recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DSPeaker Anti-Mode 8033 Cinema
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DSPeaker Anti-Mode 8033 Cinema

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Fattigrøven Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 19-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fattigrøven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2021 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Jeg er lidt forvirret over manualen mht. metoden til at lave multi-location kalibrering. Selv med såvel sub-crawl som Anti-mode har jeg stadig kun "ok" bas i midten af sofaen, mens sidemanden (dvs. ca. 50 cm til siden) til gengæld har trommehinde-blafrende bas. Men er det korrekt forstået, at 8033 kun kan måle på to steder? Og hvor bør man i så fald måle, udover MLP? 

... Og HAR din sub været "god nok" for dig, på noget andet tidspunkt? Hvilken sub er det?
LG OLED
Marantz SR6015
Audiovector M3 Sig og ditto center
SVS PB3000
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2021 kl. 15:25
Ok, men hvor placerer man mikrofonen ved sekundær måling? Det er dér hvor jeg synes manualen forvirrer lidt.

Det er en Dynavoice T-12. 
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Fattigrøven Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 19-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fattigrøven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2021 kl. 15:38
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Ok, men hvor placerer man mikrofonen ved sekundær måling? Det er dér hvor jeg synes manualen forvirrer lidt.

Det er en Dynavoice T-12. 

Du laver målinger, hvor du forestiller dig, at du sidder, på de forskellige pladser

Og til alle med dspeaker. Så husk også, at lege med faseforskydning, for den roder dspeaker ikke ved. Jeg synes selv, jeg har fået et bedre resultat, ved at lege med fasen


Redigeret af Fattigrøven - 16-Oktober-2021 kl. 15:59
LG OLED
Marantz SR6015
Audiovector M3 Sig og ditto center
SVS PB3000
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2021 kl. 15:42
Men manualen snakker jo bl.a. om at sætte mikrofonen i hjørnet? Geek
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Fattigrøven Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 19-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fattigrøven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2021 kl. 16:04
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Men manualen snakker jo bl.a. om at sætte mikrofonen i hjørnet? Geek

Dspeaker måler rummet og kompenserer, for diverse "unoder" i frekvensgangen. Derfor giver det god mening, at måle der hvor man sidder. Men det betyder da også noget, HVOR ens subwoofer står. Sa,t hvor god ens sub er generelt og hvor god den er, til at falde "naturligt" ind, i det samlet lydbillede
LG OLED
Marantz SR6015
Audiovector M3 Sig og ditto center
SVS PB3000
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Online
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2021 kl. 07:08
Oprindeligt skrevet af sd sd skrev:

Jeg har haft flere systemer, både equalizere, man selv skal indstille efter målinger, og automatiske systemer som TacT og lignende. Jeg er endt med dspeaker, som i mine ører er det bedste. Jeg har haft 8033, som er udmærket og fremragende til prisen. Nu kører jeg antimode 2.0, som fungerer både som rumkorrektion og som kontrolforstærker. Den er ikke billig, men den er hver en krone værd, og lyden er suveræn.

Hvis man skal tæmme sine subwoofere og har mulighed for at købe en brugt antimode 2.0 til samme pris som en 8033, er det så tosset at købe en sådan en, når det kun er rumkorrektionen der skal bruges?
Frank
Til top
sd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2012
Status: Offline
Point: 272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2021 kl. 19:55
Jeg havde et problem med dspeaker antimode 2.0 som rumkorrektion alene. Hvis man sætter den mellem kontrolforstærkeren og effektforstærkeren, så skal den stå med fuld volumen, idet man sætter lydstyrken i kontrolforstærkeren. I mit tilfælde medførte det en hørbar susen i højttalerne. Hvis man kører med volumenkontrol i antimoden, er man ud over det problem. Hvis man udelukkende skal bruge en rumkorrektion til en subwoofer, så tror jeg jeg ville vælge en 8033.
Powered by beer and chips
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Online
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2021 kl. 15:13
Oprindeligt skrevet af sd sd skrev:

Jeg havde et problem med dspeaker antimode 2.0 som rumkorrektion alene. Hvis man sætter den mellem kontrolforstærkeren og effektforstærkeren, så skal den stå med fuld volumen, idet man sætter lydstyrken i kontrolforstærkeren. I mit tilfælde medførte det en hørbar susen i højttalerne. Hvis man kører med volumenkontrol i antimoden, er man ud over det problem. Hvis man udelukkende skal bruge en rumkorrektion til en subwoofer, så tror jeg jeg ville vælge en 8033.

Nå ja, der bliver en unødig sidegevinst når der er en volumenkontrol indover..den er hermed valgt fra 🙂
Frank
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu