recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beoplay S8 al for tidlig død, evt. rep?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Beoplay S8 al for tidlig død, evt. rep?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Beoplay S8 al for tidlig død, evt. rep?
    Sendt: 30-September-2021 kl. 22:05
Hej
Har noget familie der har et sæt Beoplay S8, som har været kørt med en Sonos Connect. 
For nylig døde den tilsyneladende under opstart. Der lyder et smæld og efterfølgende ingen lyd. 

Har haft afbrudt strømmen etc. men ingen lyd. Ved nærmere eftersyn viser det sig at indikatorlampen i bunden af subwooferen er inaktiv, ingen lys uanset hvad. 
Sætter er omkring 6 år gammelt, så ingen garanti længere. Har talt med sælger der siger at de kan sende den ind, men at man skal forvente en regning på 2-3k for en rep og uanset hvad, et undersøgelsesgebyr på 6-700,-.

Synes at 2-3k er i overkanten at investere i et ældre sæt som dette. Nogen der har erfaringer med denne model, synes ikke jeg har kunnet google mig til kendte fejl?

Evt. nogen der kender en dygtig B&O reparatør til fornuftige priser i Himmerland eller omegn, gerne i/imellem Aalborg og Viborg?
  


Redigeret af thor-thor - 12-Juni-2022 kl. 11:17
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2021 kl. 18:59
Ingen der har kommentarer, tanker, ideer??
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2021 kl. 10:02
Ok. Jamen, så er der vel kun tilbage at (små-bittert) sige tak for hjælpen Ouch?
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2021 kl. 14:21
Hej

Jeg er ikke af det indtryk, at vi er så mange, der har S8 herinde. Og forhåbentlig endnu færre, hvis system har givet op. 

Jeg bruger selv S8 som en del af et sekundært stero-/surroundsystem, hvor S8 udgør fronten. 

Jeg har set S8 til brugtpriser fra knap 3.000 og opefter, så jeg ville nok kvie mig ved at ofre for meget på en reparation, selvom jeg gav knap 7.000 kr. for systemet med styreboks.

Mvh. Jørgensen

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2021 kl. 14:48
S2V i Viborg kan reparere elektronik.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2021 kl. 16:30
Takker for svareneThumbs Up 
Har de samme tanker ang. pris på rep. Har talt med B&O siden sidst og de mente ikke at der var nogen kendte fejl (skal de måske sige). Generelt oplevede de få fejl på denne model og der var solgt en hel del.

Skal lige prøve at spørge S2V i Viborg, tak for detSmile

Afhængig af hvad undersøgelsesgebyr/rep. pris er tænker jeg faktisk på, at tale med dem om de skulle overveje en Sonos Beam 2 i stedet, som så kunne levere "dobbelt-lyd".
Skal lige have checket, hvordan det virker med skift mellem musik-/tv-lyd
Til top
Mr. Laursen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Laursen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2021 kl. 09:05
i mine billige subs som ikke kan sammenlignes med B&o sidder der en lille sikring i forbindelse med strømforsyningen som let kan skiftes. Kan det ikke være det smæld du hørte da den sprang?
Mvh. Mark
Bio:
NAD T777, 2x B&W DM604-S3,1xB&W CMC, 2x B&W DM601 S3, 2x B&W DS6S3, 1x Dali Concept Sub., Pioneer BDP-LX
AppleTv

Stue:
Samsung UE55HU6900U, NAD C356BEE + sonos con, 2 B&W CM1 + ASW 608
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1928
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2021 kl. 09:23
Oprindeligt skrevet af Mr. Laursen Mr. Laursen skrev:

i mine billige subs som ikke kan sammenlignes med B&o sidder der en lille sikring i forbindelse med strømforsyningen som let kan skiftes. Kan det ikke være det smæld du hørte da den sprang?

Var det en sikring, som røg, så er der nok en årsag til dette. Den skal jo så også findes, hvis det er tilfældet - ellers vil en ny sikring jo OGSÅ ryge...

Var der nogen, som sagde Knald og Luffe?LOL
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2021 kl. 17:39
Som jeg har fået det beskrevet kom smældet fra højttalerne (hørte det ikke selv). 
Men kan måske godt stamme fra en "bøvs" i strømmen pga sikring.... 
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2021 kl. 17:50
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Som jeg har fået det beskrevet kom smældet fra højttalerne (hørte det ikke selv). 
Men kan måske godt stamme fra en "bøvs" i strømmen pga sikring.... 
Kan meget vel være smæld fra højttaler udgangstrin, hvis transistorer brænder af (kortslutter), som så brænder sikring. Wink
Mvh. JørgenT
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2021 kl. 21:01
Takker igen for indsparkeneThumbs Up
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2022 kl. 22:00
Har nu haft en Elektronik guru til at kigge på det og han har skiftet dele af strømforsyningen, der var brændt af. (Han har ikke mulighed for at afprøve på stedet) 

Han siger dog at der ikke er lys i indikatorlampen i bunden. Skal der være det?



Redigeret af thor-thor - 24-Maj-2022 kl. 22:01
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu