recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyd ude af sync på én app (Netflix/Android)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lyd ude af sync på én app (Netflix/Android)

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jbl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-November-2013
Sted: København
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jbl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lyd ude af sync på én app (Netflix/Android)
    Sendt: 13-September-2021 kl. 16:47
Jeg oplever at lyden specifikt for Netflix app’en på min Android TV box, er ude af sync.

Lyden fra alle andre apps på samme box står knivskarpt - og lyden fra Netflix app’en på alle andre devices, står også knivskarpt. 

Så hvorfor er lige præcis den éne app, på den ene device en dårlig kombination? 
Og kan jeg gøre noget for at afhjælpe det?
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2021 kl. 22:00
Samme på vores Mi Box S. Har læst nettet tyndt for en løsning uden held. Åbenbart bare en skod-app.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
jbl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-November-2013
Sted: København
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jbl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2021 kl. 22:03
Min er også en Mi Box S. Det er sgu da mærkeligt at det er så specifikt, at det er én app på én model.
Jeg har også et Philips TV der kører Android. Samme Netflix app - ingen problemer.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2021 kl. 10:06
For at udelukke eventuelle fejlkilder: Er det med TV'ets indbyggede højttalere eller et eksternt lydsystem?
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2021 kl. 11:40
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Samme på vores Mi Box S. Har læst nettet tyndt for en løsning uden held.

Hej.

Jeg læser at den er født med Android TV 8.1. Men senere kan opgraderes til Android TV 9. Kan I ikke skrive, om I har opgraderet?


Jeg læser også at den er født med en fabriksinstalleret Netflix. Er der nogen af jer der har skiftet den ud med en Netflix fra Google Play Store?
Og kan det være det, der giver problemet?

Og til sidst, kan I ikke bekræfte at problemet viser sig på både HDMI udgangen samt på mini TOSLINK udgangen?

Hilsen Carsten.


Til top
jbl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-November-2013
Sted: København
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jbl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2021 kl. 11:52
Rasmus: Det er tv'ets indbyggede højttalere.

Csell: Boxen er opdateret til Android 9. Den fabriksinstallerede Netflix er den fra Play Store. Den opdateres regelmæssigt derigennem og det er ikke muligt at installere en "ekstra" Netflix app.
Jeg har ikke prøvet Toslink udgangen - jeg tror ikke at mit tv har et sådan input. Lyder det sandsynligt?

Alle; der er tilfældigvis kommet en opdatering til boxen i dag. Jeg tester om det løser problemet, men har ikke de store forventninger, da det snarere virker som et isoleret Netflix problem.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2021 kl. 12:05
Oprindeligt skrevet af jbl jbl skrev:

  Jeg har ikke prøvet Toslink udgangen - jeg tror ikke at mit tv har et sådan input. Lyder det sandsynligt?

Hej.

Med en simpel Google søgning fandt jeg denne tråd: 'Mi Box S - Audio out of sync / delayed'

Citat: shivverpl: 'I found probably the only solution - I've connected mi box directly to DAC with optical cable and the sound delay disappeared.  Try it and connect your mi box directly to your sound system.'


Hilsen Carsten.

Til top
jbl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-November-2013
Sted: København
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jbl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2021 kl. 12:11
Carsten: Ja, den løsning har jeg også læst, men som sagt har jeg ikke noget sound system jeg kan køre et optisk kabel til, bare et tv.

Jacobe, jeg kan ikke rigtig vurdere om den seneste opdatering i dag, har gjort problemet lidt mindre, eller om det bare er ønsketænkning. Lad mig høre din vurdering.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2021 kl. 12:52
Oprindeligt skrevet af jbl jbl skrev:

Carsten: Ja, den løsning har jeg også læst, men som sagt har jeg ikke noget sound system jeg kan køre et optisk kabel til, bare et tv.


 Det er selvfølgelig ikke muligt at forbinde en udgang med en udgang. Så TV eller anden enhed skal tilsluttes en Soundbar eller SR for at kunne bruge den forbindelse.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2021 kl. 17:07
TOSLINK er jo ikke en løsning, blot en work-around (og nej, det er ikke altid det samme!), da man derved max. får Dolby Digital. Nu har jeg dog imidlertid aldrig været imponeret over lyd-understøttelsen på Android's streaming apps, så måske betyder det ikke det vilde.

Jeg skal da forsøge at opdatere min boks i dag og se om det har hjulpet.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2021 kl. 17:17
 Hvis ikke der kommer en besked om en opdatering, så er der ikke nogen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2021 kl. 17:51
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Hvis ikke der kommer en besked om en opdatering, så er der ikke nogen.

Det ved du jo så åbenbart ikke en skid om.

@jbl: har lige opdateret, ingen forskel.

Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu