recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Strømkabler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Strømkabler

 Besvar Besvar Side  <1234 8>
Forfatter
Besked
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2021 kl. 18:52
Oprindeligt skrevet af Schumacher Schumacher skrev:

Slumbert hvordan kom du lige frem til 200k ? :D vil kun anbefale skærmet strømkabler hvis der er aktiv jord, men trådstarter har ikke givet os noget info om hvad anlæg han har eller om han bor i lejlighed eller hus, hvor det hus evt ligger, hvor ny er elinstallationen og hvad med akustik i det rum anlægget står i, alle de overnævnte ting påvirker lyden ;) 

200k var bare for at nævne et højt beløb for eksemplets skyld. Hvis omtale kabel koster 7000, som det er nævnt tidligere i tråden , så synes jeg egentligt at 200k er meget fint som eksempel. Et enkelt strømkabel til 7000 kommer altså til at fyld 3,5% af det samlede budget og hvis der rent faktisk overvejes dyre strømkable til alle enheder og højttalerkabler, interconnects osv, også skal være i samme prisleje, så komme kabler til at æde voldsomt meget af budgettet.

Nu spørger han ikke til alle mulige andre ting, men til strømkabler. Jeg vil dog mene pengene er bedst givet ud på højttaler, forstærker og rumakustik. Sidstnævnte er ofte lidt i en udfordring i en almindelig dagligstue som også har andre funktioner end lytterum.

Jeg er ikke tilhænger af dyre strømkabler. Grunden til de skal være så blingbling agtige er vel at mage mere eller mindre bevidst også gerne vil have noget der visuelt imponerer lidt, men det er så min lille fordom
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2021 kl. 18:59
haha. Man får helt sikkert mere lydforbedring med et par absorbere, som man enten kan købe til få hundrede kr, eller selv lave endnu billigere, end med et 7000,- strømkabel. Kablet virker kun hvis man virkelig -tror- på det. Troede sku at den slags voodoo var ved at uddø. tsk ...
Til top
Schumacher Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 82
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schumacher Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2021 kl. 19:24
hehe det bare sjovt folk med ingen erfaring er så kloge på området når de ingen erfaring har med det, eller information om hele hans setup. Det er jo total ubrugeligt bare smide et generelt svar ud fordi man keder sig, især med medisters kommentar med absorbere til få 100kr hold nu :D tror os jeg melde mig ud nu før flere kloge mennesker melder sig god aften der ude ;) 
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2021 kl. 19:43
Oprindeligt skrevet af Schumacher Schumacher skrev:

hehe det bare sjovt folk med ingen erfaring er så kloge på området når de ingen erfaring har med det, eller information om hele hans setup. Det er jo total ubrugeligt bare smide et generelt svar ud fordi man keder sig, især med medisters kommentar med absorbere til få 100kr hold nu :D tror os jeg melde mig ud nu før flere kloge mennesker melder sig god aften der ude ;) 

Du har da ikke holdt dig tilbage med din egen mening, selv om du heller ikke kender hans setup. 

Det er da vel ikke prisen der afgør hvor god en absorber er. skriv og begrund din egen mening i stedet for at komme med indholdsløse kommentarer til andre der ikke har samme holdning som dig.

Hvis du har en holdning til strømkabler så skriv det da ordentligt. Skriv hvorfor du mener der er en firskel og skriv eventuelt også hvor meget du mener forskellen er er værd. Det vil rent faktisk give andre en forståelse af hvor meget du mener strømkabler skal fylde i et hifibudget, så dine indlæg kan bruges til noget
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2021 kl. 20:05
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:



Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

 LOL


Redigeret af Munch - 27-Oktober-2021 kl. 20:06
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2021 kl. 20:29
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:



Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

 Man skal lære så længe man lever

Clap
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2021 kl. 20:47
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af Glennda Glennda skrev:

Hejsa.
Er dyre strøm kabler spild af penge eller giver det noget ?
Jeg har set mig lun på et Audioquest Thunder. Pris dyrt.Ja det syntes jeg det er. Men er der paradis gemt.
Men er der nogen som har viden og har lyttet til gode strømkabler  sammenlignet imod de sorte lakridser som følger med . 

Jeg køre på mit stereo setup med Isotek evo3 elite på alle mine enheder 2 stk. ML no33 - forforstærker -drev - dac etc. og en evo 3 strømrenser. Den korte, det virker....... Jeg gider ikke at gå ind nogen diskussion her, da det hurtig starter noget jeg ikke gider være en del af.
Men har man gearet/grejet til det, så virker det.

Men hvis man ikke har styr på alt det andet f.eks.akustik i rummet etc. så er der er nok andre ting jeg vil benytte pengene på. 

Her bruges også Isotek kabler, og Supra LoRad kabel samt en Ansuz Mainz8 X-TC, og der er forskel. 
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2021 kl. 20:57
Oprindeligt skrevet af Schumacher Schumacher skrev:

hehe det bare sjovt folk med ingen erfaring er så kloge på området når de ingen erfaring har med det, eller information om hele hans setup.

Jeg gætter på:
Focal Utopia micro Be Front. Oled LG 65".Marantz SR7011 Marantz Surround. PM11 3s Forstærker. Samsung 3DBlu Ray.Sony DAT dtc2000ES. .Philips dvd 963SA. Kef center. Audiovecter f3 surround højtaler.

Det var den opsætning jeg svarede ud fra.


Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2021 kl. 21:09
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:



Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

 LOL

Nemlig
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2021 kl. 09:36
Tænker at strømkabler til 7.000 kr. er meget lig den nye 179 kr. pudseklud fra Apple. Nogle vil bare snydes :)

At strømkablet så er ploppet i en LK stikkontakt til 79 kr. ignorer vi lige 100 % :D
Til top
Sven Palvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Marts-2012
Status: Offline
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2021 kl. 09:48
Oprindeligt skrevet af Glennda Glennda skrev:

Hejsa.
Er dyre strøm kabler spild af penge eller giver det noget ?
Jeg har set mig lun på et Audioquest Thunder. Pris dyrt.Ja det syntes jeg det er. Men er der paradis gemt.
Men er der nogen som har viden og har lyttet til gode strømkabler  sammenlignet imod de sorte lakridser som følger med . 
Audioquest Thunder Source lånte jeg i Hifiklubben og lyttede på det. Det var et kanon godt strømkabel. Jeg købte 3 stk.
Senere købte jeg Audioquist Tornado, og det var en tand bedre. Jeg er fortsat med at købe flerestrømkabler , højttalerkabler og digitalkabel . l
Jeg har måske et tilovers du kan købe. 
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2021 kl. 10:30
Sven Palvig, det er sjovt at det har så stor betydning, når man tænker på de gange du har demonstreret meget dyrt udstyr, hvor du og tilskurerne er i svime over hvor godt det lyder, og man så kan se det hele er samlet i Harald Nyborg stikdåser og sat i stikkontakt uden jord.


til OP: Men, hvis man synes lyden bliver bedre hvis man har et dyrt strømkabel, jamen så køb det, det er jo kun din pengepung der sætter grænsen, og så er det lige meget hvad andre synes.




Redigeret af MulleB - 28-Oktober-2021 kl. 10:37
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu