recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Micro HDMI 2.1 til tomrør
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Micro HDMI 2.1 til tomrør

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Status: Offline
Point: 1941
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Micro HDMI 2.1 til tomrør
    Sendt: 22-Oktober-2021 kl. 20:32
Er der nogen der kan anbefale et ca 15m hdmi-kabel der kan trækkes igennem tomrør?

Jeg tænker det helst skal være aktiv optisk kabel (aoc) pga længden.

Det er 20mm tomrør, så tænker det skal have micro-hdmi i hvert fald i den ene ende, medmindre der findes en anden smart løsning.

Jeg gider ikke trække nye kabler om et par år, så hvis det kan komme op på 48 gb/s ville det være dejligt. Men minimum båndbredde nok til HDMI 2.1 (har en PS5 der skal tilsluttes)

Jeg har selv kigget lidt rundt, men alt jeg kan finde me 48 gb/s har alm hdmi-stik i begge ender, og det får jeg ikke igennem røret. 

Bedste bud jeg har fundet indtil videre er dette, som ikke har helt nok båndbredde, og som er ret så pebret

Jeg kan gå på kompromis og nøjes med HDMI 2.0, men synes det ville være ærgerligt

Og det pebrede kompromis:

Eller måske man bare skulle vente på at HDBaseT 3.0 kommer ordenligt ud, og lidt ned i pris :)
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2021 kl. 07:45
nu ved jeg ikke hvad du skal have på den lange afstand ?

Men jeg havde valgt Lan løsningen.   

Så er dat bare enderne der skal skiftes ved opgradering.  
Bare vælg et godt Lan kabel. 
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Status: Offline
Point: 1941
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2021 kl. 09:22
Pt skal jeg bare kunne spille PS5 i soveværelset Big smile men på længere sigt vil jeg gerne kunne have dele skærm lidt på kryds og tværs i hjemmet.

Jeg er også klart mest til lan-løsningen, og har allerede trykket kan til alle rum, men den understøtter ikke hdmi 2.1 endnu...
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Status: Offline
Point: 1941
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2021 kl. 20:51
Nu har jeg for første gang bestilt noget hos Alibaba. Det havde jeg ellers forsvoret. Der var godt nok heller ikke lige til... Måske fordi jeg nægtede at bruge app, og afviste alt man kunne af cookies. Nå, men det lykkedes, så nu har jeg bestilt nedenstående. Bliver spændende at se om det virker.

Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu