recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - software - roon -  audirvana
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

software - roon - audirvana

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
qimichael Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juli-2016
Status: Offline
Point: 72
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér qimichael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: software - roon - audirvana
    Sendt: 24-September-2021 kl. 22:36
Hej.
Jeg har en lumin U1 mini, som jeg er glad for. Jeg har læst at min afspiller kan bruges til ROON, men jeg kan ikke helt gennemskue hvilke fordele/ide, der er ved brug af software som ROON og AUDIRVANA i forhold til Lumins egen app. Vil jeg vinde noget lydmæssigt eller er udelukkende for brugerfladen på nævnte software der giver fordele? jeg håber i kan hjælpe mig med at blive klogere.

Mvh Michael 
mvh Michael
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2021 kl. 00:22
Hvis du er tilfreds med hvordan softwaren fungerer er der ingen grund til at købe Roon, men du vil sandsynligvis opleve, at det er bedre, hvis du prøver.

Jeg har også prøvet Audirvana, og det kan jeg bestemt ikke anbefale. Softwaren er OK på computer, men mobilfjernbetjeningerne er fuldstændig tabt bag en vogn.
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2021 kl. 13:06
Jeg bruger ROON og det er kun pga af brugerfladen, som bl.a. giver et godt overblik over musikken og kunstnere der minder om dem jeg har liggende på min ROON Core. Mine afspillere er Bluesound Node, Pulse, iPhone og iPads. ROON giver ikke et bedre lydbillede.

Jeg har min Core liggende på en NUC med 16GB RAM og et lager på 500GB, som alle i husstanden trækker på. Der afspilles både fra eget musiklager, Tidal og radio. Nemt og bekvemt. Radiostationer tilføjer man selv, og mangler der en kontaktes ROON via deres comunity og indenfor kort tid kan stationen tilføjes.

Når der afspilles eller bare kigges på kunstnere og albums, er det muligt at tilgå alverdens oplysninger, hvilke versioner albummet er udgivet i, diskografi, hvem har komponeret og hvilke musikere medvirker og hvilke andre udgivelser findes med en bestemt musiker. Listen over oplysninger er næsten uendelig.


Det er muligt at prøve ROON gratis i 14 dage, men gør det når tiden er til det Wink

Jeg ved ikke om det link ⬇️ virker, men gør det, så giver det 30 dages gratis.
https://roonlabs.com/r/Ko1g4l0Rb0uRwtWCXN2uow

Til top
Agent Orange Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-Januar-2012
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Agent Orange Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2021 kl. 19:18
Jeg har nu aldrig rigtig personligt kunne se lyset med Roon.

Jeg hører udelukkende musik jeg har liggende lokalt. Bevares, min musiksmag ligger et pænt stykke vej fra mainstream musik, men Roon magtede at genkende vel omkring 50 procent af min musik og finde cover art til brugerfladen. Alt det med at genkende album versioner osv. glem det.
Til top
qimichael Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juli-2016
Status: Offline
Point: 72
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér qimichael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2021 kl. 00:00
Tak for svarerneThumbs Up
mvh Michael
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2021 kl. 08:33
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2021 kl. 10:46
Oprindeligt skrevet af Claus P Claus P skrev:

Her er en god beskrivelse af hvad ROON er


så kan man lige så godt kører plex. Ja hvis har de qobus sumscription men har dog tidal. Men plex kan det sammen.
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
yahooboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2017
Sted: -
Status: Offline
Point: 185
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér yahooboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2021 kl. 16:59
Så har Du ikke prøvet ROON

Prøv gratis i 14 dage, så ved DU hvad der tales om 
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2021 kl. 17:16
Oprindeligt skrevet af yahooboy yahooboy skrev:

Så har Du ikke prøvet ROON

Prøv gratis i 14 dage, så ved DU hvad der tales om 
jo havde det i et halvt år. For at teste det af.
Og jeg mangler intet ved at være gået tilbage til plex
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2021 kl. 18:17
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af yahooboy yahooboy skrev:

Så har Du ikke prøvet ROON

Prøv gratis i 14 dage, så ved DU hvad der tales om 
jo havde det i et halvt år. For at teste det af.
Og jeg mangler intet ved at være gået tilbage til plex

Hvordan fungerer Plex i forhold til ROON og deres magasinopbygning, hvor der kan læses om kunstnere på egne albums, og de albums/kunstnere som jeg har foretrukket hos Tidal. samtidig vil jeg også gerne høre om hvordan Plex anbefaler andre kunstnere inspireret af mine egne filer på ROON rocks coren ?


Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2021 kl. 18:41
Oprindeligt skrevet af Claus P Claus P skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af yahooboy yahooboy skrev:

Så har Du ikke prøvet ROON

Prøv gratis i 14 dage, så ved DU hvad der tales om 
jo havde det i et halvt år. For at teste det af.
Og jeg mangler intet ved at være gået tilbage til plex


Hvordan fungerer Plex i forhold til ROON og deres magasinopbygning, hvor der kan læses om kunstnere på egne albums, og de albums/kunstnere som jeg har foretrukket hos Tidal. samtidig vil jeg også gerne høre om hvordan Plex anbefaler andre kunstnere inspireret af mine egne filer på ROON rocks coren ?


det forgår når man går ind på kunsterne, der står der om kunstnerne, og i albums står der om albummet.

Da jeg kom tilbage til plex, havde den fået en anbefaling, hvor den via machine learning, gennemgår alle albums og numre, og giver anbefalinger ud fra måden og stilen på musikken.
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2021 kl. 19:01
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

det forgår når man går ind på kunsterne, der står der om kunstnerne, og i albums står der om albummet. 

Da jeg kom tilbage til plex, havde den fået en anbefaling, hvor den via machine learning, gennemgår alle albums og numre, og giver anbefalinger ud fra måden og stilen på musikken.

Så er forskellen, vil jeg tro, at ROON modsat Plex kommer op med magasinet uafhængigt af hvad der er afspillet, men kommer med magasinet efter en gennemgang af egne filer, og de der er gemt som favoritter ved en af de 2 streamingtjenester som ROON giver mulighed, for at tilknytte.

Det ville være super, om du lige kunne taget et screenshot, af siden hvor Plex kommer med deres "magasin" Så jeg kan sammenligne, da jeg aldrig har prøvet Plex.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu