recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Simpelt remote program til Windows
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Simpelt remote program til Windows

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked Baglæns sortering
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2021 kl. 23:48
yep Chrome, Safari eller Firefox kører da alt på sådan en imac 2012.
Til top
Kallespears Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2011
Sted: Esbjerg Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kallespears Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2021 kl. 22:59
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

hvad er set som ikke virker i browseren ?
Kører selv med en endnu ældre imac, og har aldrig stødt på problemer.

Og der kommer browser opdateringer selvom macOS ikke kan opdateres.
Når Opera browseren bliver forsøgt brugt, og man forsøger at åbne f.eks. www.dr.dk, så siger den at siden ikke findes. Sådan er det med de fleste siderConfusedConfused. Der er nogle enkelte sider der virker.
Hvorfor ved jeg ikke.
Forsøgte at benytte en anden dns server, men med samme resultat.
Ville så installere Chrome i stedet, men den findes slet ikke inde i appstore på hans computer, muligvis fordi hans OS er for gammelt, og hans computer kan ikke blive opdateret med et nyere OS.
Efter at have søgt på problemet, fandt jeg en løsning i et forum, hvor der også var et link til en ældre udgave af Chrome, som jeg så hentede og installerede.
Den advarede godt nok om at den var forældet når man startede den, men den virkede trods alt, så min far igen kunne læse nyheder på www.dr.dk og bruge dba.
I dag ringede han så, og fortalte at den var stoppet med at virke, et eller andet med at tiden ikke passede, mere ved jeg ikke????ConfusedConfused



Chrome ligger heller ikke i AppStore. Hent den på hjemmesiden.

Ellers brug Safari, den bliver stadig opdateret på dine gamle udgaver af OSX


Redigeret af Kallespears - 05-Oktober-2021 kl. 23:48
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2021 kl. 22:12
Hvad siger tid og dato på hans computer?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2021 kl. 22:09
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

hvad er set som ikke virker i browseren ?
Kører selv med en endnu ældre imac, og har aldrig stødt på problemer.

Og der kommer browser opdateringer selvom macOS ikke kan opdateres.
Når Opera browseren bliver forsøgt brugt, og man forsøger at åbne f.eks. www.dr.dk, så siger den at siden ikke findes. Sådan er det med de fleste siderConfusedConfused. Der er nogle enkelte sider der virker.
Hvorfor ved jeg ikke.
Forsøgte at benytte en anden dns server, men med samme resultat.
Ville så installere Chrome i stedet, men den findes slet ikke inde i appstore på hans computer, muligvis fordi hans OS er for gammelt, og hans computer kan ikke blive opdateret med et nyere OS.
Efter at have søgt på problemet, fandt jeg en løsning i et forum, hvor der også var et link til en ældre udgave af Chrome, som jeg så hentede og installerede.
Den advarede godt nok om at den var forældet når man startede den, men den virkede trods alt, så min far igen kunne læse nyheder på www.dr.dk og bruge dba.
I dag ringede han så, og fortalte at den var stoppet med at virke, et eller andet med at tiden ikke passede, mere ved jeg ikke????ConfusedConfused

Mvh Jesper
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2021 kl. 21:30
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Min fars gamle imac (2012) har ikke kunne få nogle opdateringer i flere år, hvilket betyder at han heller ikke har kunne få opdateret hans browser.
Indtil nu har det dog virket med en gammel chrome browser, men det er åbenbart også slut nu.

Derfor har jeg nu besluttet at installere Windows 10 på den, og jeg forventer derfor en masse hjælp til ham her i starten, derfor har jeg brug for et rigtigt simpelt remote program, som har kan finde ud af at starte.
Det oplagte ville jo selvfølgelig bare være at bruge Teams, men da min far virkelig ikke er nogen computer haj, så kan jeg godt tvivle på om han kan finde ud af det.

Nogen andre forslag til et remote desktop program, der fungere uden en VPN forbindelse?
Et eller andet program, hvor det eneste han skal gøre, er at starte programmet, og så kan jeg forbinde til ham (og ikke nogen andre).
hvad er set som ikke virker i browseren ?
Kører selv med en endnu ældre imac, og har aldrig stødt på problemer.

Og der kommer browser opdateringer selvom macOS ikke kan opdateres.


Redigeret af lahan - 05-Oktober-2021 kl. 21:32
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2021 kl. 20:50

Hej.

Industristandarden for Remote Desktop til Windows er Teamviewer, som er gratis for privat brug:


Et alternativ kan være AnyDesk:


Jeg har tidligere bruget både Teamviewer og  AnyDesk software mellem Windows PC'er. Hvis man ønsker at følge med i udsendelserne husker jeg, at AnyDesk sender flere video billeder i sekundet end TeamViewer.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 05-Oktober-2021 kl. 20:52
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2021 kl. 20:36
Min fars gamle imac (2012) har ikke kunne få nogle opdateringer i flere år, hvilket betyder at han heller ikke har kunne få opdateret hans browser.
Indtil nu har det dog virket med en gammel chrome browser, men det er åbenbart også slut nu.

Derfor har jeg nu besluttet at installere Windows 10 på den, og jeg forventer derfor en masse hjælp til ham her i starten, derfor har jeg brug for et rigtigt simpelt remote program, som har kan finde ud af at starte.
Det oplagte ville jo selvfølgelig bare være at bruge Teams, men da min far virkelig ikke er nogen computer haj, så kan jeg godt tvivle på om han kan finde ud af det.

Nogen andre forslag til et remote desktop program, der fungere uden en VPN forbindelse?
Et eller andet program, hvor det eneste han skal gøre, er at starte programmet, og så kan jeg forbinde til ham (og ikke nogen andre).
Mvh Jesper
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu