recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til hvad, der ser/er størst
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til hvad, der ser/er størst

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til hvad, der ser/er størst
    Sendt: 22-November-2021 kl. 17:14
Jeg er desværre lidt under tøflen.CryEmbarrassed Så det ligger sådan, at jeg gerne vil have et nyt tv, men problemet er så, at hende der ikke vil gå med til et større på nuværende væk, men på en anden væg, som så er længere væk. Lige nu sidder vi 3,8m fra en 55”, og ved den anden mulighed, vil det være 4.8 meter til en mulig 65”. Så spørger jeg om, hvad der vil give mig det største billede?

Hjælp.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2021 kl. 17:22
hvis jeg var dig ville jeg gå efter 65”.
Du hænger det op på den gamle væg, hvis hun så stadig efter 1-2 uger synes det er for stort så må det over på den nye væg. (Hvis du altså kan finde værktøjet)
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2021 kl. 17:30
55/3,8=14,5 t pr m
65/4,8=13,5 t pr m
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2021 kl. 17:32
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

hvis jeg var dig ville jeg gå efter 65”.
Du hænger det op på den gamle væg, hvis hun så stadig efter 1-2 uger synes det er for stort så må det over på den nye væg. (Hvis du altså kan finde værktøjet)
Det kommer desværre ikke til at virke.Ouch
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2021 kl. 17:33
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

55/3,8=14,5 t pr m
65/4,8=13,5 t pr m
Takker for et godt svar. Så har jeg noget, hvor jeg blankt kan afvise.Smile
Mvh
Flemming Larsen
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2021 kl. 17:41
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Lige nu sidder vi 3,8m fra en 55”

I har nogle gode briller…….
Hvor bred rammer er der omkring nuværende tv?

Klaus (maks 2,5 meter fra 50”).


Redigeret af KlausDM - 22-November-2021 kl. 17:42
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2021 kl. 17:44
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Lige nu sidder vi 3,8m fra en 55”

I har nogle gode briller…….
Hvor bred rammer er der omkring nuværende tv?

Klaus (maks 2,5 meter fra 50”).
Det er et rimeligt nyt OLED, så det er dernede, hvor der en mikro forskel på de forskellige. 

Men nu har jeg da en grund til, at kæmpe videre.Smile
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2021 kl. 18:47
Vi sidder 3 meter fra 65/106" og syntes ikke at afstanden skal være større til de 65" på tv'et, måske på de 106" 😉
Frank
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2021 kl. 19:45
Dine 3,8 m passer perfekt til et 65” TV. Du skal bare være forberedt på du går ca 40 % op i areal, så i starten ser det bare alt for stort ud. Efter 14 dg har i vænnet jer til det.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2021 kl. 21:01
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Dine 3,8 m passer perfekt til et 65” TV. Du skal bare være forberedt på du går ca 40 % op i areal, så i starten ser det bare alt for stort ud. Efter 14 dg har i vænnet jer til det.
Jeg ville vænne mig til det med det samme, men det vil konen ikke.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2021 kl. 21:14
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Dine 3,8 m passer perfekt til et 65” TV. Du skal bare være forberedt på du går ca 40 % op i areal, så i starten ser det bare alt for stort ud. Efter 14 dg har i vænnet jer til det.
Jeg ville vænne mig til det med det samme, men det vil konen ikke.
Så giv hende længere tid. Evt se en masse film med sorte bjælker, så virker det ikke så voldsomt i starten.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2021 kl. 21:26
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Dine 3,8 m passer perfekt til et 65” TV. Du skal bare være forberedt på du går ca 40 % op i areal, så i starten ser det bare alt for stort ud. Efter 14 dg har i vænnet jer til det.
Jeg ville vænne mig til det med det samme, men det vil konen ikke.
Så giv hende længere tid. Evt se en masse film med sorte bjælker, så virker det ikke så voldsomt i starten.
Damen ser meget få film, så den går heller ikke. Måske en skilsmisse kunne gøre det.Evil Smile
Mvh
Flemming Larsen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu