recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optagelse af HDMI-signal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Optagelse af HDMI-signal

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Ferrari Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Juni-2004
Status: Offline
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ferrari Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2021 kl. 00:23
@Kasper - nemlig Thumbs Up

Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 702
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FNørd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2021 kl. 11:31
Hvad med at se tv programmerne på computer.
Jeg har "ScreenFlow" et program der kan optage skærmen fra computer med lyd, dvs. hvis computeren kan vise det kan du gemme det. Programmet laver nogle ret store filer, så der skal lige eksperimenteres lidt med hvor der skal lagres. Derefter kan du scale på det og gemme det i mp4 format der er langt mere pladsvenligt.
Til top
Ferrari Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Juni-2004
Status: Offline
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ferrari Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2021 kl. 17:58
Hej Flemming

Har lige købt en VU+ med HDMI IN. Desværre er der ikke nogle af de mange gode idéer, som jeg indtil nu har fundet på Internettet, der viker mht. oprettelse af HDMI IN som en kanal i kanallisten og dermed mulighed for at optage. Det er lidt noget skrammel...
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2021 kl. 00:36
Ferrari: Du kan få opfyldt dit ønske om at optage et HDMI-signal, hvis du anskaffer en modulator (ikke en converter). 
FeinTech har forskellige modeller, som du kan finde hos amazon.de.
Jeg bruger følgende opsætning:
Kabel-tv signalet sendes ind i modulatoren til gennemsløjfning. 
Streamingboxens HDMI-signal sendes ind i modulatorens HDMI-indgang.
Det, som nu kommer ud af modulatorens antenneudgang, er alle de gennemslløjfede (almindelige) tv-kanaler plus den tv-kanal (valgfri frekvens) som HDMI-signalet nu er moduleret om til - altså en DVB-C tv-kanal.
Jeg bruger en Panasonics recorder, og når jeg tilslutter antennekablet fra modulatoren og laver kanalsøgning, vil der være kommet en kanal mere på kanallisten, og det er altså er det modulerede HDMI-signal, som nu kan optages helt på linje med de andre tv-kanaler. 
Hvis jeg slukker modulatoren, forsvinder signalet fra streamingboksen selvfølgelig, men gennemsløjfningen af de øvrige tv-kanaler fungerer stadig. Man behøver derfor ikke at flytte rundt på antennekaberne.
Hvis der ikke er behov for at optage fra almindelige tv-kanaler, kan man vælge en billigere modulatortype uden mulighed for gennemsløjfning.
 





Redigeret af C. Johansen - 30-September-2021 kl. 00:54
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2021 kl. 08:53
Oprindeligt skrevet af Ferrari Ferrari skrev:

Hej Flemming

Har lige købt en VU+ med HDMI IN. Desværre er der ikke nogle af de mange gode idéer, som jeg indtil nu har fundet på Internettet, der viker mht. oprettelse af HDMI IN som en kanal i kanallisten og dermed mulighed for at optage. Det er lidt noget skrammel...


Jeg brugte denne video https://e2world.de/hdmi-in-eingang-im-bouquet-deutsch/

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Ferrari Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Juni-2004
Status: Offline
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ferrari Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2021 kl. 14:10
...har vist fanget videoen nu - filezilla, notepad og indsættelse af de linjer han foreslår - og det virker faktisk Smile 

Kæmpe tak Flemming Clap



Redigeret af Ferrari - 02-Oktober-2021 kl. 15:49
Til top
Ferrari Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Juni-2004
Status: Offline
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ferrari Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2021 kl. 11:56
@Flemming
Hvad har du gjort for at undgå at lyden forsvinder fra HDMI IN? Jeg kan læse, at rigtig mange bøvler med det.

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2021 kl. 16:51
Oprindeligt skrevet af Ferrari Ferrari skrev:

@Flemming
Hvad har du gjort for at undgå at lyden forsvinder fra HDMI IN? Jeg kan læse, at rigtig mange bøvler med det.



Som jeg har skrevet tidligere kommer lyden kun med hvis du optager med timer og ikke manuelt. Det betyder i praksis at receiveren ikke må være tændt på den kanal der optages fra (HDMI), når optagelsen starter. Det har jeg løst ved først at starte kilden efter at timeroptagelsen er gået igang. Det kan godt kræve lidt fiflen, så jeg kan kun anbefale at prøve dig frem, eventuelt med nogle små klip.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Ferrari Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Juni-2004
Status: Offline
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ferrari Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2021 kl. 17:19
@Flemming
Super god forklaring - mange tak skal du have Handshake
Bjarke

Til top
RageBoner Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Maj-2023
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RageBoner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2023 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Ferrari Ferrari skrev:


@fitk - jeg har allerede en VU+, men jeg skal "optage fra skyen" som min settop box afspiller fra - ikke DVBC/DVBS/DVBT2...


Jeg vil lige være sikker på, at jeg forstår dig rigtigt. Det er altså ikke direkte TV du ønsker at optage, men gamle optagelser du allerede har optaget på din settop boks? Korrekt??
Hvis din VU+ har HDMI IN kan den også optage via denne indgang. Du skal blot lægge HDMI IN ind som en "kanal" i din kanalliste. Hvordan du gør dette findes der flere vejledninger til på internettet. Hvis du herefter optager manuelt, bliver optagelsen uden lyd, men hvis du optager via timer er der både lyd og billede på optagelsen.
Min egen Quadbox kan også optage via HDMI IN.

Flemming
Hvis jeg vil optage live tv og gemme på en hdd bagefter, er det du beskrev før så den rigtige løsning for mig?
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2023 kl. 09:17
Oprindeligt skrevet af RageBoner RageBoner skrev:

Hvis jeg vil optage live tv og gemme på en hdd bagefter, er det du beskrev før så den rigtige løsning for mig?

Hej.

Man behøves ikke at bruge HDMI IN, for at optage og gemme live TV.

Jeg har købt en brugt Dreambox DM 900, til min søster på ebay.de for 1001 DKr incl forsendelse til Danmark.
Den har en harddisk i en skuffe, og kan optage en udsendelse, mens man ser en anden. Her er en tysk manual:


Jeg har selv brugt Windows programmet TV4Ever ver 1 i mange år.
De talte om, at man skulle betale for at bruge ver 2. Jeg ved ikke hvad status er? Men her er et link:


Eller vil jeg forelå, at du skriver noget mere om hvilke kanaler, at du ønsker at optage og gemme?
Og om det er for at se udsendelserne forskudt, eller om der er for at arkivere udsendelserne?

Hilsen Carsten. 




Redigeret af csell - 19-Maj-2023 kl. 09:19
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2023 kl. 12:50
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

....
Jeg har selv brugt Windows programmet TV4Ever ver 1 i mange år.
De talte om, at man skulle betale for at bruge ver 2. Jeg ved ikke hvad status er? Men her er et link:

Jeg støttede med 99,- til udvikling af V.2 igennem Kickstarter kampagne, kan ikke blive klog på om det stadigvæk er muligt? 

Og er nu oppe i TV4ever Version 2.3 Pro udgave.
Ikke helt finpudset endnu, med nogle skønhedsfejl - men kan downloade DR udsendelser.
Kan dog ske at den melder "Regions blokeret" på nogle udsendelser, men prøver bare igen med link fra DRTV EPG - så plejer det at virke. Smile


Redigeret af JørgenT - 19-Maj-2023 kl. 12:51
Mvh. JørgenT
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu