recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Simpelt remote program til Windows
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Simpelt remote program til Windows

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2021 kl. 15:23
Oprindeligt skrevet af Fisher65 Fisher65 skrev:

Du svarer ikke på hvordan du har formateret SSD? “Holdt en eller anden tast nede” for at slette SSD ?

Er bare grundlæggende skeptisk indfør at installere Windows på en Mac. Hvordan tænker du her - lave en partition på SSD eller køre parallel?

Det er selvfølgelig dit valg, bare input.
Søg på hvordan du opgraderer MacOS fra Mountain Lion - gerne et trin/system ad gangen, se f.eks. tutorials på YouTube 😀
Altså det er et halv år siden jeg skiftede hans HDD ud.
Jeg kan sgu da ikke huske præcis hvilke taster og menuer jeg valgte dengang, men jeg slettede alt på disken, inden jeg installerede MacOS.
Jeg har blot fulgt Apples guide inde fra deres hjemmeside,sikkert denne:

Det kan godt være du er skeptisk ved at installere Windows, men alternativet er at han har en ubruglig computer som han ikke kan bruge til noget, vel og mærket hvis det ikke lykkes at få den opgraderet.

Jeg har ikke kunne finde nogen YouTube video over hvad man skal gøre, når den fejler under opgraderingen ved blot at sige at der er sket en fejl.


Redigeret af Axlon - 07-Oktober-2021 kl. 15:32
Mvh Jesper
Til top
Fisher65 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Januar-2021
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fisher65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2021 kl. 15:41
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af Fisher65 Fisher65 skrev:

Søg på hvordan du opgraderer MacOS fra Mountain Lion - gerne et trin/system ad gangen, se f.eks. tutorials på YouTube 😀
Det er netop for at springe flere trin over, at han har fulgt vejledninger i at lave en installations-USB med Catalina og lave en ren installation fra den.

Der nævnes ikke “ren installation”. Det forudsætter en hel del, har selv gjort det mange gange, men så skal man også vide, hvad der er man laver.
Da installation af ny SSD og OS ikke fungerer, ville jeg bare give nogle input, der kan modtages eller bare ignoreres. Argumenterer ikke for ret eller fejl her, bare nogle overvejelser til processen. Håber at det vil lykkes med nuværende plan😊

Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2021 kl. 17:02
Oprindeligt skrevet af Fisher65 Fisher65 skrev:

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af Fisher65 Fisher65 skrev:

Søg på hvordan du opgraderer MacOS fra Mountain Lion - gerne et trin/system ad gangen, se f.eks. tutorials på YouTube 😀
Det er netop for at springe flere trin over, at han har fulgt vejledninger i at lave en installations-USB med Catalina og lave en ren installation fra den.

Der nævnes ikke “ren installation”. Det forudsætter en hel del, har selv gjort det mange gange, men så skal man også vide, hvad der er man laver.
Da installation af ny SSD og OS ikke fungerer, ville jeg bare give nogle input, der kan modtages eller bare ignoreres. Argumenterer ikke for ret eller fejl her, bare nogle overvejelser til processen. Håber at det vil lykkes med nuværende plan😊

Hvis du havde læst hele denne tråd, så ville du vide at jeg netop lavede en hel ren instalation da jeg skiftede hans defekte HDD ud med en SSD.
Jeg ved ikke lige hvad du mener med at det skulle forudsætte en hel del at lave en ren instalation.
Jeg syntes det gik ret nemt, helt uden problemmer. Ja jeg var faktisk ret imponeret hvor nemt at smertefrit det gik, lige indtil vi opdagede at hans Safari browser ikke virkede, og da den så poppede op med en opdatering til Mountain Lion, så valgte jeg blot at opdatere, og det var så der den bare fejlede.
Forsøgte så at opgradere til et nyere OS, men det ville den ikke, fordi den manglede opdateringenOuch
Mvh Jesper
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2021 kl. 18:50
Mon ikke det var lettere at at se efter en ny pc fremfor at bruge alt for meget tid på et stykke udstyr der snart slår hul på sit 10 leveår? :)

med alle de timer i smider i det, kunne i efterhånden have taget overarbejde og betalt en ny computer til ham :)
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2021 kl. 19:43
Jo det havde været langt lettere at sige til min far, at jeg ikke gad og bruge tid på hans gamle computer, og han måtte købe sig en ny, men nu valgte jeg at bruge et par timer på at hjælpe ham, sådan er vi så forskellige.Wink
Mvh Jesper
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2021 kl. 13:53
@Axlon, se denne video - det var måske problemet i første omgang:

Venlig hilsen
KB
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2021 kl. 21:35
Lige en update.
Fik kigget på min fars iMac, og fik set fejlen, hvor Chrome browersen siger “dit ur er foran”?? Mærkelig fejl.

I med usb disken jeg havde lavet med TransMac på min Win10, og boote op på den, men ak ak, hans computer ville ikke kendes ved den.

Så var der kun den lange vej tilbage. Kunne læse at det var muligt at opgradere til Mojave, og derefter til Catalina.
Efter et par timer uden flere problemer, så var Catalina endeligt installeret, og han iMac kører igen uden problemerClapClapClap

Jeg tror umiddelbart den fejl jeg lavede første gang jeg forsøgte at opgraderer hans computer, var at jeg forsøgte at installere Catalina på hans Mountain Lion.

Når men min far er glad for at han igen kan bruge hans iMac, og jeg fik også lagt Teamviewer ind på den.

Jeg takker mange gange for jeres hjælpSmile

Mvh Jesper
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu