recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor køber i printerpatroner?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvor køber i printerpatroner?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2021 kl. 20:34
Oprindeligt skrevet af kokken32 kokken32 skrev:

Af ren nysgerrighed, hvad bruger man en printer til i dag?
Personligt har jeg ikke brugt en printer de sidste 5-10 år

Samme her... Skal jeg endelig bruge noget på print - så printer jeg blot det stykke A4-ark på arbejdet... Og det er kun sket en gang eller to, på 10 år, at det har været nødvendigt.

Fotos, får jeg lavet hos enten Cewe-Foto eller Foto-Lab. Og det sker heller ikke så tit.


Redigeret af mnielsen - 23-September-2021 kl. 20:37
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Nilloviz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Februar-2016
Sted: Dk
Status: Offline
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nilloviz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2021 kl. 21:26
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Nilloviz Nilloviz skrev:

Øv. Ja, det var det jeg frygtede, at de var blevet værre ift kompatibilitet. Vil være spild at bestille fra Tyskland, hvis de så ikke virker...


Hvilken printer har du?

Da min gamle Canon IP4200 blev træt, bestilte jeg en ny iP7250 fra "tinten-discount" på eBay.

For 62€ kom der en ny printer og 20XL uoriginale patroner (i jun 2018), hvilket var billigere end hvad jeg kunne købe printeren for herhjemme.

I september 2019 købte jeg så 40 XL patroner (igen "kompatible"/uoriginale patroner) til en samlet pris på 24€. Jeg har stadig en del på lager.....

Farveægtheden er ikke 100% men det er tæt på, nok til at jeg selv printer fotos. Men farveægtheden har også en del med selve fotopapiret at gøre.


Klaus


Tak for link! De er væsentligt billigere end hvad jeg har kunnet finde på danske sider. Billigste troværdige sælger jeg kunne finde frem til i DK var computersalg.dk...

Til de der undrer sig over brug, vil jeg som nævnt printe nogle billeder, men det er også til børnene, som kan lide at printe tegninger, som de farvelægger, og en gang imellem til at printe dokumenter ifm. arbejde (arbejder en del hjemmefra).
Til top
Jessemand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 483
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jessemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2021 kl. 20:33
Jeg er ret sikker på at de originale holder farverne bedre. Har selv oplevet hvor hurtigt uoriginale bliver triste at se på og jeg køber fremover både original blæk og tilhørende fotopapir. Men forbruget er heller ikke så stort 😉

Redigeret af Jessemand - 24-September-2021 kl. 20:33
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2021 kl. 08:15
Oprindeligt skrevet af Gromit Gromit skrev:

Laser printer (farve eller monochrome) er den bedste løsning.  Blækprinterer hører til på et museum.


Det svarer til at fortælle folk at en bil er et bedre valg, når de spørger om en motorcykel.

Det kommer sguda helt an på hvad man skal printe, og i hvilket omfang.
Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klander Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2021 kl. 18:33
Oprindeligt skrevet af Nilloviz Nilloviz skrev:

Øv. Ja, det var det jeg frygtede, at de var blevet værre ift kompatibilitet. Vil være spild at bestille fra Tyskland, hvis de så ikke virker...

Hold dig fra de uoriginale blækpatroner de har kostet mig 2 dyre Canon printer, det uoriginale blæk er tyndere og det kan ikke tåle varmen fra printerhovedet og så brænder skidtet af og laver bare striber og man bruger også mere af det fordi det er tyndere. Har i dag en Epson  ET 3700 med store tanke og der køber jeg skiftevis ved Epson eller Proshop alt efter hvor det er billigst..


Redigeret af klander - 26-September-2021 kl. 07:38
Med Venlig Hilsen

Kurt


Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2021 kl. 18:52
Det er lidt en lotto-kupon. Og man skal selvfølgeligt passe på med at generalisere udfra sine egne begrænsede erfaringer . . Har selv haft meget succes m kopiblæk til Canonprinter for mange år siden. Men har senere brændt nallerne gevaldigt i forbindelse med 2 forskellige Epson A3 fotoprintere, hvor kopiblæk størknede.Dette problem er forskelligt alt efter hvor tørt og varmt det er i rummet osv. Et godt råd er under alle omstændigheder,at bruge printeren jævnligt, event bare udprinte dysecheck ca en gang i ugen. Har idag Epson SC P600 . . 

Redigeret af Lennon - 25-September-2021 kl. 18:54
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Nilloviz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Februar-2016
Sted: Dk
Status: Offline
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nilloviz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2021 kl. 09:00
Er overrasket over, at der rent faktisk er forskel i kvaliteten. Troede prisforskellen udelukkende var pga. mærket... Jeg hørte engang, at printere var blevet så billige som de er, da det er vigtigere for producenten at kunden bliver låst til at købe deres blæk end at få en god pris for printeren. Hvis det er sandt, laver de formentligt diverse krumspring for at andres blæk ikke performer godt på deres enheder.

Mon ikke også der er forskel på de forskellige kompatible patroner - det kan nok blive for billigt...?
Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klander Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2021 kl. 09:14
Oprindeligt skrevet af Nilloviz Nilloviz skrev:

Er overrasket over, at der rent faktisk er forskel i kvaliteten. Troede prisforskellen udelukkende var pga. mærket... Jeg hørte engang, at printere var blevet så billige som de er, da det er vigtigere for producenten at kunden bliver låst til at købe deres blæk end at få en god pris for printeren. Hvis det er sandt, laver de formentligt diverse krumspring for at andres blæk ikke performer godt på deres enheder.

Mon ikke også der er forskel på de forskellige kompatible patroner - det kan nok blive for billigt...?

Ja printere er blevet billigere bare et tilbud i eks Netto en Canon printer med scanner og det helle til 349,95 kr men blækket koster 595,95 kr ;) 

ang  det uoriginale blæk som jo har kostet mig 2 dyre printer fra Canon ca 2000 kr stykket og så brugte jeg også mere blæk af det uoriginale, fik så at vide det var fordi det var tyndere blæk i de uoriginale patroner. Og det var også derfor at printerhovederne brændte "laver striber" for den tynde blæk ikke kunne klare de ca 200 g som printerhovederne udvikler når de printer, har en ven som også mistede en Canon printer  på den konto, noget kopi blæk er sikkert god nok men det er ikke værd at løbe risikoen på det.  
Med Venlig Hilsen

Kurt


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu