recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee harddisk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yousee harddisk

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Planck Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 08-Oktober-2021
Sted: Vordingborg
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Planck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Yousee harddisk
    Sendt: 10-Oktober-2021 kl. 07:40
God morgenCool
Jeg takker alle der har været med til at løse mit problem, og jeg tror nu jeg finder en løsning,tak
Smile Finn

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2021 kl. 20:34
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Jeg kan nu heller ikke finde nogle DVB-T2 PVR bokse på google.


Så har du ikke gjort særlig meget ud af din søgning. Her er et stort udvalg i alle prisklasser: https://www.idealo.de/preisvergleich/ProductCategory/3892F9682391-9682531.html
Som sædvanlig anbefaler jeg en Xoro i den billige ende og en VU+ i den dyre ende.

Flemming


Redigeret af fltk - 09-Oktober-2021 kl. 20:53
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2021 kl. 20:06
Jeg kan nu heller ikke finde nogle DVB-T2 PVR bokse på google. Bruger selv en WD HD på tredje TV nu. Der optages meget som ses forskudt. Muligheden for at gemme optagelser i årevis er ikke så relevant mere.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2021 kl. 19:58
Hvis du kun vil optage på TVet så behøver du slet ikke en boks, men kun en harddisk. Stort set alle 2,5 tommer USB harddiske kan bruges.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2021 kl. 19:56
Du skal bruge en HD fra WD ( Western Digital ) og sætte den til USB PVR på dit TV. Den skal være på mindst 500 GB gerne 1000 GB, og formatteres på TV’et. Eneste ulempe er at du ikke kan afspille optagelserne andre steder end på det eksakte TV de er optaget på.

Så er en anden mulighed at købe en DVB-T2 PVR boks og sætte den imellem antennestikket op til TV. Forbinde den med hdmi også. Så er optagelserne ikke gået tabt hvis TV står af.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Planck Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 08-Oktober-2021
Sted: Vordingborg
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Planck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2021 kl. 19:02
Jeg er lidt forvirret med alle de forskellige råd jeg har fået. det takker jeg selvfølgelig for. Som sagt før, er jeg ikke inde i dette stof. Men jeg ville bare have et råd fra panelet om hvilken boks jeg skal bruge  til at optage og afspille fra mit Samsung TV moldel: UE48j605AK der er fra 2015 og får TV fra Norlys.  Modtager gerne emner hvilke bokse i kunne anbefale mig til at købe.
Smile Finn
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2021 kl. 18:37
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 Nu handler tråden jo om DVB-T (Boxer) så der er jo ingen grund til yderligere et skære det ud i pap eller bøje det i neon.
Man kan også være så skråsikker, at man får overbalance. Det har vi jo set tidligere LOL


Redigeret af Munch - 09-Oktober-2021 kl. 18:37
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2021 kl. 18:33
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Det er der vel næppe nogen der ikke har, da de er ubrugelige.


Selvfølgelig er der det. De findes også til både DVB-C og DVB-S. Det burde selv du vide.

Flemming

 Nu er det jo DVB-T så skal det jo være T2 eller kan den ikke bruges.

Så prøv en anden gang at formulere dig tydeligt. Jeg har selv en boks med både DVB-C og DVB-S, den er aldeles ikke ubrugelig.

Flemming

 Nu handler tråden jo om DVB-T (Boxer) så der er jo ingen grund til yderligere et skære det ud i pap eller bøje det i neon.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2021 kl. 18:28
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Der blev skrevet at det er et Samsung, så ja det kan optage.


Det ved du jo intet om så længe du ikke kender modelnummeret.

Flemming

 Et kvalificeret gæt, et 10 år gammelt kan, et 4 år gammelt kan, så mon ikke at det ligeledes er gældende i dette tilfælde. Derudover, så siger manualen faktisk at det kan, så det kan vel ikke andet end være korrekt.


Dit gæt er ikke særlig kvalificeret. For det første kendte du jo ikke manualen da du svarede, for det andet har jeg selv et 10 år gammelt Samsung TV. Det kan ikke optage på USB, men godt afspille fra USB.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2021 kl. 18:25
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Det er der vel næppe nogen der ikke har, da de er ubrugelige.


Selvfølgelig er der det. De findes også til både DVB-C og DVB-S. Det burde selv du vide.

Flemming

 Nu er det jo DVB-T så skal det jo være T2 eller kan den ikke bruges.

Så prøv en anden gang at formulere dig tydeligt. Jeg har selv en boks med både DVB-C og DVB-S, den er aldeles ikke ubrugelig.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Planck Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 08-Oktober-2021
Sted: Vordingborg
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Planck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2021 kl. 18:14
Det her er det rigtige modelnummer   Samsung ue48j5605ak,    og det er købt  i 2015
undskyld min fejl. når jeg søger på dette kommer det rigtige frem
Shocked  Finn
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2021 kl. 17:57
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Der blev skrevet at det er et Samsung, så ja det kan optage.


Det ved du jo intet om så længe du ikke kender modelnummeret.

Flemming

 Et kvalificeret gæt, et 10 år gammelt kan, et 4 år gammelt kan, så mon ikke at det ligeledes er gældende i dette tilfælde. Derudover, så siger manualen faktisk at det kan, så det kan vel ikke andet end være korrekt.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu