recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic 65 Oled GZ960E
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic 65 Oled GZ960E

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
skalbjerg Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skalbjerg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic 65 Oled GZ960E
    Sendt: 03-Oktober-2021 kl. 16:50
Hej Debat forum
Jeg købte sidste år et Panasonic Oled TV model GZ960E. Jeg er meget glad for det, men der er noget som irriterer mig en del. Jeg bruger normalt billedindstilling Professionel 1, til alm TV og til serier.

Mit problem er "billedstøj" ved hurtige bevægelser (personer der løber eller bevæger sig hurtigt).

I Intelligent frame creation bruger jeg indstillingen Minimum.

Hvad kan jeg gøre for at fjerne eller nedbringe den billedstøj? 

Håber på hjælp.
Skalbjerg
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2021 kl. 17:08
Har et GZ2000. Har du alt der står neden under Farvetemp Varm2 sat til, “Fra”?

Har den samme indstilling i Intelligent Frame Creation -  Minimum.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2021 kl. 06:30
Er det en slags fnidder i en slags glorie omkring hurtigt bevægende personer / objekter? I så fald så prøv at slå Intelligent Frame Creation helt fra. Så får du billedet i helt rå form, som dog kan have en tendens til at hakke pga. kombinationen af de lave billedfrekvens, man stadig optager i, og OLED-panelets meget hurtige responstid.

Redigeret af Rasmus Larsen - 04-Oktober-2021 kl. 06:30
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2021 kl. 18:36
Oprindeligt skrevet af skalbjerg skalbjerg skrev:

Hej Debat forum
Jeg købte sidste år et Panasonic Oled TV model GZ960E. Jeg er meget glad for det, men der er noget som irriterer mig en del. Jeg bruger normalt billedindstilling Professionel 1, til alm TV og til serier.

Mit problem er "billedstøj" ved hurtige bevægelser (personer der løber eller bevæger sig hurtigt).

I Intelligent frame creation bruger jeg indstillingen Minimum.

Hvad kan jeg gøre for at fjerne eller nedbringe den billedstøj? 

Håber på hjælp.

Jeg har det samme tv og var vildt forstyrret af det du også oplever. Jeg synes det er værst ved panoreringer, men over tid har jeg åbenbart vænnet mig til det. Jeg bruger prof 1 til når det er lyst og prof 2 når det er mørkt - synes faktisk det er værre ved prof 1 end ved prof 2 - jeg har IFC på min. ligesom dig - bliver hurtigt soap effect med højere i IFC og det magter jeg slet ikke.
Til top
skalbjerg Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skalbjerg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2021 kl. 11:22
Tusind tak for jeres anbefalinger og svar.

Er det en svaghed ved Oled teknologien? Har aldrig oplevet det på mit gamle plasma TV.

Er der forskel på Oled TV? (Sony, LG, Philips mm) mht. bevægelser mm?)

Kan en TV kalibrering løse problemet?
Skalbjerg
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2021 kl. 12:35
Havde du Intelligent Frame Creation slået til på dit plasma TV? Pga. den måde plasma drives på, så var den generelle anbefaling nemlig at have IFC slået fra.

Fnidder om bevægende objekter kommer af IFC-systemet. Det har ikke noget med OLED (eller LCD) at gøre.

Der er forskel på bevægelsessystemerne fra TV-producenterne, ja. I hvilken grad de laver disse billedartefakter og i hvilken grad de får billedet til at se kunstigt ud. Den virkelig udfordring er dog, at moderne skærme, primært OLED TV men til dels også dyrere LCD TV, har så lav responstid, at de afslører, at indholdet stadig den dag i dag optages i meget lav billedrate. Så det er et valg mellem to onder.

En TV-kalibrering kan ikke løse det.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu