recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Iphone stjålet - udfordringer med Apple-Id på ny
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Iphone stjålet - udfordringer med Apple-Id på ny

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Iphone stjålet - udfordringer med Apple-Id på ny
    Sendt: 19-August-2021 kl. 18:23
Hejsa.
Min datters iPhone er stjålet, og via www.icloud.com/find er telefonen nu registreret "mistet".
Min datter har også haft en MacBook tilknyttet sit Apple-Id, men den er solgt. Hun har glemt at slette tilknytningen til hendes Apple-Id.
Nu har hun fået fat i en anden iPhone og vil logge på den med sit Apple-ID. Men her kræves tofaktor-godkendelse. Denne kode er sendt til hendes enheder, som er tilknyttet hendes Apple-ID.
Men den ene enhed er altså stjålet, mens den anden er solgt.
Så tænkte jeg, at jeg fjerner MacBook'en fra hendes Apple-ID, men det kræver også tofaktor-godkendelse.

Nu er gode råd vist nok dyreWink
iPhone 13, OS 15.3
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2021 kl. 18:29
https://support.apple.com/da-dk/HT204915

På nettet

Hvis du ikke har adgang til en iPhone, iPad, iPod touch eller Mac, kan du nulstille eller ændre din adgangskode fra iforgot.apple.com.

Hvad sker der, hvis jeg ikke har adgang til en godkendt enhed eller ikke modtager en bekræftelseskode?

Hvis du logger på uden at have en godkendt enhed ved hånden, som kan vise bekræftelseskoder, kan du i stedet få en kode sendt til et godkendt telefonnummer via sms eller automatisk telefonopkald. Klik på "Fik du ikke en kode?" på loginskærmen, og vælg, at der skal sendes en kode til et godkendt telefonnummer. Du kan også få en kode direkte fra Indstillinger på en godkendt enhed. Her kan du se, hvordan du får en bekræftelseskode.

Hvis du bruger iOS 11.3 eller en nyere version på din iPhone, er det muligvis ikke nødvendigt at indtaste en bekræftelseskode. I nogle tilfælde verificeres dit godkendte telefonnummer automatisk i baggrunden på din iPhone. Det er én ting mindre, du skal tænke på, og din konto er stadig beskyttet med tofaktorgodkendelse.

Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2021 kl. 18:47
Tak for input.  
Men det godkendte tlf.nr. har hun ikke adgang til, da telefonen jo er stjålet. 
Det skete i nat. 
Hun bestiller nyt SIM-kort i morgen, men der kan jo gå 1 uge, før hun modtager det. 
iPhone 13, OS 15.3
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2021 kl. 18:54
Ja så må hun jo vente. Nu ved jeg ikke hvilken iPhone hun har, men der findes jo e-sim som man kan få med det samme.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2021 kl. 18:59
Oprindeligt skrevet af jjdk jjdk skrev:

Hun bestiller nyt SIM-kort i morgen, men der kan jo gå 1 uge, før hun modtager det. 
 Hvis udbyderen har en fysisk butik, så bør man vel kunne få et SIM der.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2021 kl. 19:05
Den "nye" iPhone er en midlertidig iPhone 6s (min aflagte) indtil hun får købt en ny. 
Hun har lige skrevet til mig (på vej hjem fra Ungarn), at hun har bestilt SIM-kort og den er på vej med posten.

Så må hun vente.

Tak for jeres gode input.
iPhone 13, OS 15.3
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2021 kl. 07:09
Hvis det er en udfordring at vente til det nye SIM kort dukker op, så prøv at ringe til deres support: https://support.apple.com/da-dk/HT201232

Det plejer at kunne løse problemet.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu