recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Strømkabler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Strømkabler

 Besvar Besvar Side  <1 34567 8>
Forfatter
Besked
Schumacher Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 82
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schumacher Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2021 kl. 22:24
Pilehave Stop nu dig selv :D er flad af grin, du kunne jo kontakte nogle producenter og spørger ;) simple 50hz sinusbølge hehe når du har så meget billig elektronik med switchmode strømforsyninger led pære, lysdæmper, gamle frysere og køleskabe der er halv defekte der sender lort tilbage på nette, det meste har et simpel filter i ja men langt fra godt nok, du lever i en drømmeverden :D hvis du vil have det optimale ud af dit anlæg bruger du ikke lk stikkontakter der er lavet af messing og den normale el installation ;) seperat gruppe med et kabel direkte til sit anlæg, min 2.5 mm2 kabel alt efter længde i ren kobber med en stikkontakt der er lavet i kobber længere er den ikke ;)

Redigeret af Schumacher - 29-Oktober-2021 kl. 22:26
Til top
Schumacher Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 82
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schumacher Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2021 kl. 22:31
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

@Strøm

Helt ærligt, så svar dog.
Hvorfor har du ikke lavet en måling af frekvensgangen når du eksempel vis hører et løft i mellemtonen, så du tidligere har beskrevet.


Alt kan ikke måles ;) har selv opgradere kondensator i mine højttalere med samme værdi bare bedere kvalitet, kunne ikke måles men lyden var langt bedere hvordan vil du forklare det slumbert ? :)
Til top
jensgk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 27-April-2020
Sted: Helsinge
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensgk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2021 kl. 23:00
Støj i strømforsyningen betyder normalt ikke noget. Der skal MEGET støj til før det har nogen som helst betydning:
Impact of AC Distortion and Noise on Audio Equipment Fidelity (Audio Science Review)


Redigeret af jensgk - 29-Oktober-2021 kl. 23:07
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2021 kl. 23:00
Oprindeligt skrevet af Schumacher Schumacher skrev:

Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

@Strøm

Helt ærligt, så svar dog.
Hvorfor har du ikke lavet en måling af frekvensgangen når du eksempel vis hører et løft i mellemtonen, så du tidligere har beskrevet.


Alt kan ikke måles ;) har selv opgradere kondensator i mine højttalere med samme værdi bare bedere kvalitet, kunne ikke måles men lyden var langt bedere hvordan vil du forklare det slumbert ? :)
Hvordan målte du på før/efter i dine højttalere så du var sikker på at lyden var bedre end før? Eller er vi tilbage ved de magiske ører :D
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2021 kl. 23:02
Oprindeligt skrevet af Schumacher Schumacher skrev:

Pilehave Stop nu dig selv :D er flad af grin, du kunne jo kontakte nogle producenter og spørger ;) simple 50hz sinusbølge hehe når du har så meget billig elektronik med switchmode strømforsyninger led pære, lysdæmper, gamle frysere og køleskabe der er halv defekte der sender lort tilbage på nette, det meste har et simpel filter i ja men langt fra godt nok, du lever i en drømmeverden :D hvis du vil have det optimale ud af dit anlæg bruger du ikke lk stikkontakter der er lavet af messing og den normale el installation ;) seperat gruppe med et kabel direkte til sit anlæg, min 2.5 mm2 kabel alt efter længde i ren kobber med en stikkontakt der er lavet i kobber længere er den ikke ;)
Ja, lad os da endelig spørge de der producenter, der laver kabler til 7.000 kr. pr. meter, de er da KLART neutrale i deres vurdering LOL
Til top
Sven Palvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Marts-2012
Status: Offline
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2021 kl. 23:25
Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Oprindeligt skrevet af Strøm Strøm skrev:

Jamen jeg kan godt se det er svært, hvis man ikke kan finde den røde tråd i et indlæg.
Kabler er noget fanden har skabt.....åbenbart....... og for at slå det fast, starter mit indlæg med noget håndgribeligt, eller målbart om du vil.
Det var mere så alle kunne være med...... men der kan man bare se
Hvis der vitterlig var en hørbar forskel på dyre og billige netkabler, hvorfor følger der så et billigt kabel med en forstærker til 150.000 kr.?

Strøm fra din stikkontakt er bare en simpel 50Hz sinusbølge. I apparatet sidder der (ellers burde der!) filtre der forhindrer og udjævner udsving i kurvens top og bund. Din strøm bliver allerede dresseret inde i apparatet.

Din stikkontakt er produceret billigst muligt og kablerne i dine vægge er lavet af genbrugskobber i 1,5 eller 2,5 kvadrat i een leder for fase, nul og jord.

Snakeoil kommer ikke til at ændre på fakta, men måske på din overbevisning. Sorry, men du er blevet offer for et bedrag.
Det er jo dumt at medlevere er dyrt strømkabel, hvis køberen har et i forvejen. 
Det er godt med en simpel.... 50 hertz sinusbølge, men det bliver den jo ikke ved med at have. Det er det der er problemet. Husk det er vekselstrøm. 
Jeg har fjernet filteret i min DAC og har fået endnu bedre dynamik. 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2021 kl. 23:40
Oprindeligt skrevet af Sven Palvig Sven Palvig skrev:

Jeg har fjernet filteret i min DAC og har fået endnu bedre dynamik. 

Hvilket filter og hvilken DAC?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Schumacher Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 82
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schumacher Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2021 kl. 23:51
Med min bærbar brugte rew software og mini dsp mic ;) 
Til top
Schumacher Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 82
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schumacher Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2021 kl. 23:57
Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Oprindeligt skrevet af Schumacher Schumacher skrev:

Pilehave Stop nu dig selv :D er flad af grin, du kunne jo kontakte nogle producenter og spørger ;) simple 50hz sinusbølge hehe når du har så meget billig elektronik med switchmode strømforsyninger led pære, lysdæmper, gamle frysere og køleskabe der er halv defekte der sender lort tilbage på nette, det meste har et simpel filter i ja men langt fra godt nok, du lever i en drømmeverden :D hvis du vil have det optimale ud af dit anlæg bruger du ikke lk stikkontakter der er lavet af messing og den normale el installation ;) seperat gruppe med et kabel direkte til sit anlæg, min 2.5 mm2 kabel alt efter længde i ren kobber med en stikkontakt der er lavet i kobber længere er den ikke ;)
Ja, lad os da endelig spørge de der producenter, der laver kabler til 7.000 kr. pr. meter, de er da KLART neutrale i deres vurdering LOL
Tror du er træt pilehave, producenterne af elektronik ;) 
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2021 kl. 23:59
Oprindeligt skrevet af Strøm Strøm skrev:

Jamen jeg er ked af at i jo ikke oplever alt det dejlige der findes i lyd og musik


At sidde og lytte efter små forskelle i s-lyde er ikke lige den måde, jeg lytter til musik på, og jeg tvivler på, at det har været et stort fokus under selve optagelsen. Og hvilken s-lyd er tættest på optagelsen?

Lytter du nogensinde bare til selve nummeret/musikken? Eller går det op i små detaljer hist og pist?

Det virker mange gange til, at jeres hobby går mere ud på at finde et eller andet Utopia i stedet for at lytte til selve musikken.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2021 kl. 00:08
Oprindeligt skrevet af Strøm Strøm skrev:


Og @Klaus DM, så er en ting sikkert, du bliver ikke inviteret hjem til mig.
Indlæg som: Et ret imponerende kabel for øvrigt. Kan du høre forskel afhængigt af luftfugtigheden? 
Det er for langt ude på alle måder. Og hvad resten af mit anlæg består af, det er også en ting der ikke bliver oplyst.


Hvorfor er det for langt ude?

Jeg mener seriøst at det er et fedt kabel, men da luften er en del af isolermaterialet, ændrer det karakteristik med luftfugtigheden.
Derfor spørger jeg om du kan høre forskel.

Kan du det?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Schumacher Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 82
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schumacher Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2021 kl. 00:36
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Strøm Strøm skrev:

Jamen jeg er ked af at i jo ikke oplever alt det dejlige der findes i lyd og musik


At sidde og lytte efter små forskelle i s-lyde er ikke lige den måde, jeg lytter til musik på, og jeg tvivler på, at det har været et stort fokus under selve optagelsen. Og hvilken s-lyd er tættest på optagelsen?

Lytter du nogensinde bare til selve nummeret/musikken? Eller går det op i små detaljer hist og pist?

Det virker mange gange til, at jeres hobby går mere ud på at finde et eller andet Utopia i stedet for at lytte til selve musikken.

Har du hørt noget af dit favorit musik på et anlæg i den bedere ende ? Generelt høre folk måske 70% af hvad artisten og produceren har siddet og brugt mange timer på, har haft mange venner forbi der oplever deres favorit musik på ny og det må da være træls at finde ud af hvad man er gået glip af :)  
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu