recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Banggood er nu spærret af SIK
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Banggood er nu spærret af SIK

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2021 kl. 19:16
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Undskyld jeg spøger. Er helt Noob vedr kina-markeder, men kan man bare handle på banggood, alibaba, ebay, wish og hvad de ellers hedder og få leveret til døren uden at bive rippet af told og pestnord eller andre irriterende instanser?

På mig virker det uoverskueligt hvad den endelige pris bliver og hvornår man kan forvente told eller ingen told.

Både Aliexpress og Ebay opkræver dansk moms, så det burde ikke været et problem, har selv modtaget et par pakker fra Ali og der var ingen ekstra regning fra Postnord

Banggood ved jeg ikke om gør det hvis der vælges at blive sendt fra Kina, men de har en del lagre i EU som kan vælges

Hvad wish angår har jeg ingen ide
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2021 kl. 20:04
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

For min skyd kan de fint lukke for alle de kinasider.
Deres varer er fyldt med stoffer langt mere en grænseværdierne tillader.

Jeg synes ikke Kinas indflydelse på verden er positiv, så hvert et lille tiltag der stikker en lille kvist i deres hjul bifalder jeg.

PS: jeg ved godt at de meste af det tech jeg har i boligen sikkert er produceret i Kina


Meget af det du kan købe på de kinesiske sider er jo præcist de samme produkter som sælges på dasnke - bare med en mindre avance.

Det ved jeg. Et af mine problemer er at ingen af de ting der sælges på kinesiske sider skal overholde grænseværdier for skadelige stoffer og vi kan i DK intet gøre ved det.


endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2021 kl. 10:51
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Undskyld jeg spøger. Er helt Noob vedr kina-markeder, men kan man bare handle på banggood, alibaba, ebay, wish og hvad de ellers hedder og få leveret til døren uden at bive rippet af told og pestnord eller andre irriterende instanser?

På mig virker det uoverskueligt hvad den endelige pris bliver og hvornår man kan forvente told eller ingen told.

Banggood.com opkræver dansk moms, så intet PostNord gebyr.
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
wuffer28 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 95
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wuffer28 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2021 kl. 10:56
Opkræver de rent faktisk moms? De skriver priserne er inkl moms men de sender via Sverige og ompakker. 
Jeg er lidt i tvivl om der bliver betalt moms
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2021 kl. 11:34
Oprindeligt skrevet af wuffer28 wuffer28 skrev:

Opkræver de rent faktisk moms? De skriver priserne er inkl moms men de sender via Sverige og ompakker. 
Jeg er lidt i tvivl om der bliver betalt moms
Den står 100% for dig regning og er jo næsten en beskyldning.

De lægger 25 % på prisen og sender det krævede IOSS-number til Skat og jeg modtager mine pakker, ganske rigtigt fra Sverige, men jeg skal ikke betale mere.

EU benytter et 'First touchdown' princip med at varer der kommer fra et ikke EU land bliver fortoldet ved 'First touchdown'-ankomsten og at momsen derfra afregnes med destinationslandet.

mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
wuffer28 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 95
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wuffer28 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2021 kl. 11:55
Oprindeligt skrevet af BlueFox BlueFox skrev:

Oprindeligt skrevet af wuffer28 wuffer28 skrev:

Opkræver de rent faktisk moms? De skriver priserne er inkl moms men de sender via Sverige og ompakker. 
Jeg er lidt i tvivl om der bliver betalt moms
Den står 100% for dig regning og er jo næsten en beskyldning.

De lægger 25 % på prisen og sender det krævede IOSS-number til Skat og jeg modtager mine pakker, ganske rigtigt fra Sverige, men jeg skal ikke betale mere.

EU benytter et 'First touchdown' princip med at varer der kommer fra et ikke EU land bliver fortoldet ved 'First touchdown'-ankomsten og at momsen derfra afregnes med destinationslandet.


Jeps. 

Grunden til at jeg siger det er, de varer jeg har haft på min ønskeliste, har absolut ikke steget 25% efter 1 juli, priserne er ca de samme, der er kun kommet et inclusive of vat ved siden af billedet af varen. 
Der kommer intet omkring vat frem når man går til checkout.
Og sidst, så står der intet omkring vat på din ordreseddel eller IOSS nr.

Så derfor tvivler jeg.

I øvrigt handler jeg fint hos banggood og har modtaget mine varer uden problemer, bortset fra den lange leveringstid.

Ebay får du alle informationer hvis du kigger på din invoice, IOSS nr, Vat osv.

Aliexpress er der intet omkring IOSS på din invoice. Der har været mange eksempler på diverse forum/fb grupper at aliexpress pakker er taget i tolden pga der har været rod med ioss og det giver en ekstra regning fra postnord. Jeg har ikke selv oplevet det.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2021 kl. 13:32
@Wuffer - De varer på din ønskeliste, koster de mere end 1150kr. For så er der nemlig told også, og så kan man ikke forudbetale gennem IOSS, så er man nødt til at tage dummebøden på de 150-250kr og så betale moms og told ved ankomst.
Til top
wuffer28 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 95
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wuffer28 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2021 kl. 13:45
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

@Wuffer - De varer på din ønskeliste, koster de mere end 1150kr. For så er der nemlig told også, og så kan man ikke forudbetale gennem IOSS, så er man nødt til at tage dummebøden på de 150-250kr og så betale moms og told ved ankomst.

Nope alt under 500kr.

Før 1 juli, brugte man eu priority line hos banggood og så slap man for momsen. 


Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2021 kl. 15:29
Stadig adgang for mig på Android telefon. Ingen adgang på iPad.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2021 kl. 18:04
Vedr spærring, så fungerer mit forenings-internet stadig, men hvis man er spærret, kan man så ikke bare skifte til open dns for at komme uden om?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2021 kl. 00:44
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Vedr spærring, så fungerer mit forenings-internet stadig, men hvis man er spærret, kan man så ikke bare skifte til open dns for at komme uden om?
Kommer an på om de blot spærrer gennem DNS eller om de laver DPI.
Til top
Prospect Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2008
Sted: Ølstykke
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prospect Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2021 kl. 21:20
Jo det er bare en dns blokering, bare skift til f.eks google dns, så virker det fint.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu