recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 4K HDMI switch (der virker)?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

4K HDMI switch (der virker)?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
danishdrummer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-August-2009
Status: Offline
Point: 112
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danishdrummer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 4K HDMI switch (der virker)?
    Sendt: 09-September-2021 kl. 23:00
Jeg har brug for en HDMI Switch med 3 indgange og 1 udgang. Jeg har en manuel switch med 2 indgange og 1 udgang, som har fungeret fint (selvom det da er lidt træls at skulle trykke på en knap på switchen for at skifte.

Nu ville jeg opgradere, da jeg skal bruge 3 indgange nu, så jeg købte denne, ikke alt for billige (tænkte jeg) aktive switch, som endda har en fin autoswitch feature OG fjernbetjening: https://www.amazon.de/HDMI-Switch-4K-DVD-Player-Projektor/dp/B07VDJRQXW/

Men...den virker ikke. Min projektor kan i hvert fald ikke finde ud at tale sammen med den og hive et 4K signal ud, så jeg får et downconverted signal, og min UHD-afspiller siger, at min projektor ikke kan tage 4K. Jeg satse så den gamle switch på, og hokus pokus, 4K igen.

Hvor svært kan det være? Nogen, der har en 3 til 1-switch, som rent faktisk virker? Smid i så fald gerne et link. Om den er aktiv, gør ikke noget, jeg vil hellere have skidt, der virker end ekstra luksus.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2021 kl. 23:40
Lindys med fire indgange og lyd ud virker. Den koster selvfølgelig også lidt ekstra.
Til top
danishdrummer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-August-2009
Status: Offline
Point: 112
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danishdrummer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2021 kl. 10:17
Jeg tager dit ord for, at Lindy er kvali og prøver denne: https://www.amazon.de/-/en/3-Port-HDMI-18G-Switch/dp/B0846NCLTY/


Redigeret af danishdrummer - 10-September-2021 kl. 10:17
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2021 kl. 16:27
Det er den her jeg har, selvom jeg ikke bruger den lige nu. Fjernbetjeningen er fornuftig og der er IR-extender med.
Til top
danishdrummer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-August-2009
Status: Offline
Point: 112
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danishdrummer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2021 kl. 20:59
Ja, jeg så den godt, men jeg skal kun bruge 3 indgange, og jeg skal have splittet HD-lyd fra mit HDMI-input. Den du linker til, outputter kun i toslink. Jeg har købt denne, som upåklageligt pakker alle slags HD-spor ud til min gamle receiver (som ikke kan æde 4K), og samtidig sender den 4K billede, uden lyd, af sted til projektoren. Nu mangler jeg så bare en switch, der virker, så jeg kan hoppe mellem BDP-103, UB-420 og Nvidia Shield.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2021 kl. 23:10
Dit link virker ikke umiddelbart her.

Jeg skulle også selv gerne have en HDMI-splitter en dag. Den Lindy jeg købte hos AV Connection var i stykker. Der var ellers fornuftig præcedens med switchen 😉
Til top
danishdrummer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-August-2009
Status: Offline
Point: 112
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér danishdrummer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2021 kl. 06:47
Editoren havde smidt en https for meget ind. Jeg kan ikke lige redigere i det, men linket er her: https//www.amazon.de/dp/B08TX473Z8/

Den smider i hvert fald alle DD og DTU's-signaler fint ud. Fungerer med DD+, som jeg oplever brugt i størstedelen af online streams, men også DTS HD-Master fra den test-mkv, jeg lavede ud af en af mine UHD'er.

Jeg skal nok rapportere, om Lindyen virker, når jeg har den i næste uge. :) 


Redigeret af danishdrummer - 11-September-2021 kl. 06:48
Til top
danishdrummer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-August-2009
Status: Offline
Point: 112
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér danishdrummer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2021 kl. 17:10
Lindyen ser ud til at virke upåklageligt, hvis nogen er interesserede. Så tak for dét tip, Naiera. :) Den er også dejlig kompakt, har samme størrelse som 2 små tændstiksæsker, og autoswitch fungerer også, så den skifter selv kilde, når der kommer input fra en anden kilde end den, den står på. Det spiller!
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2021 kl. 17:21
Det var godt. Jeg håber at den også vil fortsætte med at virke upåklageligt; HDMI er jo noget værre, drillen stads.

Var der fjernbetjening med til den du købte?

Redigeret af Naiera - 14-September-2021 kl. 17:22
Til top
danishdrummer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-August-2009
Status: Offline
Point: 112
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danishdrummer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2021 kl. 17:54
Jeps, der er en lillebitte fjernbetjening med (som også virker), men så længe jeg nøjes med at tænde én kilde ad gangen, får jeg ikke brug for den. Det eneste lidt irriterende er – og det er ikke switchens skyld at switchen så altid vil starte på min Shield, da den tænder sig selv, når jeg tænder for strømmen (som jeg afbryder, når jeg ikke bruger mit setup, man er vel miljøbevidst :) ). Dvs., at jeg skal tænde min BD- / UHD-afspiller lidt forskudt, hvis jeg vil undgå manuelt / fjernbetjent kildeskift, men det går nok.
Til top
danishdrummer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-August-2009
Status: Offline
Point: 112
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér danishdrummer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2021 kl. 17:57
De har den iø. også hos AV-Connection til samme pris, som jeg gav: https://www.av-connection.dk/?PNo=LDY38232

Og så vil jeg igen lige slå et slag for denne bandit, hvis man vil trække HD-lyd af HDMI-signalet. Kan se, at mit link ikke virkede: https://www.amazon.de/dp/B08TX473Z8/
Til top
BeoBrians Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2019
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BeoBrians Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2021 kl. 22:25
kan anbefale Atlona AT-JUNO-451. Skifter på aktivt videosignal, understøtter 4K, HDR og Dolby Vision.

Kan købes hos www.Room-AV.dk


Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu