recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "sløjfedåse"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

"sløjfedåse"

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 558
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: "sløjfedåse"
    Sendt: 08-September-2021 kl. 13:09
Hejsa

Jeg er langt om længe (ca. 8 år efter mine første tanker), komme til at skulle skifte til COAX.

Men udfordringen er at jeg skal finde en sløjfedåse, som jeg skal bruge på mit første stik. som er med returvej.... 

(eller virker alle sløjfedåser?)

for mit første stik, dur ikke til at have router stående, alt andet samles på mit loft, hvor antennestik går direkte ind i forstærker..

Hvad skal jeg sætte ind før forstærker for at skille data fra TV?

Kan det betale sig at droppe helt første stik, også montere https://www.avxperten.dk/antennestik-adaptere/f-connector-samleled.asp ind i stedet for første stik.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2021 kl. 15:46

 Der er ikke Returvej i en sløjfedåse.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 558
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2021 kl. 15:59
ja, så for at slippe for kabler på tværs af huset ;-) så skal jeg sløjfe det første stik, for at få det op på loftet.

Men så giver det også mening, at jeg ikke kunne finde nogle, jeg må lige måle kabel tykkelser, også få det hjem. da den nye (pt. ekstra) begynder den 14. september.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2021 kl. 16:08
 
 Der er næppe heller Returvej i forstærker, det bruges ikke mere i de godkendte, så data skal skilles ud fra TV signalet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2021 kl. 16:10
Her i huset sidder der en splitter der hvor coax går ind i teknikskabet. Så her er modem/router også monteret.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 558
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2021 kl. 17:26
Ville montere sådan en på loftet før forstærker, også den ene til forstærker, også den anden til modem/router fra yousee



Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 558
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2021 kl. 17:27
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Her i huset sidder der en splitter der hvor coax går ind i teknikskabet. Så her er modem/router også monteret.

Gid mit startede i teknikskab ;-) men det kommer først til at ske, hvis jeg skal skifte kabel hele vejen ude fra.. da det som kommer ind, er støbt fast under dele af huset....., hvis jeg kan komme en anden vej rundt om huset, men skal så grave en del selv....
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2021 kl. 18:04
Oprindeligt skrevet af kenp kenp skrev:

Ville montere sådan en på loftet før forstærker, også den ene til forstærker, også den anden til modem/router fra yousee





En tv/data-splitter er bedre egnet, da returvejen er spærret i tv-udtaget. Det giver en anelse lavere dæmpning i returvejen og bedre beskyttelse af de enheder, som sidder på tv-udtaget (de kan blive forstyrret af det signal, som modemmet udsender).
Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 558
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2021 kl. 18:24
det var denne jeg mente (nu skal jeg så lige se om det var den forkerte jeg bestilte Confused

Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 558
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2021 kl. 13:37
Lige en opfølgning, har fået mit net til at virke.

Skillefilter monteret på loftet, men dog ikke fjernet mit første stik.. da jeg ikke har gidet bøvle med det.

Jeg har det igennem jeg skal have med den hastighed/latensy jeg forventer, men hvis jeg skal længere op i hastighed, så må jeg nok hellere tage mig sammen, eller lade teknikker gøre det, da de alligevel, skal ud, hvis jeg skal opgradere.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu