recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DSPeaker Anti-Mode 8033 Cinema
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DSPeaker Anti-Mode 8033 Cinema

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Fattigrøven Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 19-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fattigrøven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DSPeaker Anti-Mode 8033 Cinema
    Sendt: 12-Oktober-2021 kl. 11:31
Hvem herfra, har erfaring med denne enhed og har leget med denne rumkorrektion, OG en opsætning af subwoofer UDEN?

Jeg har selv denne enhed og er meget imponeret over, hvor nemt og godt, den fungerer.
Jeg har ikke målemikrofon og software, til "normal" subwoofer opsætning, så jeg ved ikke, hvad forskellen er, mellem en "rigtig" opmåling af ens rum og så denne løsning, med den lille dspeaker.

Umiddelbart, vil jeg anbefale den til alle, som er bare lidt entusiastiske, med deres hjemmebio og subwoofer generelt.

Lad mig høre, hvas dine erfaringer er:-)

Det er denne enhed:



Redigeret af Fattigrøven - 12-Oktober-2021 kl. 11:40
LG OLED
Marantz SR6015
Audiovector M3 Sig og ditto center
SVS PB3000
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2021 kl. 13:04
Har tidligere kørt både med DSPeaker og miniDSP med måling via umik og rew.

Jeg benytter i dag den indbygget DSP D.A:R.O i mine subs, som hver i sær har sin egen medfølgende målemikrofon, de er opdelt som 2 og 2 med en som master og en som slave x2 4 subs i alt. Masteren styre den anden sub “slave” via et XLR kabel hvor D.A.R.O juster på 18 bånd hver i sær, ulempen er at du ikke selv kan justere på parameterne som med mini og antimode. 
Men det virker nu ret godt og det er den opsætning til dato som lyder absolut bedst både til film og musik hos mig.

Men nummer 1, er nu først at få styr på sine placeringer og få styr på sit rum, og så går man i gang med dsp.


Redigeret af Potter - 12-Oktober-2021 kl. 13:08
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Fattigrøven Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 19-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fattigrøven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2021 kl. 07:37
Det er denne her jeg har: https://www.av-connection.dk/?PGr=8057

Redigeret af Fattigrøven - 13-Oktober-2021 kl. 07:40
LG OLED
Marantz SR6015
Audiovector M3 Sig og ditto center
SVS PB3000
Til top
Fattigrøven Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 19-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fattigrøven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2021 kl. 07:38
Oprindeligt skrevet af Fattigrøven Fattigrøven skrev:

Hvem herfra, har erfaring med denne enhed og har leget med denne rumkorrektion, OG en opsætning af subwoofer UDEN?

Jeg har selv denne enhed og er meget imponeret over, hvor nemt og godt, den fungerer.
Jeg har ikke målemikrofon og software, til "normal" subwoofer opsætning, så jeg ved ikke, hvad forskellen er, mellem en "rigtig" opmåling af ens rum og så denne løsning, med den lille dspeaker.

Umiddelbart, vil jeg anbefale den til alle, som er bare lidt entusiastiske, med deres hjemmebio og subwoofer generelt.

Lad mig høre, hvas dine erfaringer er:-)

Det er denne enhed:


Nice :-) Hvad er det for subs du har?
Jeg har lige skiftet, fra 2 stk SVS PB 1000 og til en enkelt SVS SB 3000.
Og jeg er meget positivt overrasket over, hvor godt det går, bare med en enkelt sub og denne dspeaker. 
Jeg har udover dspeakeren, leget med subbens faseforskydning og det gav prikken over Iet :-)
LG OLED
Marantz SR6015
Audiovector M3 Sig og ditto center
SVS PB3000
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2021 kl. 08:54
Oprindeligt skrevet af Fattigrøven Fattigrøven skrev:

Oprindeligt skrevet af Fattigrøven Fattigrøven skrev:

Hvem herfra, har erfaring med denne enhed og har leget med denne rumkorrektion, OG en opsætning af subwoofer UDEN?

Jeg har selv denne enhed og er meget imponeret over, hvor nemt og godt, den fungerer.
Jeg har ikke målemikrofon og software, til "normal" subwoofer opsætning, så jeg ved ikke, hvad forskellen er, mellem en "rigtig" opmåling af ens rum og så denne løsning, med den lille dspeaker.

Umiddelbart, vil jeg anbefale den til alle, som er bare lidt entusiastiske, med deres hjemmebio og subwoofer generelt.

Lad mig høre, hvas dine erfaringer er:-)

Det er denne enhed:


Nice :-) Hvad er det for subs du har?
Jeg har lige skiftet, fra 2 stk SVS PB 1000 og til en enkelt SVS SB 3000.
Og jeg er meget positivt overrasket over, hvor godt det går, bare med en enkelt sub og denne dspeaker. 
Jeg har udover dspeakeren, leget med subbens faseforskydning og det gav prikken over Iet :-)
Jeg køre pt. med 4 stk. JL Audio F113v2 
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
sd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2012
Status: Offline
Point: 272
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér sd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2021 kl. 22:49
Jeg har haft flere systemer, både equalizere, man selv skal indstille efter målinger, og automatiske systemer som TacT og lignende. Jeg er endt med dspeaker, som i mine ører er det bedste. Jeg har haft 8033, som er udmærket og fremragende til prisen. Nu kører jeg antimode 2.0, som fungerer både som rumkorrektion og som kontrolforstærker. Den er ikke billig, men den er hver en krone værd, og lyden er suveræn.
Powered by beer and chips
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2021 kl. 08:15
Jeg har haft den gamle 8033cinema og har nu 8033 sii, kan ikke umiddelbart pege på en forskel dog.

Jeg har prøvet dem af på ret mange subwoofere og i mange setups - nu har en jeg sb3000 til en sennheiser ambeo. Den her sb3000 var simpelthen umulig at styre i mit rum og derfor købte jeg en 8033sii, ellers havde jeg egentlig kørt med kalibrationen fra min sennheiser hidtil med min gamle sub pv1d.
I mit forsøg på at blive klogere på min sb3000, købte jeg en umik mikrofon og målt med REW og kunne se nogle ret voldsomme peaks og også dyk.
Dspeaker anbefaler jo at man sætter sin sub i et hjørne for at booste så mange frekvenser som muligt og det må jeg sige sker i mit hjørne - ganske uudholdeligt uden 8033, men med sådan en på er ALLE peaks tacklet og lyden er så fantastisk ren. 
Jeg bliver overrasket hver gang over at syntes den lidt tæmmer subben liiiige effektivt nok, men efter et par timers brug kan jeg fint høre at min sub spiller vidunderligt og jeg bare havde tilvendt mig peaks og dips i et eller andet omfang.
svs subwoofere er i mine øjne et perfekt match til en 8033, da man kan ændre eq on the go via dens app. 
Nu er alle peaks flade stedet og det massive dyk jeg havde på 56-58mz området, kan jeg peake via app.
Jeg kunne savne en feature der kunne ændre ved roll-off, for min sb3000 er ruller fint af ved 18hz, men får et Peak igen ved 12 hz, som gør noget ved oplevelsen af hvor stram subben opleves. (Det Peak her er ikke over reference, men blot en øgning i spl i når subben er ved at "rulle af".

Kort sagt - så er antimode det enkeltstående produkt jeg har været mest imponerende over igennem de sidste mange år.
Til top
Fattigrøven Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 19-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fattigrøven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2021 kl. 15:24
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Jeg har haft den gamle 8033cinema og har nu 8033 sii, kan ikke umiddelbart pege på en forskel dog.

Jeg har prøvet dem af på ret mange subwoofere og i mange setups - nu har en jeg sb3000 til en sennheiser ambeo. Den her sb3000 var simpelthen umulig at styre i mit rum og derfor købte jeg en 8033sii, ellers havde jeg egentlig kørt med kalibrationen fra min sennheiser hidtil med min gamle sub pv1d.
I mit forsøg på at blive klogere på min sb3000, købte jeg en umik mikrofon og målt med REW og kunne se nogle ret voldsomme peaks og også dyk.
Dspeaker anbefaler jo at man sætter sin sub i et hjørne for at booste så mange frekvenser som muligt og det må jeg sige sker i mit hjørne - ganske uudholdeligt uden 8033, men med sådan en på er ALLE peaks tacklet og lyden er så fantastisk ren. 
Jeg bliver overrasket hver gang over at syntes den lidt tæmmer subben liiiige effektivt nok, men efter et par timers brug kan jeg fint høre at min sub spiller vidunderligt og jeg bare havde tilvendt mig peaks og dips i et eller andet omfang.
svs subwoofere er i mine øjne et perfekt match til en 8033, da man kan ændre eq on the go via dens app. 
Nu er alle peaks flade stedet og det massive dyk jeg havde på 56-58mz området, kan jeg peake via app.
Jeg kunne savne en feature der kunne ændre ved roll-off, for min sb3000 er ruller fint af ved 18hz, men får et Peak igen ved 12 hz, som gør noget ved oplevelsen af hvor stram subben opleves. (Det Peak her er ikke over reference, men blot en øgning i spl i når subben er ved at "rulle af".

Kort sagt - så er antimode det enkeltstående produkt jeg har været mest imponerende over igennem de sidste mange år.

Nice! Har selv lige fået mig, en bette SVS SB 3000 og for dælen, en megafed sub Tongue
Jeg må indrømme, at jeg ikke har forsøgt mig med, at sætte subben op, uden min dspeaker. Jeg satte den kort til uden dspeakeren og kunne hurtig høre en træls booming og straks kørte jeg tre udmålinger i stuen og vupti :-)
LG OLED
Marantz SR6015
Audiovector M3 Sig og ditto center
SVS PB3000
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2021 kl. 17:26
Oprindeligt skrevet af Fattigrøven Fattigrøven skrev:

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Jeg har haft den gamle 8033cinema og har nu 8033 sii, kan ikke umiddelbart pege på en forskel dog.

Jeg har prøvet dem af på ret mange subwoofere og i mange setups - nu har en jeg sb3000 til en sennheiser ambeo. Den her sb3000 var simpelthen umulig at styre i mit rum og derfor købte jeg en 8033sii, ellers havde jeg egentlig kørt med kalibrationen fra min sennheiser hidtil med min gamle sub pv1d.
I mit forsøg på at blive klogere på min sb3000, købte jeg en umik mikrofon og målt med REW og kunne se nogle ret voldsomme peaks og også dyk.
Dspeaker anbefaler jo at man sætter sin sub i et hjørne for at booste så mange frekvenser som muligt og det må jeg sige sker i mit hjørne - ganske uudholdeligt uden 8033, men med sådan en på er ALLE peaks tacklet og lyden er så fantastisk ren. 
Jeg bliver overrasket hver gang over at syntes den lidt tæmmer subben liiiige effektivt nok, men efter et par timers brug kan jeg fint høre at min sub spiller vidunderligt og jeg bare havde tilvendt mig peaks og dips i et eller andet omfang.
svs subwoofere er i mine øjne et perfekt match til en 8033, da man kan ændre eq on the go via dens app. 
Nu er alle peaks flade stedet og det massive dyk jeg havde på 56-58mz området, kan jeg peake via app.
Jeg kunne savne en feature der kunne ændre ved roll-off, for min sb3000 er ruller fint af ved 18hz, men får et Peak igen ved 12 hz, som gør noget ved oplevelsen af hvor stram subben opleves. (Det Peak her er ikke over reference, men blot en øgning i spl i når subben er ved at "rulle af".

Kort sagt - så er antimode det enkeltstående produkt jeg har været mest imponerende over igennem de sidste mange år.

Nice! Har selv lige fået mig, en bette SVS SB 3000 og for dælen, en megafed sub Tongue
Jeg må indrømme, at jeg ikke har forsøgt mig med, at sætte subben op, uden min dspeaker. Jeg satte den kort til uden dspeakeren og kunne hurtig høre en træls booming og straks kørte jeg tre udmålinger i stuen og vupti :-)

Jeg gjorde det også kun i mangel af dspeaker der:).
Men blev hurtig klar over jeg måtte anskaffe mig en igen.
Sb3000 er sgu alligevel en voldsom subwoofer ift eks sb2000.
Hvis ikke jeg havde anskaffet mig en 8033 havde jeg sgu nok solgt igen og købt lidt mindre, men nu er jeg voldsomt tilfreds.
Jeg har dog stadig lidt nerver ved eks edge of tomorrow og unbroken, men det er en smal sag for sb3000 med 8033:).
Til top
Fattigrøven Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 19-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fattigrøven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2021 kl. 18:02
Jeg skal så finde ud af, om jeg skal opgradere AVR, eller have en SB 3000 mere?
LG OLED
Marantz SR6015
Audiovector M3 Sig og ditto center
SVS PB3000
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2021 kl. 14:19
Jeg er lidt forvirret over manualen mht. metoden til at lave multi-location kalibrering. Selv med såvel sub-crawl som Anti-mode har jeg stadig kun "ok" bas i midten af sofaen, mens sidemanden (dvs. ca. 50 cm til siden) til gengæld har trommehinde-blafrende bas. Men er det korrekt forstået, at 8033 kun kan måle på to steder? Og hvor bør man i så fald måle, udover MLP? 
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Fattigrøven Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 19-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fattigrøven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2021 kl. 14:51
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Jeg er lidt forvirret over manualen mht. metoden til at lave multi-location kalibrering. Selv med såvel sub-crawl som Anti-mode har jeg stadig kun "ok" bas i midten af sofaen, mens sidemanden (dvs. ca. 50 cm til siden) til gengæld har trommehinde-blafrende bas. Men er det korrekt forstået, at 8033 kun kan måle på to steder? Og hvor bør man i så fald måle, udover MLP? 

Så længe, man kun har EN sub, så bliver det aldrig HELT fedt, selv med en dspeaker. Ikke på alle plader i sofan, om ikke andet. Jeg har lavet tre målinger med min. Når du holder begge knapper inde, så laver du en "sweetspot måling" Efter det, holder du kun bypass knappen inde og dspeaker laver en sekundær måling, med en noget kortere måling. Men det virker :-) Men som sagt. Dual subs, er nr 1
LG OLED
Marantz SR6015
Audiovector M3 Sig og ditto center
SVS PB3000
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu