recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tvunget til streaming - hvad er bedst?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tvunget til streaming - hvad er bedst?

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
kaja69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-August-2007
Status: Offline
Point: 198
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaja69 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tvunget til streaming - hvad er bedst?
    Sendt: 07-Oktober-2021 kl. 06:30

Vi har i mange år haft YouSee kabel-tv leveret over fiberforbindelsen i vores hus i Storkøbenhavn. Det har fungeret rigtig godt, høj kvalitet og nemt at styre via TV fjernbetjeningen. Per 15. november lukker TDC NET for teknologien så nu tvinges vi over på en ren streaming løsning.

Jeg er fodbold nørd, og har derfor "været nødt til" at bruge Discovery+ streaming siden deres kanaler røg ud af YouSee pakken. Kvaliteten ved en fodboldkamp er KLART ringere end ved kabel-tv, men det skal man åbenbart bare leve med; signalet forringere mens skærmene bliver bedre og bedre...

Jeg har set på Boxer som nu har skiftet navn så det hedder Nordlys Alt pakken til 629 kr/md. Her inkluderes de relevante kanaler for en fodbold nørd samt TV2 Play, Viaplay og Discovery+ (alle tre skulle være de fulde abonnementer).

Er der nogen der har erfaring ned Boxer/Norlys streaming kvaliteten? Er der alternativer der er bedre?

LG OLED E8 55"
Samsung HU7505 55"
Epson EH-TW7000 102"
Marantz SR 6010 7.2
- 5.1: Dali Phantom IKON x4, Qln 500 & Sub12
- 2.0: Wharfedale Diamond 220
ELAC AM-180 2:0 (active)
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2021 kl. 08:17
Generelt set er DVB-T kvaliteten lavere end DVB-C som er lavere end DVB-S. Streaming ligger generelt i den endnu lavere ende af kvalitets-skalaen.

DVB-C er dog ofte bedre end DVB-S på de kanaler, hvor kabel-udbyderen kan få det rå signal fra kanal-leverandøren (som f.eks. YouSee gør fra DR og TV2).

DVB-T har dog den fordel, at de komprimerer de fleste (alle?) kanaler i HEV C (h.265), hvor DVB-C og DVB-S kører AVC (h.264), og efter sigende skulle HEVC kunne levere samme kvalitet som AVC men på den halve bitrate.

Har I ikke mulighed for at få DVB-C fra en anden udbyder? Det vil nok være klart det bedste du kan gøre...
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2021 kl. 09:03
Oprindeligt skrevet af kaja69 kaja69 skrev:

  Per 15. november lukker TDC NET for teknologien så nu tvinges vi over på en ren streaming løsning.

Jeg er fodbold nørd, og har derfor "været nødt til" at bruge Discovery+ streaming siden deres kanaler røg ud af YouSee pakken.

Er der alternativer der er bedre?


Hej.

Både DR og Boxer kan både modtages via Antenne DVB-T2 og Streaming.

Jeg købte i 2019 en let brugt Dreambox DM 900 med 2 tunere og optagemulighed til min søster på Tyske ebay for 1001 DKr. Den har jeg beskrevet i flere indlæg her på Recordere. Her er et link til to anmeldelser:


Og den lidt større DM 920:



Jeg har læst at med de fleste Boxer TV abonnementer kan man streame til enten et Apple TV eller en Android Boks, men ikke til en Android TV boks. Og at hvis hvis man har lyst til at se udenlandske TV stationer via en VPN forbindelse, kan man vælge en Android Boks. Jeg bruger selv det gratis Windscribe VPN, som hvis man registrer sig med sin email, giver ca 4 timer Gratis udenlands TV om måneden.


OG her er et link til Norlys Play App:


Jeg har dog selv ingen erfaringer med brug af Norlys APP'en.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 07-Oktober-2021 kl. 09:13
Til top
kaja69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-August-2007
Status: Offline
Point: 198
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaja69 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2021 kl. 09:33
Tak til jer begge! Der er ingen andre der kan levere DVB-C hos os desværre. DVB-T2 vil kræve at jeg investerer i et antenneanlæg. Da vi for mange år siden havde tagantenne var signalet aldrig optimalt, det er noget med at vi ligger lidt uheldigt ift signalantennen. Desuden gætter jeg på at streaming af flow-tv (fodbold i mit tilfælde) og andet indhold er kommet for at blive.

Så jeg er ude efter at høre fra folk der har erfaring med Boxer/Norlys streaming - gerne ift YouSee. Jeg ved ikke om der reelt er nogle alternativer når man som jeg har brug for den samlede pakke som fodbold nørd.
LG OLED E8 55"
Samsung HU7505 55"
Epson EH-TW7000 102"
Marantz SR 6010 7.2
- 5.1: Dali Phantom IKON x4, Qln 500 & Sub12
- 2.0: Wharfedale Diamond 220
ELAC AM-180 2:0 (active)
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2021 kl. 09:34
hvad med viaplay sport pakken ?
Til top
kaja69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-August-2007
Status: Offline
Point: 198
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaja69 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2021 kl. 09:44
Den dækker ikke alle rettighederne (og følger i øvrigt med i Norlys Alt pakken)
LG OLED E8 55"
Samsung HU7505 55"
Epson EH-TW7000 102"
Marantz SR 6010 7.2
- 5.1: Dali Phantom IKON x4, Qln 500 & Sub12
- 2.0: Wharfedale Diamond 220
ELAC AM-180 2:0 (active)
Til top
Ullum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Juli-2006
Status: Offline
Point: 1004
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ullum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2021 kl. 10:47
Det er ikke de fulde streaming pakker du får adgang til. Det som er indeholdt i pakken er:
  • TV2play basic (med reklamer)
  • Viaplay Film og Serier (uden sport)
  • Discovery+ (uden livekanaler)
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2021 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af kaja69 kaja69 skrev:

Vi har i mange år haft YouSee kabel-tv leveret over fiberforbindelsen i vores hus i
Storkøbenhavn. Det har fungeret rigtig godt, høj kvalitet og nemt at styre via TV fjernbetjeningen. Per 15. november lukker TDC NET for teknologien så nu tvinges vi over på en ren streaming løsning.


I tvinges vel ikke til en streamingløsning, for det burde da også være muligt at fortsætte med YouSee, men via deres boks på samme måde som nyere fiberkunder i dag har YouSee-pakker via fiber?
Til top
kaja69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-August-2007
Status: Offline
Point: 198
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaja69 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2021 kl. 11:30
Nej det kan jeg da godt se nu af Norlys' beskrivelse... Grunden til jeg skrev "fulde pakker" var fordi jeg fik det oplyst hos Boxer's kundeservice for en måneds tid siden - men det var så forkert. Jeg forstår desuden at med Norlys Alt inkluderes installation af antenne og træk til ét tv. Der følger desuden Tv-modul og -kort med. Man kan med andre ord ikke kun bestille streaming løsningen.
LG OLED E8 55"
Samsung HU7505 55"
Epson EH-TW7000 102"
Marantz SR 6010 7.2
- 5.1: Dali Phantom IKON x4, Qln 500 & Sub12
- 2.0: Wharfedale Diamond 220
ELAC AM-180 2:0 (active)
Til top
kaja69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-August-2007
Status: Offline
Point: 198
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaja69 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2021 kl. 11:33
Det har du muligvis ret i, men jeg vil ikke have en boks pr tv. Da jeg ringede ind til YouSee sagde de i øvrigt at "tv boks kun vælges af ældre personer" :-) endvidere "at det ikke giver noget ekstra ift app streaming"
LG OLED E8 55"
Samsung HU7505 55"
Epson EH-TW7000 102"
Marantz SR 6010 7.2
- 5.1: Dali Phantom IKON x4, Qln 500 & Sub12
- 2.0: Wharfedale Diamond 220
ELAC AM-180 2:0 (active)
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2021 kl. 11:50
Oprindeligt skrevet af kaja69 kaja69 skrev:

Det har du muligvis ret i, men jeg vil ikke have en boks pr tv. Da jeg ringede ind til YouSee sagde de i øvrigt at "tv boks kun vælges af ældre personer" :-) endvidere "at det ikke giver noget ekstra ift app streaming"

Nu kan der selvfølgeligt være nogle økonomiske/møbleringsmæssige aspekter ved at vælge box - specielt når man er flere brugere. Men jeg synes boxen er ret så genial. Optage muligheden på samtlige kanaler på en gang, samt den velfungerende bladren baglæns i arkiv, gjorde at jeg kunne nedgradere fra mellem til grundpakke (- hvilket selvfølgeligt er individuelt). Jeg er mest til CL og landskampe, men zapper også gerne ind på PL via Xee . Lige nu har jeg købt 2 måneders streaming via Disc+  (129kr pr måned) for at se landskampe - og kvaliteten er ikke specielt god på 65” OLED . 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2021 kl. 12:51
Oprindeligt skrevet af kaja69 kaja69 skrev:

Det har du muligvis ret i, men jeg vil ikke have en boks pr tv. Da jeg ringede ind til YouSee sagde de i øvrigt at "tv boks kun vælges af ældre personer" :-) endvidere "at det ikke giver noget ekstra ift app streaming"

Hej.

Jeg ved ikke hvorfor at i ikke kunne tænke jer en boks til hvert TV?

Vi kunne ikke undvære en billig Android boks ved hvert TV, da vi bruger en Android App, som hedder DR Channels til at se alt DR Flow TV.
Her er et skærm billed af den eneste menu der findes i DR Channels. 



Ved at klikke på en af ikonerne, ser man straks den valgte kanal. 


En anden situation, hvor man skal bruge en Android Boks er, hvis der er en sports begivenheder der ikke sendes af en Dansk udbyder. Så undersøger jeg tit om den sendes fra en udbyder i et andet land. Hvis den gør, kan jeg tit se den via det gratis Windscribe VPN.

Så jeg må sige at jeg læser YouSee's udtalelse sådan, at med en YouSee boks og abonnement, kan YouSee ikke se nogen forskel ift app streaming. Men der findes andre bokse end YouSee's.

Hilsen Carsten.


 



Redigeret af csell - 07-Oktober-2021 kl. 14:38
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu