recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tvunget til streaming - hvad er bedst?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tvunget til streaming - hvad er bedst?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
jugglerq Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-September-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 696
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jugglerq Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2021 kl. 14:11
Jeg har / havde samme problem blev også opsagt, min fiber til coax er blevet lavet om til ren fiber 
(dårligere router end den gamle) jeg fortsætter med Yousee indtil der kan findes bedre løsning, i stuen bruger jeg Apple TV4K 2nd (kablet) & det fungere udemærket på mit 55" oled, men ikke lige så godt som DVB-C i forhold til betjening. Yousee Box er røget ind i soveværelset. men dyrt er det efterhånden
STOR BLAND SELV PAKKE 619kr, (HAR valgt Netflix Premium (normal pris 129.kr & TV2 play (normal pris 169kr) igenem bland selv) 
derudover har vi Discovery+ til 129kr så lige nu ialt 748.kr  pr. måned
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2021 kl. 14:42
Oprindeligt skrevet af kaja69 kaja69 skrev:

Det har du muligvis ret i, men jeg vil ikke have en boks pr tv. 

Regner du med ikke at få en boks ved hvert tv, hvis du skal streame?



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Georgi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-December-2017
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Georgi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2021 kl. 15:15
Hvad med en parabolløsning?
Til top
filthat Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 08-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 344
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filthat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2021 kl. 15:31
Har du overvejet streaming pakken fra Allente ? (Det sammenlagt Viasat og Canal Digital)
Der får både Viasats kanaler og de forskellige fra Discovery så du er dækket ind med alt fodbolden så vidt jeg kan se.

Til top
kaja69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-August-2007
Status: Offline
Point: 198
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaja69 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2021 kl. 15:39
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af kaja69 kaja69 skrev:

Det har du muligvis ret i, men jeg vil ikke have en boks pr tv. 

Regner du med ikke at få en boks ved hvert tv, hvis du skal streame?

Klaus

Vi har chromecast på begge vores tv og vores projektor så i den forstand har vi en boks. Jeg skal ikke have flere bokse :-) Pause, optage, spole er ikke noget vi bruger meget, TV'enes indbyggede funktion er helt fin til os.

Vi har 1.000 Mbit fiber baseret Internet i huset, og jeg er ude efter markedets bedste streaming tjeneste når vi taler live fodbold. Discovery+ er den eneste jeg har erfaring med og den er ihvertfald ringe sammenlignet med kabel-tv. Tror jeg må prøve Norlys' streaming løsning, der er jo 14 dages fortrydelsesret...
LG OLED E8 55"
Samsung HU7505 55"
Epson EH-TW7000 102"
Marantz SR 6010 7.2
- 5.1: Dali Phantom IKON x4, Qln 500 & Sub12
- 2.0: Wharfedale Diamond 220
ELAC AM-180 2:0 (active)
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2021 kl. 16:59
Som jeg forstod det under sommerens EM,så var der streamingtjenester der kun performede fuld streamingkvalitet via AppleTV boxen (-og måske android Shield boxen ) ? 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2021 kl. 09:16
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Som jeg forstod det under sommerens EM,så var der streamingtjenester der kun performede fuld streamingkvalitet via AppleTV boxen (-og måske android Shield boxen ) ? 

Hej.

Hvad sker der lige her?

Vi så som de fleste Danskere EM i fodbold fra DR, på nær en enkelt kamp.
DR havde skruet op for bitraten for streaming, og sendte i en højere kvalitet end ellers.
Så jeg ved ikke hvilken streamingtjeneste Lennon har brugt?

Men de fleste herinde ved, at android Shield boksen bruger Android TV, som IKKE har App til Boxer/Norlys, som trådstarter lige har melt ud, at han har lyst til at prøve med 14 dages fortrydelsesret.

Så hvis man alligevel anbefaler den som Lennon, syntes jeg i det mindste, at man bør oplyse, at den IKKE har APP til Boxer/Norlys.


Jeg har på både Danske og udenlandske Internet sider læst om, at mange Apple brugere håbede på en ny Apple TV Boks tidligere i dette efterår. Den kom ikke. Men hvis man alligevel anbefaler den gamle syntes jeg i det mindste, at man bør oplyse om, at der måske er en ny model på vej?

Apple TV er dyr og har den mangel, at de IKKE har mulighed for at vise udenlandske TV stationer via en gratis VPN. Jeg ved ikke, om det kan skyldes en politisk beslutning om, at man ikke må bruge VPN fra en Apple TV? 

Men ellers kan jeg sige, at streaming kvaliteten på de forskellige Bokse er ens, da streaming boksen modtager det digitale signal fra de samme servere på internettet, decoder det, og til sidst sender det digitalt ud til TV'et via HDMI.

Hilsen Carsten. 

Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2021 kl. 09:54
Viaplay streamede under udelukkende fodbold-EM i 4K til Apple TV 4K og Chromecast Ultra. Det er nok det lennon hentyder til.

Apple TV kan sagtens tilgå udenlandske tjenester. Det kræver opsætning af DNS-tjeneste, hvilket er en bedre løsning end at sidde at slå VPN til og fra. Så router man bare trafikken igennem en anden DNS, hvilket er nok på de fleste udenlandske tjenester til at få adgang.


Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Jeg har på både Danske og udenlandske Internet sider læst om, at mange Apple brugere håbede på en ny Apple TV Boks tidligere i dette efterår. Den kom ikke. Men hvis man alligevel anbefaler den gamle syntes jeg i det mindste, at man bør oplyse om, at der måske er en ny model på vej?

Der blev lanceret en ny version af Apple TV 4K i slutningen af maj 2021. Der er ingen, som har talt om en ny udgave i efteråret 2021.


Redigeret af Rasmus Larsen - 08-Oktober-2021 kl. 10:01
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2021 kl. 09:58
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Men ellers kan jeg sige, at streaming kvaliteten på de forskellige Bokse er ens, da streaming boksen modtager det digitale signal fra de samme servere på internettet, decoder det, og til sidst sender det digitalt ud til TV'et via HDMI.


Der er forskelle på flere streamingtjenester, afhængigt af hvilken enhed man bruger. De Android-mobilbokse, som du ofte nævner, bliver typisk serveret et videostream i lavere kvalitet, da serveren ser dem som mobilenheder.

En streamingserver har indholdet liggende i mange forskellige billedopløsninger og bitrater, til tider også forskellige lydkvalitet og komprimeringsformater. Altså SD, 720p, 1080p og til tider 4K SDR, 4K HDR, 4K DV osv. Hver af dem med forskellig bitrate (komprimeringsgrad).

Hvilken kvalitet der serveres afhænger heller ikke kun af udstyrets hardware eller tekniske formåen.
Til top
Brian E Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Februar-2006
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brian E Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2021 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af filthat filthat skrev:

Har du overvejet streaming pakken fra Allente ? (Det sammenlagt Viasat og Canal Digital)
Der får både Viasats kanaler og de forskellige fra Discovery så du er dækket ind med alt fodbolden så vidt jeg kan se.


Det bruger vi, og vi har derfor adgang til alle danske, engelske og tyske fodbold-kampe (og landskampe, Champions League, Europa League og Conference League), som er det vigtigste for mig. 

Jeg oplever kvaliteten som helt fin, selvom det ikke kommer op på niveau med DVB-S, som vi havde før.

Vi bruger mest chromecast (både alm og ultra), men indimellem også den indbyggede app i Tizen.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2021 kl. 11:51
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Viaplay streamede under udelukkende fodbold-EM i 4K til Apple TV 4K og Chromecast Ultra. Det er nok det lennon hentyder til.



Det var netop det jeg , jeg synes at erindre (-så det selv via kableTV ). 

Jeg streamer selv landskampene lige nu via Discovery+ , og der er kvaliteten sateme godt nok ikke noget at råbe hurra for. 

Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2021 kl. 11:55
Er der godt nok ingen der kender kvaliteten er på deres Allentes flow-tv streaming?
Man finder det ingen gang i tråden om aktuelle bitrater på Flatpanels. Confused

Redigeret af TBC1 - 08-Oktober-2021 kl. 11:59
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu