recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til valg af 65" eller større +soveværelse tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til valg af 65" eller større +soveværelse tv

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2021 kl. 20:15
Oprindeligt skrevet af ANGUSYOUNG ANGUSYOUNG skrev:

Fik lidt vejledning og pris tilbud på Samsung 65 Q77a 4K Oled til 9900 og lg65 nano91 4k led til 12900kr. 

Samsung laver IKKE OLED, så jeg ved ikke lige hvad du er blevet tilbudt.


Oprindeligt skrevet af ANGUSYOUNG ANGUSYOUNG skrev:

Den flinke mand havde selv cx'er og er mega glad for den, men flyttet i ny lys lejlighed, hvor han synes OLED bliver lidt af et spejl. Vores stue har 3 store vinduer til venstre for alteret. Så gik der QLED i den.

Så måtte han da være klar til at sælge sit eget tv?

Lur mig, han tjener mest i provision på QLED……..


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2021 kl. 20:20
Oprindeligt skrevet af ANGUSYOUNG ANGUSYOUNG skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Øh det er jo et LCD TV Unhappy

yep, så det med lys osv. er salgsgas? Kan ligesom fornemme at køber man ikke OLED (som jeg gik efter!) Så er den helt galt?
Næh, men hvorfor ikke få den bedste billedkvalitet til prisen, i det her tilfælde til mindre. Som jeg ser det er du ikke blevet vejledt til det bedste køb. Jeg har skrevet det før, Oled har ingen problemer i solskin. Og ja skærmen er blank slukket, og det er slet ikke et problem.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
ANGUSYOUNG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ANGUSYOUNG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2021 kl. 20:29
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af ANGUSYOUNG ANGUSYOUNG skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Øh det er jo et LCD TV Unhappy

yep, så det med lys osv. er salgsgas? Kan ligesom fornemme at køber man ikke OLED (som jeg gik efter!) Så er den helt galt?
Næh, men hvorfor ikke få den bedste billedkvalitet til prisen, i det her tilfælde til mindre. Som jeg ser det er du ikke blevet vejledt til det bedste køb. Jeg har skrevet det før, Oled har ingen problemer i solskin. Og ja skærmen er blank slukket, og det er slet ikke et problem.

I elgiganten havde de c1'er og der var meget genskind fra deres lamper kontra på de andre modeller han også forsøgte at sælge. Så med vores store vinduer så faldt jeg nok lidt for salgs gassen der og ved Power. Men den kan returneres indenfor 30 dage så....
TV:LG 65 C1

Receiver: Denon 1706si. Surround: Argon/Gale

PS5
NVIDIA SHIELD
Til top
ANGUSYOUNG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ANGUSYOUNG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2021 kl. 20:30
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af ANGUSYOUNG ANGUSYOUNG skrev:

Fik lidt vejledning og pris tilbud på Samsung 65 Q77a 4K Oled til 9900 og lg65 nano91 4k led til 12900kr. 

Samsung laver IKKE OLED, så jeg ved ikke lige hvad du er blevet tilbudt.


Oprindeligt skrevet af ANGUSYOUNG ANGUSYOUNG skrev:

Den flinke mand havde selv cx'er og er mega glad for den, men flyttet i ny lys lejlighed, hvor han synes OLED bliver lidt af et spejl. Vores stue har 3 store vinduer til venstre for alteret. Så gik der QLED i den.

Så måtte han da være klar til at sælge sit eget tv?

Sorry, Samsung var et QLED og nej han var glad for sit cx, men trær af genskin

Lur mig, han tjener mest i provision på QLED……..


Klaus
TV:LG 65 C1

Receiver: Denon 1706si. Surround: Argon/Gale

PS5
NVIDIA SHIELD
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2021 kl. 20:32
Ja butikslys er nådesløst især i en blank skærm. Tro mig det er ikke et problem i et hjem med mindre du sætter spotlights direkte på skærmen. 
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2021 kl. 21:14
Du må ikke på nogen måde bilde dig selv ind at nævnte LCD -uanset om de kaldes QLED eller nano cell - matcher foreslåede OLED på billedkvalitet. Og har du kunnet leve med Pana plasma i nævnte stuebelysning, så vil OLED være flere ligaer oven mht både lysoutput og mindre genskin.Den eneste vejledning du bør lytte til i Giganten og Power - er vejen til kassen . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2021 kl. 10:36
Du har købt katten i sækken. Længere er den ikke.

LGs "NanoCell" er klassisk IPS LCD, som hører til i den lave ende af skalaen. Hvis du har mulighed for at bytte, så synes jeg, at du skal følge rådene, du fik herinde, og købte et OLED TV. Du vil reelt går fra noget af markedets laveste billedkvalitet til så godt som markedets bedste billedkvalitet – og samtidig spare penge.
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2021 kl. 12:22
Jeg ville returnere den nye LCD skærm.


Mest oplagt er nok at tage LG 65C1 med hjem fra Power, når du alligevel skal derhen. Den er på bud til 11,2k i denne weekend. 

Den kostede i øvrigt 10k for ca. 3 uger siden, og kommer uden tvivl derned igen. Men det rækker tålmodigheden måske ikke til Wink



Redigeret af thor-thor - 01-Oktober-2021 kl. 12:23
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2021 kl. 12:45
Trådstarter er tydeligvis desværre gået i "ekspedient-fælden” . . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2021 kl. 13:07
Med 30 dg returret har han god tid til at finde den rette skærm til den rette pris. Det lød som om han vil returnere fejlkøbet.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
ANGUSYOUNG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ANGUSYOUNG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2021 kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Jeg ville returnere den nye LCD skærm.


Mest oplagt er nok at tage LG 65C1 med hjem fra Power, når du alligevel skal derhen. Den er på bud til 11,2k i denne weekend. 

Den kostede i øvrigt 10k for ca. 3 uger siden, og kommer uden tvivl derned igen. Men det rækker tålmodigheden måske ikke til Wink


ELSKER dette forum! TAK!
Jeg har reserveret C1'er som jo må være denne:
LG 65" 4K OLED TV OLED65C16LA
Så Power here I come.... back!

TUSIND TUSIND TAK FOLKS!
TV:LG 65 C1

Receiver: Denon 1706si. Surround: Argon/Gale

PS5
NVIDIA SHIELD
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2021 kl. 15:14
Godt valg . 
Specielt AC/DC vil forekomme meget mere naturtro på OLED Wink
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu