recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor køber i printerpatroner?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvor køber i printerpatroner?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Nilloviz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Februar-2016
Sted: Dk
Status: Offline
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nilloviz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvor køber i printerpatroner?
    Sendt: 23-September-2021 kl. 13:01
Ja, som overskriften siger, leder jeg efter et troværdigt og billigt sted at købe printerpatroner. Nogen der har gode erfaringer? Synes der er en helt jungle af websites, der til forveksling ligner hinanden både med navn og udseende.

Tillægsspørgsmål, er der nogen forskel på original og "kompatible" printerpatroner kvalitetsmæssigt? Jeg vil gerne kunne printe fotos...
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2021 kl. 13:47
Jeg har længe købt dem på det tyske eBay.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2021 kl. 14:39
Oprindeligt skrevet af Nilloviz Nilloviz skrev:

Tillægsspørgsmål, er der nogen forskel på original og "kompatible" printerpatroner kvalitetsmæssigt? Jeg vil gerne kunne printe fotos...


Ja, det er der. For godt en måned siden købte jeg en kompatibel patron til min Lexmark laserprinter. Printeren sagde den var tom. Sælgeren sendte mig en ny uden beregning, men samme resultat. Jeg fik herefter mine penge tilbage og bestilte en original patron hos Inkpro. Den virker.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Nilloviz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Februar-2016
Sted: Dk
Status: Offline
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nilloviz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2021 kl. 15:22
Øv. Ja, det var det jeg frygtede, at de var blevet værre ift kompatibilitet. Vil være spild at bestille fra Tyskland, hvis de så ikke virker...
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2021 kl. 15:23
Der kan være dramatisk forskel på kompatible vs originale patroner.En ting er farve-rigtighed, en anden meget mere lumsk er blækkets konsistens. En blækprinter kan nem få "forstoppelse" af udtørret blæk, hvis ikke den bruges jævnligt. Og så er det altså ikke nok at skifte patron, da "forstoppelsen" oftest er i selve pipeline-systemet mellem patron og skrivehoved. Uoriginalt blæk er desværre ofte meget værre til at tørre ud end originalt . . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
wega2000 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Januar-2017
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wega2000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2021 kl. 16:29
har en ældre men ok halvdyr Epson photo printer, som jeg udskriver en del billeder på. Har altid blot købt det billigste kompatible blæk, og har endnu ikke oplevet problemer med hverken printeren eller kvaliteten på billederne. Søg på pricerunner og kig efter ml i pakken kontra pris 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2021 kl. 17:56
Oprindeligt skrevet af Nilloviz Nilloviz skrev:

Øv. Ja, det var det jeg frygtede, at de var blevet værre ift kompatibilitet. Vil være spild at bestille fra Tyskland, hvis de så ikke virker...


Hvilken printer har du?

Da min gamle Canon IP4200 blev træt, bestilte jeg en ny iP7250 fra "tinten-discount" på eBay.

For 62€ kom der en ny printer og 20XL uoriginale patroner (i jun 2018), hvilket var billigere end hvad jeg kunne købe printeren for herhjemme.

I september 2019 købte jeg så 40 XL patroner (igen "kompatible"/uoriginale patroner) til en samlet pris på 24€. Jeg har stadig en del på lager.....

Farveægtheden er ikke 100% men det er tæt på, nok til at jeg selv printer fotos. Men farveægtheden har også en del med selve fotopapiret at gøre.


Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
kokken32 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2007
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kokken32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2021 kl. 17:59
Af ren nysgerrighed, hvad bruger man en printer til i dag?
Personligt har jeg ikke brugt en printer de sidste 5-10 år
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2021 kl. 18:46
Ikke særligt meget.

Jeg printer nogle prisskilte, lidt fotos, laver “indretning” i modelhuse og udskriver skriftlige tilmeldinger til diverse knægten går til.

Det er også derfor jeg stadig har flere printerpatroner på lager…..

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Gromit Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gromit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2021 kl. 18:49
Laser printer (farve eller monochrome) er den bedste løsning.  Blækprinterer hører til på et museum.
SONY AF8 65", SONY STR-DN1080, Panasonic DP-UB820, Monitor Audio Bronze 6 Theater Package
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2021 kl. 18:59
Oprindeligt skrevet af Gromit Gromit skrev:

Laser printer (farve eller monochrome) er den bedste løsning.  Blækprinterer hører til på et museum.
Trådstarter har lavet opslaget i kategorien Digital Foto, så ....  LOLLOL
Mvh. JørgenT
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2021 kl. 20:07
Oprindeligt skrevet af Gromit Gromit skrev:

Laser printer (farve eller monochrome) er den bedste løsning.  Blækprinterer hører til på et museum.

Laser printere er ubrugelige til  foto . . 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu