recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - musik gode indspilninger
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

musik gode indspilninger

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Leo P Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-September-2020
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leo P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: musik gode indspilninger
    Sendt: 14-September-2021 kl. 21:11
Hej synes det kunne være sjovt at høre hvad musik i lytter til
og hvad der tager sig godt ud på et godt anlæg, jeg høre selv meget direstraits, Katie Melua,
Noah Jones, Yao si Ting mm. da jeg synes der er fantastisk lyd på de fleste indspilninger.
Men vil da gerne have noge mere inspiration, til at finde noget mere musik jeg måske synes om
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2021 kl. 21:42
Jeg har CD udgaven af en de fire årstider fra en der blev udgivet i 70'erne en gang, lige så god master men helt ren i lyden. Den lyder super skøn. Roxette tourism på CD. Madonna who thats girl som hi-res. James Blunt back to bedlem hi-res. Det er noget af det bedste jeg har at lytte til, og så lige studie masteren af daft punk random Access memory.
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér CARS10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2021 kl. 14:27
Muddy Waters - Folk singer. 
  Har den på guld CD, lyder fantastisk.
   carsten
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2021 kl. 17:45
Twilight soundtrack 

Robert Pattinson - never think

Høres ofte herhjemme på de gamle diamant diskanter fra B&W
En lille skjult juvel
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2021 kl. 19:09
Toto, Eagles, Mark Knopfler, Michael Jackson, Enya, Billy Joel, George Michael, Pink Floyd, Eric Clapton, Julio Iglesias, Queen.

Tim Christensen, Tina Dickow, Love Shop, Anne Linnet, Lis Sørensen, Sanne Salomonsen, TV2, Lars Hug, Moonjam.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2021 kl. 19:31
Prøv at give Aaron Neville et lyt, specielt hans album "warm your heart"...
Frank

Til top
ASKF Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Ålborg, DK
Status: Offline
Point: 239
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ASKF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2021 kl. 21:26
Oprindeligt skrevet af CARS10 CARS10 skrev:

Muddy Waters - Folk singer. 
  Har den på guld CD, lyder fantastisk.
   carsten

Til dato har jeg ikke hørt nogen bedre version end den fra ANADISQ 200, den kostede 200kr tilbage i 1994, så den er steget lidt mere end inflationen LOL
https://www.discogs.com/Muddy-Waters-Folk-Singer/release/2710232

Den har helt sikkert en bedre mastering end de almindelige CD versioner jeg har hørt. Hvordan adskiller din "guld CD" sig fra almindelige CDer?
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CARS10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2021 kl. 14:31
Det ved jeg ikke, har kun hørt guld versionen.
     carsten
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2021 kl. 15:06
Det er vist mest marketing med gold CD’er.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2007
Sted: vestjylland
Status: Offline
Point: 1182
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tyros1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2021 kl. 12:05
jennifer Warnes : the hunter
Til top
Nick_S Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nick_S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2021 kl. 12:10
Mange kender den sikkert i forvejen, men her er der en brugerlavet database over dynamik i forskellige udgivelser - en kæmpe hjælp når man skal finde gode indspilninger af musik man godt kan lide.


Da jeg skulle erhverve mig Behemoth's The Satanist var det også let at vælge at denne skulle være på vinyl, da der er stor forskel på den og CD udgivelsen. 
Til top
mskp Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 26-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mskp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2021 kl. 18:39
Personligt er jeg fan af SACD versioner fra mange kunstnere. Og hvis man kan finde 5.1 versioner så synes jeg det lyder helt fantastisk. Eksempelvis Depeche Mode (Violator f.eks.), Dire Straits - Brothers in Arms. Alt af Steely Dan eller Donald Fagen (naturligvis). Pink Floyd (særligt deres immersive editions af DSOTM og Wish you were here). Der er andre og meget er allerede nævnt i tidligere posts.
En erfaring jeg har er at jeg altid foretrækker CD'ER eller SACD frem for streaming... Måske har jeg bare ikke det rigtige grej
Morten
__________________

LG OLED77CX
Denon AVC-X8500H
Monitor Audio Silver 500/300/C350
SVS SB-4000
Panasonic DP-UB9000
Nvidia Shield TV (2019)
Sony UBP-X700
Apple TV 4K
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu