recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 12 Pro Max vs. 13 Pro Max
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

12 Pro Max vs. 13 Pro Max

 Besvar Besvar
Afstemningsspørgsmål: Hvilken ville i vælge?
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
9 [81,82%]
2 [18,18%]
Du har ikke adgang til at deltage i denne afstemning

Forfatter
Besked
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 12 Pro Max vs. 13 Pro Max
    Sendt: 08-Oktober-2021 kl. 05:58
Har pt en iPhone 11 Pro 64GB og skal have den udskiftet og står egentlig på venteliste til 13 Pro Max. 
Men kan se at priserne på 12 Pro Max er gode. 
Ville i give 3.600kr mere for den nye model? Hvad ville i vælge?
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2021 kl. 08:22
I det daglige giver det ikke ikke mening at skifte fra 12pro max til 13 Pro max. 
Men hvis du benytter telefonens kamera, så er der en del at hente her. Batteri kapaciteten er også bedre, og alene de 2 parameter har jeg selv skiftede på. Men ellers syns jeg ikke det er en opgradering værd.

Videofilming er ret fantastisk, specielt hvis man benytter en app som filmic pro eller til still billeder med en app som Proshot.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Emilos88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Emilos88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2021 kl. 08:59
Jeg er lige skiftet fra en Xs til 13 Pro Max, og for mig er de 120hz det hele værd. det er virkelig en god feature.
Get HIFI or die trying c",
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2021 kl. 09:03
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

I det daglige giver det ikke ikke mening at skifte fra 12pro max til 13 Pro max. 
Men hvis du benytter telefonens kamera, så er der en del at hente her. Batteri kapaciteten er også bedre, og alene de 2 parameter har jeg selv skiftede på. Men ellers syns jeg ikke det er en opgradering værd.

Videofilming er ret fantastisk, specielt hvis man benytter en app som filmic pro eller til still billeder med en app som Proshot.

I det daglige giver det vel heller ikke mening at skifte min nuværende telefon ud :)

Men det er faktisk derfor jeg har valgt at skifte til Pro Max for netop at få en anden oplevelse. 

Jeg har læst anmeldelserne og kan også se at kamrea og batteriet er blevet bedre. 
Selve batteriet har jeg aldrig haft problemer med så det er jeg ikke så bange for er et problem. 

Kameraet og skærmen er nok der hvor jeg tvivler mest på hvad jeg bør vælge.
Selve det nye ProRes film format giver jeg intet for fordi det er kun hvis du vil redigere dine film. Og det andet hvor den kan lave potræt video ser temmelig halvbagt ud.

Har faktisk købt Filmic Pro og netop denne app kan jo lave sådan noget potræt video effekt som netop burde overflødiggøre det på iPhone 13.

Så det er mere de større sensore og linser der kan give bedre billeder. 
Men er dette "3600kr" bedre?


Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
danishHIFI Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Januar-2005
Sted: Struer
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danishHIFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2021 kl. 11:31
For mig er de 120hz ikke meget værd. Men at man nu kan komme helt tæt på med foto er meget fedt. 
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2021 kl. 16:24
Jeg ville tage 13, kan godt lide dens nye kamera, syntes ikke man ligger mærke til 120 hz
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Bent Pedersen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-Oktober-2021
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bent Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2021 kl. 13:53
Hej Furry,

Jeg har købt den nye iPhone 13 Pro og jeg havde tidligere 12 Pro, og jeg synes personligt at der er en stor opgradering ift. kamera og kvaliteten af skærmen med højere hz. Dog er den lidt besværlig at få beskyttet ordenligt, men med god held fandt jeg et godt silikone cover fra www.deluxecovers.dk, som beskyttede mit kamera.

mvh. Bent
Bent Pedersen
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2021 kl. 21:29
Oprindeligt skrevet af Bent Pedersen Bent Pedersen skrev:

Hej Furry,

Jeg har købt den nye iPhone 13 Pro og jeg havde tidligere 12 Pro, og jeg synes personligt at der er en stor opgradering ift. kamera og kvaliteten af skærmen med højere hz. Dog er den lidt besværlig at få beskyttet ordenligt, men med god held fandt jeg et godt silikone cover fra www.deluxecovers.dk, som beskyttede mit kamera.

mvh. Bent


Udvalget at covers er ikke det bedste, jeg endte med at købe et at Apples egne
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Ksnede Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2018
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ksnede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2021 kl. 05:53
Hej,

Vil bare sige, at jeg på dagen iphone 13 Pro udkom købte den hos YouSee for 8.401,- (256GB)  og kan se de stadig har den til samme pris.

Apple iPhone 13 Pro 256 GB Grafitgrå  8.401,00
og det er inkl. moms.

Kræver abonnement hos YouSee som jeg så havde i forvejen.

iphone 13 Pro Max 256GB har de til 8.881 kr.


Redigeret af Ksnede - 27-Oktober-2021 kl. 05:57
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2021 kl. 08:09
Oprindeligt skrevet af Ksnede Ksnede skrev:

Hej,

Vil bare sige, at jeg på dagen iphone 13 Pro udkom købte den hos YouSee for 8.401,- (256GB)  og kan se de stadig har den til samme pris.

Apple iPhone 13 Pro 256 GB Grafitgrå  8.401,00
og det er inkl. moms.

Kræver abonnement hos YouSee som jeg så havde i forvejen.

iphone 13 Pro Max 256GB har de til 8.881 kr.

Tak for informationen. Når jeg bestiller så står der dog at de sender når den er på lager? Hvilket undre mig lidt. Så det ligner at selv om der står "bestil" så er det altså ikke nødvendigvis fordi den er på lager?
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2021 kl. 13:19
Så! ender sagaen her.

Tak til dem der stemte og de få der kommenteret.

Jeg endte med at købe en iPhone 12 Pro Max. fordi jeg var på venteliste til iPhone 13 og vidste ikke hvor længe der ville gå.

Fandt så ud af at Max er for stor til mig. Og det giver mig igen fordele som den almindelige "Pro" udgave ikke har. Så det var faktisk fint nok at jeg fik prøvet Max udgaven af på en iPhone 12Pro. 

Som Ksnede skrev havde Yousee den til bestilling og da jeg var på venteliste ved Telmore og prisen var næsten identisk ved YouSee tog jeg chancen og ringer til dem og de bekræftiget at selv om der stod at de ville sende når den var på lager så var den altså på lager nu.
Så jeg bestilte... Og den ankommer i dag eller i Morgen kan jeg se på track and trace.  :)

Så det endte med at blive en iPhone 13 Pro 256GB. 
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Ksnede Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2018
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ksnede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2021 kl. 16:01
Tillykke,håber du bliver lige så tilfreds med den, som jeg er med min 13 Pro Smile
Jeg er gået fra iPhone 10 og det kan mærkes at der er mere gods i 13 Pro på alt. Dog har jeg været rigtig glad for 10érn.

God Weekend
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu