recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Universal fjernbetjening
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Universal fjernbetjening

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 702
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FNørd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Universal fjernbetjening
    Sendt: 07-Oktober-2021 kl. 15:39
Nu er det vist tid at forsøge at finde en universal fjernbetjening til styring af LG CX, Oppo 105, Musical Fidelity, Lexicon, YouSee boks og projektor, samt hvad der evt. måtte komme af udskiftninger fremover.
Har tidligere forsøgt mig med en Logitech Harmony (1000 tror jeg den hed); men blev aldrig gode venner med programmeringen. Logitech's forsøg på at gøre det let virkede ikke for mig, jeg er mere til en mindre "intelligent" software.
Hvad er status i dag på området, kan man få en B&O fjernbetjening sat op så det virker?

Mvh FNørd
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2021 kl. 16:06
Oprindeligt skrevet af FNørd FNørd skrev:


Har tidligere forsøgt mig med en Logitech Harmony (1000 tror jeg den hed); men blev aldrig gode venner med programmeringen. Logitech's forsøg på at gøre det let virkede ikke for mig, jeg er mere til en mindre "intelligent" software.


Så er jeg bange for du kommer til at lede forgæves. Der findes ingen fjernbetjening der er nemmere at programmere end en Logitech Harmony.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2021 kl. 16:53
FNørd,

Jeg er super glad for min Lintronic/Beo4 løsning, hvor jeg ved hjælp af Beo4 fjernbetjeningen styrer:

Pioneer tv
Marantz surroundforstærker
Denon CD afspiller
Panasonic Blu-Ray afspiller
Triax tv modtager
AppleTV4

Programmering er en smule "nørdet", men rimeligt "straight forward".
Har lige været min dokumentation igennem, jeg har brugt den i over 10 år nu, sammen med Beo4.
Sammenlagt har jeg skiftet batterier i fjernbetjeningen 3 eller 4 gange over de 10 år - og det er ikke genopladelige batterier.....


Klaus



Redigeret af KlausDM - 07-Oktober-2021 kl. 16:54
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2021 kl. 16:57
Hvis ikke man orker at programmere en Harmony fjbtj, så kan man forsøge sig med CEC på de tilsluttede apparater. Det virker sommetider godt og sommetider skidt.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 702
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FNørd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2021 kl. 21:47
Tak for input.
Det ser ikke ud til der lige er en let løsning!
At jeg ikke fik Logitech til at virke optimalt var at jeg ikke bryder mig om at en knap skal gøre en masse. Der bliver nogle problemer med tænd/slut, der kan finde på at slukke for f.eks. en forstærker der var tændt i forvejen osv.
En fjernbetjening der på skift kan styre de forskellige ting ville være fint.
Ser ud til at den enkle løsning er at finde en ny original (fjernbetjening) til min Musical Fidelity Kw250s. Så må jeg leve med at skifte imellem de forskellige fjernbetjeninger.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2021 kl. 21:54
Oprindeligt skrevet af FNørd FNørd skrev:


At jeg ikke fik Logitech til at virke optimalt var at jeg ikke bryder mig om at en knap skal gøre en masse. Der bliver nogle problemer med tænd/slut, der kan finde på at slukke for f.eks. en forstærker der var tændt i forvejen osv.


Løsningen er at undlade at programmere den omtalte knap, alternativt at programmere den til at gøre noget andet.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu