recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Splitter sattelit
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Splitter sattelit

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 717
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér digitalt.tv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2021 kl. 23:07
Prøv at tjekke om dine enheder understøtter Unicable / SatCR. Det kan gøre det via et kabel ind fra parabolen. Jeg har for år tilbage skrevet en artikel om det her

Redigeret af digitalt.tv - 01-September-2021 kl. 23:10
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2021 kl. 09:43
Hej.

Først en liste over hvilke Transpondere Allente bruger på Thor 5/6/7 fra 0.6°W:


Som det ses er de Danske kanaler spredt ud over både Horisontale og Vertikale Transpondere.

Så en løsning kunne være at bruge et SatCR lnb, som det hedder på Dansk. På Undenlandsk hedder det Unicable. 
De findes til 4 eller 8 SAT Receivere plus nogle ekstra almindelige udgange.

Hvis man køber for over 39€ hos selve Amazon.de fås forsendelsen til Danmark gratis. Dog IKKE hvis man køber fra en af deres forhandlere. Her er link til dem med tilslutning af op til 4 Receivere:  


Jeg kan huske at jeg for år tilbage læste om, at den mest benyttede chip til unicable lnb havde en design bøf. Den nederste frekvens var forskudt i forhold til hvad unicable Receiverne kunne modtage og kunne derfor IKKE bruges. Det begrænsede antallet af unicable Receivere til 3. Men det er en del år siden, men jeg ved IKKE om de stadig sælges?

Og det er tidligere i denne tråd nævnt at Allente (tidl. Canal Digital og Viasat), har de SatCr modtagere. Det er bare det Danske navn for unicable Receivere.

Hilsen Carsten.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu