælland? Så ville de svenske Boxer-kanaler vel også gøre det? Selv om man selvfølgelig ikke kan se noget på dem, med dansk abonnement...

Hvis ja, er du så helt sikker på, at det er de DANSKE Boxer-kanaler, du tuner ind på?
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
SDST Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 17-August-2021
Sted: Gentofte
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SDST Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2021 kl. 09:29
Fiber er desværre ikke en option pga gravearbejde. Det billigste tilbud herfor er på 25.000kr og det ligger over mit TV-budget.
Jeg har allerede kabel-TV i huset, men det blev dårligt for 1 år siden. YouSee har målt signalstyrken til ca 50%. De kan ikke gøre noget ved det uden at skifte kabel (60m) under jorden. Kabel er ejet af Grundejerforeningen, som ikke længere bruger det. Så ingen hjælp derfra. Lægning af nyt kabel bliver nok mindst ligeså dyrt.

Jeg prøver tippet med de svenske kanaler senere i dag.
Svend
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2021 kl. 16:16
Oprindeligt skrevet af SDST SDST skrev:

Fiber er desværre ikke en option pga gravearbejde. Det billigste tilbud herfor er på 25.000kr og det ligger over mit TV-budget.
Jeg har allerede kabel-TV i huset, men det blev dårligt for 1 år siden. YouSee har målt signalstyrken til ca 50%. De kan ikke gøre noget ved det uden at skifte kabel (60m) under jorden. Kabel er ejet af Grundejerforeningen, som ikke længere bruger det. Så ingen hjælp derfra. Lægning af nyt kabel bliver nok mindst ligeså dyrt.

Jeg prøver tippet med de svenske kanaler senere i dag.

Det jeg mente var, at det MÅSKE kunne være de svenske Boxer-kanaler, som du ved en fejl tuner ind på, og det så er DERFOR, der står kodet signal. Fordi, det skal være de DANSKE Boxer-kanaler, du skal søge efter..
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
SDST Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 17-August-2021
Sted: Gentofte
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SDST Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2021 kl. 17:27
Er rimelig sikker på, at det er de danske, idet den skriver glx-mux ved de fleste under scanning.
Svend
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Online
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2021 kl. 18:01
Hvor er kortlæser moduler og abonnementskort købt? 
Hvis i fysisk butik kunne de måske hjælpe? Wink


Redigeret af JørgenT - 19-August-2021 kl. 18:01
Mvh. JørgenT
Til top
SDST Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 17-August-2021
Sted: Gentofte
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SDST Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2021 kl. 18:10
Boxer
Svend
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2021 kl. 19:10
Hvad med Canal Digital (nu Allente)?
Kræver bare en parabol (som de betaler for, også montering)
Det har jeg haft i mange år, og er yderst tilfreds
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2021 kl. 19:18
 Canal Digital er der ikke mere, det er Viasat heller ikke, da de nu hedder Allente. Så der er nu kun en sat udbyder.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2021 kl. 19:27
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Canal Digital er der ikke mere, det er Viasat heller ikke, da de nu hedder Allente. Så der er nu kun en sat udbyder.
Det var jo det jeg skrev i parentesen
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
SDST Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 17-August-2021
Sted: Gentofte
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SDST Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2021 kl. 12:58
Tak til alle for input.
Problemet er løst! Smile

Jeg aftalte med Boxer, at de sendte et nyt modul, for at se om problemet lå der. Dette modul ankom i fredags og virkede straks.
Jeg gik derefter i gang med at undersøge de fejlbehæftede moduler. Jeg fik den tanke, at støv eller fugt kunne forårsage manglende kontakt. Jeg gav dem nu en gang komprimeret luft, og så virkede de to første jeg prøvede. Jeg gætter på, at det sidste nu også vil virke. De har måske fået fugt under forsendelsen.
Handshake
Svend
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu