recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Så blev Tidal premium til Tidal Hi-Fi.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Så blev Tidal premium til Tidal Hi-Fi.

 Besvar Besvar Side  <1 23456 7>
Forfatter
Besked
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2021 kl. 19:05
Yahooboy.
Du har godt nogle påstande om mig så det siger spar to.

Jeg siger bare at den lyder mere åbent og levende end hvad den normale FLAC gør.
Og så at når mqa flac udgaven ikke foldes ud lyder de ens.

Nej du svaret ikke på det jeg skrev. Du svaret på det jeg skrev måneder tilbage.

Jeg skrev virtuelt, fordi bare fordi man kan måle mere på en fil end hvad øret kan hører.
Så ligesom at hvis bare fordi en album bliver remasted til hi-res betyder det ikke det lyder bedre, men fordi der står hi-res, så snyder øjet med det lysere bedre, en den tidligere redbook af sammen album eller nr.

Nej det har jeg ikke været i et studie.
Du skal ikke belærer mig i hvordan instrumenter lyder. For været meget i teatret, plus jeg selv spiller guitar, og klaver og hører på sækkepiber hvert år live. Så jeg ved hvordan de fleste instrumenter lyder


Nu slutter jeg her.

Redigeret af T-Duck - 20-November-2021 kl. 19:08
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Gofiland Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2017
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gofiland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2021 kl. 11:59
Lækkert at man kan få lossless UDEN mqa. 

Så er der lossless i Roon og Tidal Connect for ok penge! 

Dog lidt ufint at man skal have den dyre pakke før kunsterne belønnes for det der rent faktisk streames...
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2021 kl. 15:50
Oprindeligt skrevet af Gofiland Gofiland skrev:

Dog lidt ufint at man skal have den dyre pakke før kunsterne belønnes for det der rent faktisk streames...


Det er vist ikke sådan det skal forstås.
Til top
yahooboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2017
Sted: -
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér yahooboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2021 kl. 17:39
Oprindeligt skrevet af Gofiland Gofiland skrev:

Lækkert at man kan få lossless UDEN mqa. 

Så er der lossless i Roon og Tidal Connect for ok penge! 


Det er så desværre ikke sådan det er endt, fremover kan Du bare ikke se når Du streamer MQA (undtaget med ROON)
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2021 kl. 19:12
Jeg bruger jo Roon, så det fungerer fint for mig, med mit brazilianske abonnement.
Til top
Gofiland Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2017
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gofiland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2021 kl. 19:47
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Gofiland Gofiland skrev:

Dog lidt ufint at man skal have den dyre pakke før kunsterne belønnes for det der rent faktisk streames...


Det er vist ikke sådan det skal forstås.

Det er det nu nok :-)

Direkte fra Tidal egen side: 

Direct Artist Payouts
Up to 10% of your subscription is directed to the artists you listen to the most. 

Der findes masser af kilder til, hvordan det fungerer uden direct artist payout...
Til top
Gofiland Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2017
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gofiland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2021 kl. 19:49
Oprindeligt skrevet af yahooboy yahooboy skrev:

Oprindeligt skrevet af Gofiland Gofiland skrev:

Lækkert at man kan få lossless UDEN mqa. 

Så er der lossless i Roon og Tidal Connect for ok penge! 


Det er så desværre ikke sådan det er endt, fremover kan Du bare ikke se når Du streamer MQA (undtaget med ROON)

Jo, for jeg får lossless på det "almindelige" abonnement nu til 99,- og slipper for MQA. For det gider jeg ikke have, heller om det så var gratis...
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2021 kl. 20:18
Oprindeligt skrevet af Gofiland Gofiland skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Gofiland Gofiland skrev:

Dog lidt ufint at man skal have den dyre pakke før kunsterne belønnes for det der rent faktisk streames...


Det er vist ikke sådan det skal forstås.


Det er det nu nok :-)

Direkte fra Tidal egen side: 

Direct Artist Payouts
Up to 10% of your subscription is directed to the artists you listen to the most. 

Der findes masser af kilder til, hvordan det fungerer uden direct artist payout...


Hele modellen med musik-streaming er baseret på, at kunstnerne (eller rettere, deres pladeselskaber) får et par øre per afspilning. Det kan Tidal selvfølgelig ikke rende fra, uanset hvad for et abonnement man har.
Til top
Gofiland Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2017
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gofiland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2021 kl. 20:49
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Gofiland Gofiland skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Gofiland Gofiland skrev:

Dog lidt ufint at man skal have den dyre pakke før kunsterne belønnes for det der rent faktisk streames...


Det er vist ikke sådan det skal forstås.


Det er det nu nok :-)

Direkte fra Tidal egen side: 

Direct Artist Payouts
Up to 10% of your subscription is directed to the artists you listen to the most. 

Der findes masser af kilder til, hvordan det fungerer uden direct artist payout...


Hele modellen med musik-streaming er baseret på, at kunstnerne (eller rettere, deres pladeselskaber) får et par øre per afspilning. Det kan Tidal selvfølgelig ikke rende fra, uanset hvad for et abonnement man har.

...den traditionelle måde får f.eks Adele også en del af kagen, selvom jeg aldrig nogensinde spiller hende... Det er noget af det de forsøger at justere en smule på her, synes blot det skulle gælde alle tiers!


Redigeret af Gofiland - 23-November-2021 kl. 20:49
Til top
Audiophile Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-December-2020
Sted: København
Status: Offline
Point: 88
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Audiophile Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2021 kl. 22:32
Dejligt at Tidal også rykker sig på prisen, og igen er med til at rykke markedet. Det er fint med en nichespiller der ligesom Apple dyrker nogle innovative formater, der er jo ikke meget spræl i Spotify, jeg er glad for mit Hifi Plus, som det nu hedder - MQA er det jeg bruger mest og har mest glæde af - men får snart en Atmos controller, det bliver herligt at teste - omend jeg mere er til 2-kanaler til lyd…
Hvis en del at det ekstra jeg betaler for Master quality går til kunstnerne så fint med mig, men havde måske nok håbet at det så var de mere ukendte og nye kunstnere, fremfor dem der allerede tjener kassen - det bliver sikkert ikke mange kroner, der ender i danske lommer - dertil er Tidal bare for mikroskopisk del af det samlede streaming marked - men godt at der stadig er et absolut highend alternativ med vægt på nye formater…
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2021 kl. 11:45
Et kort spørgsmål.
Er det muligt at få Lossless på Tidal uden MQA som man kan på andre tjenester som f.eks. Deezer?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2021 kl. 15:14
Det meste af deres bibliotek er stadig helt normal FLAC i cd-kvalitet. Det er kun vist nok 10% der er MQA, men det ér musikken fra de store pladeselskaber, som de har lavet om til MQA. Jeg betaler jo ikke noget nær 99,- om måneden, så det fungerer fint som et supplement til mine købte cd'er og filer.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu