recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Netgear lbr20 orbi 4g lte cat.18 wi-fi router ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Netgear lbr20 orbi 4g lte cat.18 wi-fi router ?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
kazb Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kazb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Netgear lbr20 orbi 4g lte cat.18 wi-fi router ?
    Sendt: 11-September-2021 kl. 14:25
Hej.

Jeg flytter snart ind i vores nybyggede hus på landet. Der er ingen mulighed for kablet internet forbindelse så jeg skal over på noget mobilt bredbånd. Der er dårlig dækning i området men en ok internet forbindelse er påkrævet i forbindelse med noget hjemmearbejdsplads.

I den forbindelse har jeg kigget på en Netgear lbr20 orbi 4g lte cat.18 wi-fi router.

De routere man normalt får med fra diverse selskaber er kun Cat 6 routere.

Vil Netgear modellen give en fordel eller er det spild af penge (3200 kr. )

Er der nogen der har praktisk erfaring med den ?

Mvh.
Kenneth
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2021 kl. 17:13

Hej.

Jeg ved ikke hvorfor, at du kigger på et 4G LTE Modem?
Der findes 5G sendemaster over store dele af landet.
Jeg vil foreslå at du går ind på mastedatabasen og indtaster jeres adresse.


Vælger Tjenestetyper: Mobiltelefoni.
Teknologier: 5G-NR
Og hak i både Eksisterende positioner og Planlagte positioner.

Hilsen Carsten.

Til top
kazb Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kazb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2021 kl. 18:09
Hej Carsten.

Grunden til at jeg kigger på 4G er fordi jeg havde en kollega forbi byggepladsen med sin Iphone 12 5g og han kunne opnå en svimlende hastighed på ca. 20 Megabit ned og næsten ingenting op. Så hvis jeg skulle gå 5G vejen lige nu så skal jeg bruge et 5G modem med mulighed for at tilslutte eksterne antenner og de hænger ikke ligefrem på træerne.

Så jeg tænkte at indtil 5G netværket er bedre / at der er bedre modems så ville jeg gå 4G vejen og her skulle Netgear modellen være den kraftigste jeg kunne finde med mulighed for eksterne antenner.

Mvh.
Kenneth
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2021 kl. 11:51
Uden at vide hvilket selskab din ven bruger og hvorvidt der er langt/kort til masten er den test ikke meget værd. 
Du skal ind på mastedatabasen og finde det selskab med 4g/5g som har den mast som er tættest på og så teste op i mod den.

Jeg har en ZTE MC801 5G/4G let var 24 i mit som sommerhus. Den trækker ca 270mvit på både 4g og 5g. Min er købt på eBay til 150€. Den nyere model med ekstern antenne hedder mc801a og kan findes til lidt under 300€ på eBay.de
Til top
kazb Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kazb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2021 kl. 12:20
Hej Jonas.

Kan se via søgen på Youtube at udgangene til de eksterne antenner kun er til at forstærke Wifi signalet og ikke til at forstærke 4/5G signalet



Mvh.
Kenneth


Redigeret af kazb - 12-September-2021 kl. 13:06
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2021 kl. 13:29
Har du tjekket mastedatabasen?
Til top
kazb Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kazb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2021 kl. 13:40
Hej Jonas

Ja jeg har tjekket mastedatabasen og TDC har en 5g mast 1,7 km fra byggepladsen - det er dog på landet med lidt bakket landskab og træer imellem.

Jeg har kigget lidt videre rundt og kan se at der faktisk er kommet lidt flere 5G routermodeller med mulighed for eksterne antenner på markedet.

Jeg har fundet disse to.

Det er dog nogle lidt pebrede priser :(


Det er egentlig ikke fordi jeg vil have +200 i downloadhastigheder men hvis jeg alligevel skal til at købe en anden router så kan man jo lige så godt gå 5G vejen til at starte med. Og så tror jeg desværre at jeg bliver nødt til at sætte eksterne antenner op.

MVh.
Kenneth
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2021 kl. 14:32
Og din kammerat har også TDC eller?

Måske du godt kan nøjes med en router uden antenner. Worst kan du jo købe herhjemme og teste det. Er det skidt kan du jo returnere varen. Så har du trods alt kun spildt lidt tid og 50 kr på retur fragt.
Til top
kazb Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kazb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2021 kl. 16:10
Hej Jonas.

Ja jeg tænker jeg vil prøve at købe Zyxel modellen og se om den evt. giver nok uden de eksterne antenner.

Så må jeg prøve de forskellige abonnementer fra TDC netværket og Telia Netværket for at se hvad der giver bedst mening.

Mener det er muligt uden 6 måneders binding med både Telia og Hallo Mobil på TDC nettet.

Er det i øvrigt stadig sådan at man bare kan tage et mobil abonnement med fri data i stedet for at betale lidt ekstra for et egentlig mobilt bredbånd abonnement ?

MVh.
Kenneth  
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2021 kl. 20:20
Yup det kan man stadig.
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2021 kl. 20:22
Zyxel har i øvrigt denne til udendørs montering.

Så kan den placere højt oppe.


Til top
kazb Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kazb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2021 kl. 09:37
Ja. Så den godt.

Den ser også spændende ud, men det gør prisen også :)

Tænker det bliver et af de to Zyxel produkter.

Mvh.
Kenneth
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu