recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Så blev Tidal premium til Tidal Hi-Fi.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Så blev Tidal premium til Tidal Hi-Fi.

 Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Gofiland Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2017
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gofiland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2021 kl. 22:42
Oprindeligt skrevet af yahooboy yahooboy skrev:

Hvis Du kigger artiklen fra "Goldensound" kan Du se at han kan bekræfte at så længe der står MQA inde i ROON så er der tale om MQA filer som bliver "omsamplet" dermed er der desværre ikke tale om lossless musik.

Ville ønske at Tidal var ærlige i deres markedsføring, i stedet for som de gør det nu.  

Er bare ikke så optaget af den artikel, for jeg kan ikke bruge den til noget. 

Jeg er ikke MQA fan og ville helst undvære, men at få alt musik i minimum 44,1 kHz og 16 bit til færre penge er en gevinst for alle. 

Lytter på noget udmærket udstyr og har hørt det samme nummer på henholdsvis Tidal og Qobuz. Tidal lyder ganske udmærket, så jeg er tilfreds. Det er længe siden, at jeg gik op i målinger, det lyden der tæller for mig...
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2021 kl. 19:33
Som nævnt er der altså plader som før havde MQA der nu er rigtig lossless. Måske forbliver “CD MQA”, men hvis nogle flere plader nu er rigtig lossless, så er det jo en sejr.
Til top
yahooboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2017
Sted: -
Status: Offline
Point: 186
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér yahooboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2021 kl. 16:13
Hvis Du kigger artiklen fra "Goldensound" kan Du se at han kan bekræfte at så længe der står MQA inde i ROON så er der tale om MQA filer som bliver "omsamplet" dermed er der desværre ikke tale om lossless musik.

Ville ønske at Tidal var ærlige i deres markedsføring, i stedet for som de gør det nu.  
Til top
Gofiland Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2017
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gofiland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2021 kl. 21:25
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg fandt to plader jeg har lyttet til for nyligt, som før var MQA. De er nu helt normal CD-kvalitet i FLAC. Noget er der tydeligvis ved at ske.

Der står stadig MQA under Info inde i Roon, men signalstien siger rigtig lossless. Det kunne jo godt tyde på, at vi med normalt Hi-Fi abonnement må "nøjes" nu

Jeg fandt godt nok også en der stadig afspilles med MQA, men det er en noget mere obskur plade, som de muligvis ikke lige er nået til endnu. Vi må se hvad der sker...

Samme har jeg observeret. Phil Collins er med en 44,1 kHz 16 bit med MQA authentication, som klassificeres som "lossless" andre er FLAC 44,1 kHz 16 bit. 


Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2021 kl. 21:02
Jeg fandt to plader jeg har lyttet til for nyligt, som før var MQA. De er nu helt normal CD-kvalitet i FLAC. Noget er der tydeligvis ved at ske.

Der står stadig MQA under Info inde i Roon, men signalstien siger rigtig lossless. Det kunne jo godt tyde på, at vi med normalt Hi-Fi abonnement må "nøjes" nu

Jeg fandt godt nok også en der stadig afspilles med MQA, men det er en noget mere obskur plade, som de muligvis ikke lige er nået til endnu. Vi må se hvad der sker...
Til top
yahooboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2017
Sted: -
Status: Offline
Point: 186
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér yahooboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2021 kl. 16:29


Naiera Skrev:

MQA ér nu væk fra Tidal Hi-Fi!





Redigeret af yahooboy - 30-November-2021 kl. 16:30
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2021 kl. 15:54
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

MQA ér nu væk fra Tidal Hi-Fi!
Dejligt. Så må jeg tilbage til Tidal efter en tur til Apple Music.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2021 kl. 14:34
MQA ér nu væk fra Tidal Hi-Fi!
Til top
Audiophile Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-December-2020
Sted: København
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Audiophile Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2021 kl. 16:02
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Jeg og min familie er selv flyttet til Argentina så har Tidal Argentina den største pakke til omkring de 15 kr. Det er mere om jeg så skal nedgradere hvis det betyder bedre kvalitet i form af ikke MQA.
Når jeg bruger Tidal er det primært Tidal Connect gennem Musiccast i Yamaha.

Ja, til den pris ville jeg nok bare blive på Plus (der er ikke noget galt med lyden mqa eller ej) og nyde de ekstra goder med Hires, atmos, 360 :) eller måske bare have 2 abonnementer…:)

Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2021 kl. 12:34
Jeg og min familie er selv flyttet til Argentina så har Tidal Argentina den største pakke til omkring de 15 kr. Det er mere om jeg så skal nedgradere hvis det betyder bedre kvalitet i form af ikke MQA.
Når jeg bruger Tidal er det primært Tidal Connect gennem Musiccast i Yamaha.
Til top
Audiophile Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-December-2020
Sted: København
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Audiophile Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2021 kl. 16:19
Man skal vælge Tidal hvis Tidal Connect eller ROON integration indgår i overvejelserne, her er de klart foran andre lossless/hires udbydere. Hvis man ikke bryder sig om MQA, og integrationen ikke er et element, så brug Apple eller Qobuz…(Qobuz integrerer også til Roon, men ikke så elegant).
På Tidal Hifi er der sikkert stadig en del 44/16 MQA tilbage, jeg ville ikke være bekymret, det lyder i mine ører godt, for de fleste hverken værre/bedre end tilsvarende FLAC, selv synes jeg MQA er bedre - særligt på 96 og 192 på Plus. 
Hvis jeg forstår det korrekt, så vender alle FLAC filer tilbage over tid, så hvis integration er et must så er Tidal en vinder MQA eller ej…


Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Et kort spørgsmål.
Er det muligt at få Lossless på Tidal uden MQA som man kan på andre tjenester som f.eks. Deezer?


Redigeret af Audiophile - 24-November-2021 kl. 16:21
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2021 kl. 15:14
Det meste af deres bibliotek er stadig helt normal FLAC i cd-kvalitet. Det er kun vist nok 10% der er MQA, men det ér musikken fra de store pladeselskaber, som de har lavet om til MQA. Jeg betaler jo ikke noget nær 99,- om måneden, så det fungerer fint som et supplement til mine købte cd'er og filer.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu