recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI kabel med ARC / Earc
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDMI kabel med ARC / Earc

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 814
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI kabel med ARC / Earc
    Sendt: 18-Oktober-2021 kl. 08:30
Jeg er blevet temmelig forvirret af den nye kabel teknologi vedrørende hdmi kabler.

Som jeg har forsteåt det, så er den standard som hedder 2.1, som undestøtter earc, men er ikke bagud kombatibel med arc, er dette korrekt forstået ?

Der findes en version 2.0, som understøtter arc, men kan nok ikke bruges mellem enheder der har earc, er dette korrekt forstået ?

Jeg har en yamaha rx- d485 receiver som skulle have earc hvis firmwran er opdateret, mit tv er et Panasonic oled hz551000e som også har earc. Begge enheder er opdateret med nyeste firmware.

min konklution er, at alle enheder der forbindes skal understøtte enten arc eller earc, for at komme til at virke, man kan godt opgive projektet hvis man blander enhederne arc/earc, er dette korrekt ?

ps. jeg havde en forhåbning om at jeg kunne returnere lyd fra tv til recieveren uden at trække et optisk kabel


Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2021 kl. 09:58
Uden at ha undersøgt det, tror jeg standard 2.1 ER bagud kompatibelt.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu